Doneer voor de advertentie !

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gesloten

Wil je de advertentie in kleur of zwart/wit?

Kleur, kosten zijn dan €35.000,- (incl. korting)
10
23%
Zwart/Wit
3
7%
We zien wel, laten we eerst maar kijken wat we binnenhalen.
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Ik heb geen recht van spreken natuurlijk, want ik heb geen geld gestort, maar ik vind het wel verdacht stil rond de inzamelingsactie van Firefox. De teller staat al een week (of langer) op € 7.825,36 en nergens hoor, zie of ik lees ik nog over de actie. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het 'organisatiecomité' uitgebreid vakantie viert op de Bahama's :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ja, het is ook al lang geleden dat ik er nog iets van gehoord heb. Zo nu en dan een teken van leven kan geen kwaad. ;-)

Ik twijfel er wel aan of ze op de Bahama's zitten. Kaaimaneilanden lijken me fiscaal gezien veel beter. :D ;-)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik twijfel er wel aan of ze op de Bahama's zitten. Kaaimaneilanden lijken me fiscaal gezien veel beter
Zeker op Slashdot gelezen. :wink:


p.s. Ronald-Jan zal jullie binnen kort wel even bijpraten. Dus nog even geduld.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Hahaha...sorriej kwas ff op vakantie :oops:

Nee, maar kzal weer ff wat toelichten...

- Ilse Media heeft aangegeven dat ze de rest van het benodigde geld wel willen betalen, maar daar zit een voorwaarde aan vast. Ze willen dat er in de installer een soort optie als 'zet Startpagina.nl als mijn startpagina' net zoals er ook een optie is om www.google.nl/firefox als startpagina in te stellen bij de installatie. Ik heb hierover met Tim Maks (hier wel bekend onder de naam Mad Maks) gepraat ;)
Hij geeft het gevraagd aan Mozilla Europe, toen hij zaterdag in Brussel was.
Maar hiervoor geeft Mozilla geen toestemming.

Ik ga zo snel mogelijk Paul Molenaar weer bellen om te kijken of er wat anders geregeld kan worden. Er was namelijk sprake van een speciale versie van Startpagina.nl voor Firefox en dan is de kans misschien groter, dat er een optie aan de installer kan worden toegevoegd. Het is dus afwachten.

- Als de deal met Ilse niet doorgaat, we krijgen volgens Paul Molenaar sowieso een donatie van Ilse Media, moeten we verder gaan kijken. Dan wordt een advertentie of coverpagina in de Spits ook wel aantrekkelijk, zeker omdat we contacten met de Telegraaf hebben.

- Omdat nog lang niet iedereen van dit forum heeft gedoneerd, zou ik jullie nog eens willen vragen om te doneren. Je geld wordt sowieso goed besteed...
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ronald-Jan schreef:Hij geeft het gevraagd aan Mozilla Europe, toen hij zaterdag in Brussel was. Maar hiervoor geeft Mozilla geen toestemming.
Wat altijd nog kan is dat er een speciale Ilse/Startpagina-editie van Firefox komt.

Mozilla onderkent diverse niveaus van aanpassingen aan Firefox:
1) Firefox
2) Community
3) IceWeazel
Zie http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html

Vanaf de Community-editie mag ook de startpagina worden aangepast. Dan kun je een speciale Ilse/Startpagina/Nu.nl/Sanoma-editie van Firefox maken. De startpagina verwijst dan naar Startpagina.nl, de links verwijzen naar Nu.nl, Startpagina, Ilse, etc.
Je kunt daar ook nog enkele extensies voor Ilse/Nu.nl/Startpagina aan toevoegen. Bijvoorbeeld de zoekplugins (voor Ilse en/of Startpagina) en dat zoekopdrachten standaard via Ilse worden afgehandeld. Ook kun je alvast Live-bookmarks aanmaken waarmee het laatste nieuws van Nu.nl/Ilse wordt getoond.
Zo heeft een Zwitserse site ook een Firefox-editie gemaakt: http://www.romandie.com/romandiefox/
Daarin zit zelfs een nieuwsticker.

Je merkt al snel dat dan de mogelijkheden op die manier eindeloos zijn. Dit alles kun je goed aanprijzen als een browser met meer mogelijkheden en een hogere beveiligingsgraad. Zo kan Ilse/Nu.nl goed meeliften op de mogelijkheden van Firefox en terloops de browser nog populairder maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Dat is heel mooi nieuws, het gaat dus eigenlijk om een Special Edition van Firefox?
En het dus een voorwaarde dat Ilse een Firefox portal maakt?

Is er hier iemand die eventueel zo'n speciale editie van Firefox kan ontwikkelen?
Als ik ergens geen verstand van heb, dan is het programmeren :oops:

Ik zal Paul Molenaar vandaag bellen hierover. :D
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Wat er moet gebeuren is dat iemand Firefox zelf moet bouwen vanaf de broncode. Daarna kunnen dan instellingen gewijzigd worden. Ik heb zelf geen ervaring met bouwen, ik weet niet of iemand anders hier op het forum het al wel eens gedaan heeft?

Op http://www.mozilla.org/build/ kun je lezen hoe Firefox kunt bouwen vanaf de broncode. Het lijkt me leuk het wel eens te doen, maar dat gaat iig niet op korte termijn lukken.

