Doneer voor de advertentie !

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gesloten

Wil je de advertentie in kleur of zwart/wit?

Kleur, kosten zijn dan €35.000,- (incl. korting)
10
23%
Zwart/Wit
3
7%
We zien wel, laten we eerst maar kijken wat we binnenhalen.
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Djinn
    unknown unknown

Mozilla-promotie

Bericht door Djinn »

Here's my five cents:

Officiele T-shirts als extra promotieartikel? Mooi ontwerp maken, bedrukken en voor 25 euro aanbieden. Met 5 euro (of minder - moet navragen) kostprijs per shirt, en het restbedrag ten behoeve van de promotiecampagne.

Voordelen:

1) je krijgt ook iets tastbaars terug voor je geld;
2) je hebt instant advertentieruimte (we zullen ze dan ook regelmatig gaan dragen, denk ik zo), voor Mozilla zelf en/of voor de advertentiecampagne;
3) Community-building: misschien halen we zo ook sneller het nieuws, hetgeen de actie weer ten goede komt, enz.;

Ik kan het helemaal uitvoeren, geheel kosteloos (maar moet natuurlijk wel het investeringsbedrag terugverdienen, - 20 euro, LOL). Deze activiteit past namelijk helemaal in mijn straatje en bij mijn plannen voor de komende tijd. Ik wil er dus wel voor de eer en een beetje naamsbekendheid aan mee doen. Dit is dus geen commercieel aanbod!

Indien interesse, laat het even weten.
MORA
    unknown unknown

Re: Nu.nl

Bericht door MORA »

Zou het niet verstandig zijn om dit ook op de internationale SpreadFirefox te vermelden? Ik wist zelf niet eens dat er een nederlandse versie van bestond voordat ik de nu.nl link volgde. :o
JeroenDekkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 januari 2005, 13:22
    unknown unknown

Zonde van het geld

Bericht door JeroenDekkers »

Met alle respect voor de iniatiefnemers hiervan, en ik weet zeker dat dit allemaal goed bedoeld is, maar volgens mij is dit echt zonde van het geld.

Bedenk nou eens wat je met 53.000 euro die nodig is voor een kleurenadvertentie kan doen. Dat is bijvoorbeeld bijna het totale jaarinkomen van de FSF Europe! Als je geld over hebt, doneer het dan aan de FSF Europe en/of de FFII. Het voorkomen van softwarepatenten en er voor zorgen dat Microsoft de antitrust-zaak niet wint (de FSFE is ongeveer de enige partij die niet is weggekocht door Microsoft), om maar twee voorbeelden te noemen, lijkt me veel belangrijker dan een advertentie in de telegraaf.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Dat geld is niks vergeleken met de $250.000 die de advertentie in de NYT is verschenen anders. Mozilla steunt deze actie volledig :wink:
Administrateur Steun Firefox
JeroenDekkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 januari 2005, 13:22
    unknown unknown

Bericht door JeroenDekkers »

Dus omdat mensen al 250.000 dollar in een bodemloze put gegooid hebben, is het niet erg om nog eens 50.000 euro in een bodemloze put te gooien? Rare redenatie.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Bedankt voor alle reacties. De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, maar om dingen duidelijk te maken hier een aantal antwoorden:

- Mocht het bedrag niet gehaald worden, gaan we voor een kleinere advertentie, of een advertentie in een computerblad. Hier gaan we echter niet van uit.

- Wat betreft de kortingen, we hebben van de Telegraaf een hoop kortingen gekregen. Zie hieronder:

Als we geen korting hadden gekregen hadden we het onderstaande moeten betalen:
- Hele pagina zwart/wit = € 50.215,-
- Hele pagina kleur = € 75.322,50

We hebben de volgende kortingen van de Telegraaf gekregen:
- 10 % korting (non-profit organisatie)
- 12 % contract korting
- 10 % formaatkorting

- Verder zijn de organisatoren zoals ik ook gewoon druk met werk enzo dus kan er niet meteen gereageerd worden. Vragen kunnen gemaild worden naar firefoxfonds@gmail.com

- Hoe de advertentie eruit komt te zien is onbekend. We willen voorlopig het voorbeeld volgen van de advertentie in de NYT. Hier is daarvan een voorbeeld te zien.

- De site is inmiddels te bereiken op: www.steunfirefox.nl

- De bankrekening is aangevraagd bij de Postbank. Je kunt aan het einde van deze week op de bankrekening gaan doneren.
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 11 januari 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
Wil
    unknown unknown

Bericht door Wil »

JULLIE SPOREN NIET,
De makers worden rijk en de NERDS betalen de advertenties.
Woehahahaha losers!
Wil
    unknown unknown

Bericht door Wil »

O ja,
ik gebruik m ook wel es, maar ik vind het een *Knip* browser.
vergeet niet dat je het internet heb leren kennen op een MS browser. Och ja,dat zijn jullie wel vergeten...Jullie zijn tenslotte meelopers.

sc00zy: Let op je taalgebruik a.u.b.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Mededeling

Dit topic is niet bedoeld om de actie af te kraken. Kritiek en andere negatieve reacties kunnen hier worden geplaatst...

@ Jeroen: Ik vind dit een goede actie. Je moet de aandacht van de media niet onderschatten. Niet alleen de advertentie, maar ook het hele gebeuren rond Firefox krijgt zo veel aandacht.
Verder is doneren niet verplicht, dus als jij de actie niks vindt, doneer dan gewoon niet. Er zijn genoeg gebruikers die wél enthousiast zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 11 januari 2005, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Wil schreef:O ja,
ik gebruik m ook wel es, maar ik vind het een KUT browser.
vergeet niet dat je het internet heb leren kennen op een MS browser. Och ja,dat zijn jullie wel vergeten...Jullie zijn tenslotte meelopers.
Toen ik het internet leerde kennen had MS nog niet eens een browser.
Sterker nog Microsoft wiet het hele internet links liggen.
Stephan Lichtendahl
    unknown unknown

donatie

Bericht door Stephan Lichtendahl »

Hallo,

Ik wil ook graag 15 Euro doneren. Het liefst maak ik het rechtstreeks over op een bankekening want ik heb geen paypal account. Hou me op de hoogte hoe de actie verloopt.

Greetz,
stephanl@zonnet.nl
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Flamebait. Doe nou nieeeeeeeet.
arendjr
    unknown unknown

Ga zo door!

Bericht door arendjr »

Goeie actie jongens! Ik heb zojuist ook 30 euro gedoneerd en ik hoop ten zeerste dat jullie het bedrag halen.

Groet,
Arend jr.
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Bericht door Eris »

Website aangemeld op startpagina's over FF/mozilla
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Let Op Donateurs !

Bij het overmaken van geld moet je je naam etc. invullen.
Anders kan je naam niet op de advertentie komen.
Vermeld ook als je niet op de advertentie wil komen, maar toch wil doneren.

Een gewone bankrekening is inmiddels geopend, maar die zal pas aan het einde van deze week te gebruiken zijn.
Volg het laatste nieuws op www.steunfirefox.nl

Het lijstje waarmee het topic begonnen is, zal niet langer worden geupdated.
De namen zullen op de website www.steunfirefox.nl te vinden zijn...
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 11 januari 2005, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
Gesloten