Ideeën om geld in te zamelen voor advertentie...

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.

Hoe moet de site van de advertentiecampagne gaan heten?

www.steunfirefox.nl
12
63%
www.verspreidfirefox.nl
1
5%
www.firefoxadvertentie.nl
0
Geen stemmen
www.promootfirefox.nl
2
11%
www.wijhoudenvanfirefox.nl
0
Geen stemmen
www.ilovefirefox.nl
0
Geen stemmen
www.tijdvoorfirefox.nl
4
21%
 
Totaal aantal stemmen: 19

NouNou
    unknown unknown

FireFox

Bericht door NouNou »

Sporen jullie wel?
Get a Life!
Motzilla FireFox zit nog vol bugs en is alles behalve stabiel.
Internet Explorer in XP daarentegen werkt gewoon prima.
Na meerdere "hangers" en "quircks" ben ik weer snel terug gegaan naar het veel stabielere IE6.

En dan het idee om geld in te zamelen voor een pagina in de Telegraaf om een buggy browser te promoten terwijl er miljoenen liggen te kreperen op de wereld en niet eens meer een dak boven hun hoofd hebben, of niet weten waar de volgende hap eten vandaan moet gaan komen, klinkt mij als zéér misplaatst in de oren.

Maar goed, dit bericht zal wel weer gedelete worden omdat het niet strookt met jullie beperkt inzicht van de realiteit.

Frits.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: FireFox

Bericht door nirwana »

NouNou schreef:Motzilla FireFox zit nog vol bugs en is alles behalve stabiel.
Internet Explorer in XP daarentegen werkt gewoon prima.
Na meerdere "hangers" en "quircks" ben ik weer snel terug gegaan naar het veel stabielere IE6.
Als jij er slechte ervaringen mee hebt dan kan het geen goed product zijn ?!? Lees liever eerst wat vele anderen ervan vinden. Die mening wijkt namelijk nogal af van jouw eigen ervaringen. Wat de echte bugs betreft: die zijn in Firefox een stuk minder ingrijpend dan de bugs die nog altijd in IE gevonden worden (ja, ook als je Windows XP met Servicepack 2 draait). Maar ik wens je veel succes met het tegenhouden van de nodige spyware, virussen en zonder de geavanceerde mogelijkheden van tabbed browsing enzo.
NouNou schreef:Maar goed, dit bericht zal wel weer gedelete worden omdat het niet strookt met jullie beperkt inzicht van de realiteit.
Dan valt het je vast tegen dat we dit bericht hier lekker laten staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Basw
    unknown unknown

Advertentie ontwerpen

Bericht door Basw »

Beste mensen,
Toevallig kom ik via nu.nl op dit forum terecht. Ik ben grafisch ontwerper van beroep en groot fan van Firefox. Ik ben graag bereid de advertentie geheel belangeloos drukklaar te maken. Een beetje handig zijn met Photoshop is niet genoeg om een professionele advertentie aan te leveren.
Je kunt me bereiken op bas@[nospam].extranet.kompas-media.nl (wel even ontspammen dat adres!).

Groeten en succes!

Bas
Gast666
    unknown unknown

Ideetje om de knaken te harken

Bericht door Gast666 »

weet je nog, vorige week op de radio.
Kon je een smsje sturen om op die manier een donatie te doen.
Iemand die dat op kan zetten kan mensen op een simpele wijze kleine bedragen laten doneren.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik denk dat zo'n sms-systeem meer kost dan het opbrengt... ik denk niet echt dat de tmf-jeugd de doelgroep is, die lezen toch geen kranten ;) . (overmatige generalisatie, snap ik ook wel ;) ).

Verder zag ik ook ideeen over een vossenjacht enzo... ik denk niet dat je zoiets moet doen. Je moet uitgaan van de nietsvermoedende computergebruiker en appelleren aan gevoelens van onbehagen die hij heeft bij z'n huidige browseroplossing. Verder lijkt het me ook van cruciaal belang dat als mensen de advertentie lezen ze op een dusdanige manier begeleid worden dat het ook echt heel simpel is, dus een url neerzetten waarin stap voor stap (maar niet betuttelend) wordt uitgelegd hoe alles moet en dat ze in eerste instantie zelf nauwelijks zoekwerk hoeven te verrichten om dingen als themes en extensies te vinden.

Stel: www.mozilla-nl.org staat in de advertentie en ik surf erheen. Ik zie direct een download naar firefox, da's leuk. Maar ik heb geen idee waar ik Nederlandstalige extensies ga vinden (staan weliswaar op de pagina, maar ik zie het als nieuweling die toevallig de krant heeft gelezen niet direct staan). Er zijn zo nog best veel meer dingen die je op het moment voornamelijk van anderen moet horen, dat zou niet moeten als je een halve ton aan een advertentie gaat spenderen omdat het gewoon het risico inhoudt dat veel mensen afhaken.