Houdt er trouwens wel rekening mee dat zo'n versie van Firefox, Firefox Community Edition gaat heten en dat ook de offciële logo's niet gebruikt mogen worden. Een andere mogelijkheid is net als SpeakEasy een uitbreiding beschikbaar stellen om de startpagina etc. in te stellen. Dat moet alleen wel achteraf gebeuren.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Nog weer even wat nieuwtjes... :wink:

Ik heb Paul Molenaar gisteren gebeld, hij zag het wel zitten om een Special Community Edition te laten maken in combinatie met een extensie zoals Gert-Paul die hierboven omschrijft.

:!: We hebben nu dus mensen nodig die dit kunnen opzetten. Als we een aantal ontwikkelaars hebben gevonden, kunnen we met Paul Molenaar een keer om de tafel zitten en overleggen hoe de Community Edition en extensie eruit gaan zien. Geef dus zo snel mogelijk aan of je kan en wil meewerken. Je mag me hierover ook mailen, info@steunfirefox.nl

De ontwerpers van de advertentie hebben alle materialen die ze nodig hebben om het ontwerp af te maken. We kunnen overal beginnen met afronden.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ronald-Jan schreef::!: We hebben nu dus mensen nodig die dit kunnen opzetten. Als we een aantal ontwikkelaars hebben gevonden, kunnen we met Paul Molenaar een keer om de tafel zitten en overleggen hoe de Community Edition en extensie eruit gaan zien. Geef dus zo snel mogelijk aan of je kan en wil meewerken.
Ik heb wel zin om te kijken of ik een Firefox-versie voor Windows kan bouwen. Heeft iemand wel eens Firefox gebouwd (bij voorkeur de Nederlandse versie) ?

Update:hmm, dan heb ik wel de commandline-tools van MS Visual C++ nodig: http://www.mozilla.org/build/win32.html
Als ik met GCC ga bouwen, dan werken opeens bepaalde zaken niet (omdat er MSVC-specifieke code in Mozilla's win32-versie zit). Erg handig voor een opensource project.

Ik kan me herinneren dat:
a) Microsoft de SDK voor .Net gratis beschikbaar stelt
b) de MS VC++ 7 backwards compatible is met MS VC++ 6
Dus misschien moet ik eens in die richting gaan kijken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Martijn, fijn dat je de ontwikkeling op je wil nemen. :wink:

Misschien is het een verstandig idee om hier een topic voor te openen waar mensen kunnen meehelpen met het ontwikkelen van de builds?
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Gert-Paul schreef: Houdt er trouwens wel rekening mee dat zo'n versie van Firefox, Firefox Community Edition gaat heten en dat ook de offciële logo's niet gebruikt mogen worden.
Door deze reden had ik deze mogelijkheid nog niet onder jullie aandacht gebracht. Er mag geen officiele loge en Thema inzitten!

Ik vraag m e nu serieus af of je nu bezig bent om geld bijelkaar te krijgen voor de Firefox advertensie of "werkt" voor Ilse media. Het wordt steeds meer een promotie actie voor hun met als resultaat dat ze een eigen browser hebben.

Maar succes met het maken en ontwerpen.

Groet

Tim Maks
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:Door deze reden had ik deze mogelijkheid nog niet onder jullie aandacht gebracht. Er mag geen officiele loge en Thema inzitten!
Ik ging er al van uit dat we dergelijke zaken niet hiervoor gebruiken. Maar daarnaast zijn er voldoende andere thema's en iconpacks voor Firefox beschikbaar. In een aangepaste browser-versie zullen toch wat Ilse-achtige uiterlijkheden moeten komen.
Mad Maks schreef:Ik vraag me nu serieus af of je nu bezig bent om geld bijelkaar te krijgen voor de Firefox advertensie of "werkt" voor Ilse media. Het wordt steeds meer een promotie actie voor hun met als resultaat dat ze een eigen browser hebben.
Zolang die browser op Mozilla-code gebaseerd is, zie ik daar helemaal geen probleem mee. Ik zie dat zelfs als een positieve spinoff van deze actie als het ons gaat lukken om een dergelijke browser te bouwen.

Update: Bij Microsoft heb ik inmiddels de MS .Net SDK (1.1) gedownload en daarin zit ook een nmake.exe. Dan denk ik dat het daarmee mogelijk moet zijn om Mozilla mee te bouwen. Ik ben benieuwd...

Daarnaast blijkt over dit onderwerp al meer geschreven te zijn:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=70783
http://whereswaldo.mit.edu/mozilla/msvcfree.html
http://tiermann.freehosting.net/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:Zolang die browser op Mozilla-code gebaseerd is, zie ik daar helemaal geen probleem mee. Ik zie dat zelfs als een positieve spinoff van deze actie als het ons gaat lukken om een dergelijke browser te bouwen.
Ik ben benieuwd hoe het er uitgaat zien, succes :-)

Groeten

MM
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik ben benieuwd hoe het er uitgaat zien, succes (2) :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Oke, Paul Molenaar mailde mij dat het waarschijnlijk doorgaat. Hij heeft gesproken met de Telegraaf.

Wat hij nu wil is de e-mailadressen van de mensen die de Special Community Edition gaan ontwikkelen, zodat we een datum kunnen afspreken om bijeen te komen. Dan kan Paul vertellen wat hij graag in de Community Edition wil hebben.

We hebben dus nog een aantal ontwikkelaars/vrijwilligers nodig.
Stuur me een mailtje als je meedoet (Martijn, jouw e-mailadres heb ik ook nog niet): ronald-jandebruin@solcon.nl
Administrateur Steun Firefox
Gesloten