Doneer voor de advertentie !

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gesloten

Wil je de advertentie in kleur of zwart/wit?

Kleur, kosten zijn dan €35.000,- (incl. korting)
10
23%
Zwart/Wit
3
7%
We zien wel, laten we eerst maar kijken wat we binnenhalen.
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:Wat zijn jullie eenkennig.
Let wel ff op de vette knipoog in mijn reactie ;)
Een ieder moet idd zelf weten welke software hij wil gebruiken.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

[nog eventjes ot]
ik vind t nou ook niet zo heel erg dat je excel gebruikt, ik vind m soms wel beter dan open office. als je een OS prog gebruikt betekend toch niet dat alles OS moet zijn :S
[/ot]
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Eerste voorlopige ontwerp
We hebben inmiddels een aantal ontwerpen binnengekregen van ontwerpers. We vinden het ontwerp van Jeroen Huls en Jacob Reinsma tot nu toe het mooist. Uiteraard moet iedereen er rekening mee houden dat dit een eerste ontwerp is. De tekst moet nog geschreven worden en de plaatjes verbeterd worden, maar dit is een heel mooi begin. <a href="http://www.steunfirefox.nl/">SteunFirefox.nl</a>

Als je commentaar of opmerkingen hebt, kun je die mailen naar: info@steunfirefox.nl.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gast
    unknown unknown

alternatief voor de advertentie

Bericht door Gast »

Ik zag uw oproep voor het plaatsen van een advertentie en de vraag ter sponsoring hiervan.
De telegraaf is natuurlijk een belangrijke krant en een uitstekend medium.maar de prijs vind ik nogal aan de hoge kant voor 1 dag 1 advertentie.
Om firefox nog beter te promoten kan ik jullie als sponsor een in mijn ogen beter alternatief met waarschijnlijk meer impact geven Kijk op www.cw.nl onder commercials . de prijs voor een totaal rondje nederland is per twee weken € 15000,= hiervoor krijg je een 30 secondenspot die 10 maal per uur gedurende de openingstijden van het medium ( zie website) 3.4 miljoen contact momenten per week. voorbij zal komen. Ga je deze commercial in drie maal 10 seconden opsplitsen kom je 30 maal 10 seconden per uur voorbij.
Mijn voorstel is dat wij als C&W groep 5000 euro voor ons rekening nemen wanneer jullie de twee weken inhuren. tevens zullen wij een stukje productie voor ons rekening nemen zodat door een stukje beweging in de commercial te brengen de impact groter zal zijn.

mocht u geintresseerd in mijn voorstel zijn neem dan alstublieft contact op met de C&W groep info@cw.nl
Harold
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 januari 2005, 18:15
    unknown unknown
Contacteer:

Re: alternatief voor de advertentie

Bericht door Harold »

Het zal wel goed bedoeld zijn, maar toch is deze discussie achterhaald.
De impact van een advertentie in de grootste krant van Nederland betekent nu eenmaal nieuws. En dat betekent dat andere kranten, tv en radio er over zullen gaan berichten. En daarmee bereik je in één klap veel meer mensen dan je ooit met een spotje van 30 seconden via een schermpje in een winkelcentrum zou kunnen bereiken.

:idea: Voorstel: Als dit aanbod nu eens omgezet kan worden in een sponsoring van € 2500 t.b.v. de Steun Firefox campagne? Daarmee komt de CW-groep zeker op een prominente plaats in de advertentie.

Harold

Anonymous schreef:Ik zag uw oproep voor het plaatsen van een advertentie en de vraag ter sponsoring hiervan.
De telegraaf is natuurlijk een belangrijke krant en een uitstekend medium.maar de prijs vind ik nogal aan de hoge kant voor 1 dag 1 advertentie.
......

mocht u geintresseerd in mijn voorstel zijn neem dan alstublieft contact op met de C&W groep info@cw.nl
:idea: :idea: :idea:
Harold
marcieking
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 februari 2005, 11:49
    unknown unknown

Bericht door marcieking »

Wij moeten voor een nederlands project een krant maken, daar moeten dus ook reclames in. dus als dat kan zou ik graag de reclame als plaatje krijgen, kan ik hem erin plakken, en zie de hele school (1100 mensen) hem.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

marcieking schreef:Wij moeten voor een nederlands project een krant maken, daar moeten dus ook reclames in. dus als dat kan zou ik graag de reclame als plaatje krijgen, kan ik hem erin plakken, en zie de hele school (1100 mensen) hem.
Ik denk dat zo'n vrijwilligersprojecten ook wel zeer geschikt zijn om reclame te maken. Het voordeel is dat die meestal een zeer geïnteresseerde doelgroep hebben (in dit geval studenten).