Ik wil best helpen schrijven aan een pagina die bij deze advertentie gaat horen omdat ik denk dat dit minstens zo belangrijk zal zijn als de advertentie zelf. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan wat voorbeelden van extensie-combinaties voor bepaalde wensen. Met even zoeken kom ik wel heel wat help- en introductiepagina's tegen, maar ze staan allemaal op verschillende sites en alles met een verschillende lay-out staat erg slordig.

De introductie tot firefox die op de mozbrowsersite staat is al erg bruikbaar, maar ik denk dat het wenselijk is deze te porten naar een typische mozilla-layout zodat alles uniform overkomt en nog alles eens goed na te lezen op taalfouten en dergelijke en eventueel wat verdere dingen aan te passen mocht dat nodig zijn. Dat geldt trouwens voor alle pagina's die de advertentielezer gaat tegenkomen: wat er staat moet kloppen, werken en er in goed Nederlands staan, uit alles moet gewoon blijken dat firefox een goed product is en we kunnen het ons niet veroorloven dingen te laten zitten die aan die indruk afbreuk doen :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Henkie
    unknown unknown

Bericht door Henkie »

Wat gebeurd er met het geld als het bedrag niet gehaald wordt?
Henkie
    unknown unknown

Bericht door Henkie »

Je zou de alternatiefste provider van Nederland kunnen vragen of ze willen sponsoren. In ruil dan een klein logotje onder de advertentie. www.xs4all.nl

Waarom geen radioreclame? Radioreclame is goedkoper en efficienter. Daarom zijn er ook zoveel internet reclames op de radio. Er zijn hartstikke veel mensen die naar de radio luisteren terwijl ze werken achter de PC.
Henkie
    unknown unknown

Bericht door Henkie »

En waarom is Firefox zo rete traag onder Debian Sarge met KDE 3.3? Onder WinXP draait het wel lekker.
telegraafJeroen
    unknown unknown

telegraaf advertentie

Bericht door telegraafJeroen »

Ik heb een speciale deal met de telegraaf en kan zorgen dat we 20-25% korting krijgen laat me even weten als je geintreseerd bent, met full colour etc kan ik helemaal wat leuks regelen, achter katern etc
Jeroen@carlink.nl
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

We hebben inmiddels een korting gekregen van 75%.
Het grootste gedeelte van het bedrag wordt waarschijnlijk door bedrijven betaald. We hebben al een aantal sponsors... :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ronald-Jan schreef:We hebben inmiddels een korting gekregen van 75%.
Het grootste gedeelte van het bedrag wordt waarschijnlijk door bedrijven betaald. We hebben al een aantal sponsors... :wink:
En hoeveel hebben die sponsors toegezegd als ik zo brutaal mag zijn?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Er moet neem ik aan toch inzicht zijn waar en hoe rond financien.. wie zegt mij dat een bijdrage niet verdwijnt naar een rekening op de kaaiman eilanden en de advertentie er nooit komt ??

DD
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Anonymous schreef:Er moet neem ik aan toch inzicht zijn waar en hoe rond financien.. wie zegt mij dat een bijdrage niet verdwijnt naar een rekening op de kaaiman eilanden en de advertentie er nooit komt ?? DD
Iedereen die daar bang voor is kan van mij een kopie van mijn identiteitsbewijs krijgen. Mail maar even welk bedrag je wilt overmaken naar firefoxfonds@gmail.com en dan krijg je een kopietje. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Mja, dat moet wel ietsje anders kunnen... met een goeie pagina ofzo waar alle gegevens opstaan zodat het betrouwbaar overkomt. Ik vraag me trouwens af of "steun firefox" wel zo'n goede naam is, het is vooral dat er reclame gemaakt wordt, maar niet dat de developers er nu veel geld van te zien krijgen.

Niks tegen het enthousiasme, maar een amateuristisch overkomen is gewoon slechte PR :) . Even nadenken over hoe en wat gedaan gaat worden lijkt mij niet verkeerd in elk geval, haastige spoed enzo ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Het nieuws is gewoon uitgelekt.
Het heeft weinig met 'haastige spoed' te maken.

Ik had persoonlijk nog veel meer dingen eerst willen voorbereiden, maar het nieuws was al uitgelekt. Daar is verder niets aan te doen.

We moeten de website steeds updaten. Daarnaast is het belangrijk dat beginnende gebruikers opgevangen worden.
Het is jammer dat de informatie nog steeds te veel verspreid is.
Administrateur Steun Firefox
Gesloten