Op SteunFirefox vind je al een voorlopig ontwerp. Voor een definitief ontwerp zal je nog wat geduld moet hebben.
marcieking
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 februari 2005, 11:49
    unknown unknown

Bericht door marcieking »

ok, heeft iemand te tekst gemaakt? ik wil (als dat kan) best een tekst maken, en hem dan weer opsturen. kweet alleen niet hoe ik dat dan het beste kan doen...
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Tekst voor op de Advertentie

Bericht door Ronald-Jan »

De tekst is inmiddels ook geschreven....
Hieronder staat de tekst die nu naar de ontwerper is gestuurd, maar er kunnen altijd nog dingen veranderd worden. Graag jullie mening erover.
De term 'onafhankelijker' is vervangen door 'completer'.

-----------------------------------------------------------------------------

Veiliger
Moet u ook regelmatig uw computer laten scannen om Spyware en andere rommel te verwijderen? Bent u het zat om uw startpagina steeds weer opnieuw in te moeten stellen?
Firefox is veel veiliger dan Internet Explorer. Zo zorgt Firefox ervoor dat Spyware niet automatisch geïnstalleerd kan worden. Firefox ondersteunt ook geen ActiveX, want deze technologie zorgt ervoor dat Spyware en virussen uw computer binnen kunnen dringen.
Firefox biedt je controle over je cookies, die door websites worden aangemaakt om uw gegevens op te slaan. Firefox heeft ook een geavanceerde popup blokkeerder. Alle reclamevensters en andere popups worden tegen gehouden waardoor u sneller kunt surfen.
Uit tests is gebleken dat Firefox gebruikers nauwelijks last hebben van Spyware, popups en advertenties. En waar de ontwikkeling van Internet Explorer al jaren stilstaat, wordt er iedere dag door tientallen mensen aan Firefox gewerkt om de browser nog verder te verbeteren. Daarom is Firefox de concurrentie een stap voor.

Gemakkelijker
Firefox kent een aantal functies om het surfen gemakkelijker te maken. Zo kunt u met Firefox surfen met tabbladen. Hierbij worden alle geopende websites naast elkaar in één venster geplaatst. U hebt een duidelijk overzicht van de websites die openstaan en u kunt makkelijk overschakelen van de ene website naar de andere met de toetsencombinatie ALT en Tab.
Dus u hebt geen last meer van de vele openstaande vensters op uw bureaublad..
U hoeft ook niet bang te zijn dat al uw favorieten en andere instellingen verdwenen zijn als u overstapt, want Firefox neemt automatisch tijdens installatie de instellingen van Internet Explorer over. Waar je met Internet Explorer maar één startpagina kunt instellen, mag je in Firefox zoveel startpagina’s instellen als je zelf wilt. Firefox is ook nog eens beschikbaar in alle talen, dus u hoeft geen Engels te kunnen om Firefox te gebruiken. Firefox ondersteunt Windows, Mac en Linux.

Completer
Hoewel Firefox standaard al over handige snufjes en geavanceerde functies beschikt, wordt de browser nog interessanter door de gratis beschikbare uitbreidingen. Er zijn tientallen uitbreidingen, bijvoorbeeld een uitbreiding die advertenties kan blokkeren en een uitbreiding waarmee u de downloadmanager kunt uitbreiden. Een andere handige uitbreiding is de ‘Translate’ uitbreiding, die een Engelse site in het Nederlands kan vertalen. Ook het uiterlijk van Firefox is makkelijk aan te passen. U kunt een ander thema installeren om het uiterlijk van Firefox te veranderen. U bepaalt echter zelf welke uitbreidingen en thema’s u wilt installeren, zodat u zelf de ideale browser kunt samenstellen. De makers van Firefox hebben ook een e-mailprogramma gemaakt, die perfect samenwerkt met Firefox. Thunderbird is snel, stabiel en heeft een zelflerende spamfilter. Met Thunderbird kunt u makkelijk een back-up maken van uw e-mails en hebt u de beschikking over een geavanceerd adresboekbeheer. Uiteraard is Thunderbird ook helemaal gratis.

Slimmer
U kunt een stuk slimmer en efficiënter surfen met Firefox. Zo is er bijvoorbeeld een klein zoekbalkje in Firefox geïntegreerd. Met deze zoekbalk kunt u makkelijk verschillende sites doorzoeken, bijvoorbeeld Google, eBay, Ilse en Wikipedia NL. Er zijn honderden zoekplugins beschikbaar, maar u beslist welke u wilt toevoegen aan uw zoekbalk. Firefox heeft daarnaast een ingebouwde downloadmanager. In het downloadvenster hebt u een overzicht van alle downloads en kunt u downloads pauzeren of annuleren. Met Firefox blijft u altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Dit gebeurt met de RSS technologie. RSS is te vergelijken met een nieuwsbrief. Als een bezoeker de website die RSS ondersteunt, heeft toegevoegd aan zijn favorieten, krijgt hij een lijst van de titels van nieuwe artikelen, zodat hij snel kan zien welke artikelen hem interesseren. Deze lijst wordt steeds weer bijgewerkt. RSS kijkt dus of er nieuwe dingen op de website staan. Het scheelt de internetter veel tijd, omdat hij niet meer zijn favoriete sites hoeft te controleren op nieuwe artikelen.

-----------------------------------------------------------------------------
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

spelfouten

Bericht door Lieske »

Er staan nog een paar spel- en stijlfouten in de tekst voor de advertentie. Hieronder heb ik ze aangegeven. Sorry als ik me ermee bemoei, maar Nederlands is mijn vak en ik kan het niet goed aanzien als er zulke fouten staan in een advertientie voor zo'n goed product.

Veiliger
alinea 3: popup blokkeerder = popup-blokkeerder (moet eigenlijk helemaal aan elkaar maar dat bevordert de leesbaarheid niet)

alinea 4: Spyware = spyware

Gemakkelijker
De zin 'Dus u ...uw bureaublad." hoort bij de alinea ervoor.
alinea 3: Engels te kunnen = Engels te kunnen lezen of Engels te kennen

Completer
De makers van Firefox hebben ook een e-mailprogramma gemaakt, die = de makers van Firefox hebben ook een e-mailprogramma gemaakt, dat

hebt u = heeft u
marcieking
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 februari 2005, 11:49
    unknown unknown

Bericht door marcieking »

Firefox ondersteunt ook geen ActiveX, want deze technologie zorgt ervoor dat Spyware en virussen uw computer binnen kunnen dringen.
ik zou zetten : Firefox maakt geen gebruik van ActiveX, deze technologie maakt het namelijk gemakkelijker voor virussen en spyware om uw computer binnen te dringen, omdat het programma's makkelijker vertrouwt, ook als deze niet te vertrouwen zijn.(dit is wel iets langer, maar misschien iets duidelijker.)
Firefox biedt je controle over je cookies, die door websites worden aangemaakt om uw gegevens op te slaan
ik zou overal u neerzetten, of anders in ieder geval overal je.

volgens mij klopt het niet helemaal dat je kan overschakelen met alt+tab, bij mij switcht hij dan tussen verschillende programma's
ik zou er ook bijzetten dat tabbed browsen minder resources gebruikt(maar dan meer als "Browsen met tabbladen zorgt dat er meer geheugen vrijblijft, waardoor uw computer sneller zal blijven werken, ook al heeft u meerdere tabs openstaan"

verder goede tekst.
Sboulema
    unknown unknown

Bericht door Sboulema »

Ik denk niet dat je over system resources moet beginnen in een advertentie. De meeste mensen hebben geen idee wat dat betekent. De sneltoets is neit Alt + tab, maar Ctrl + Tab.

En er zijn niet tientallen uitbreidingen, maar honderden uitbreidingen (545 firefox extensies).
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Re: Tekst voor op de Advertentie

Bericht door Eris »

Ronald-Jan schreef:De tekst is inmiddels ook geschreven....
Lang *** verhaal
-----------------------------------------------------------------------------
Ik had zeker gewezen dat het sneller is. Laden van een website gaat naar verhouding veel sneller is dan IE. Dit door alles op te slaan in de cache...
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Sboulema schreef:Ik denk niet dat je over system resources moet beginnen in een advertentie. De meeste mensen hebben geen idee wat dat betekent.
lezen is ook een vak:
marciekink schreef:maar dan meer als "Browsen met tabbladen zorgt dat er meer geheugen vrijblijft, waardoor uw computer sneller zal blijven werken, ook al heeft u meerdere tabs openstaan"
marcieking
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 februari 2005, 11:49
    unknown unknown

Bericht door marcieking »

ja, ik weet ook wel dat je de meeste mensen niet moet lastigvallen met dat soort woorden, want dan wordt FF weer afgeschilderd als nerd programma en gaat niemand het gebruiken, en bereiken we het tegenovergestelde
Gesloten