Geenstijl

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Geenstijl

Bericht door Slagers »

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003267.html

Een groep Nederlandse nerds is een actie begonnen om 53.689,80 euri bij elkaar te leggen. Gaan ze een mooie auto kopen? Een mega-gangbang beleggen? Of een Tsunamiradar bouwen? Nee, ze gooien hun geld in een bodemloze put. Want wat zijn de opensource junkies van plan: een paginagrote advertentie van Firefox in de Telegraaf te plempen a 53.689,80 euri. Het algemene nut: promotie van hun lovebaby Firefox. Hallo, waar hebben we het over? Een simpele browser die ons trouwens handenvol werkt geeft. Nou ja, naar verwachting gaat het nog drieduizend jaar duren voordat ze het geld bij elkaar hebben. Er staat nu nog maar 215 euro op de teller. Maar boys, als jullie tot de helft komen en het geld cash aan De Chileen overhandigen willen wij van GeenStijl wel een maand lang een irritante pro-firefox popup-vertonen. In de NY Times heeft eerder een advertentie (pdf) gestaan. Ja, ze nemen hun taak nogal serieus: "Graag wil ik hier vermelden dat ik, in samenwerking met anderen, net sinds een paar weken hier in Amersfoort actief ben met het plakken van kleurenposters, van ondermeer Mozilla FireFox"...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

:lol: Ghehehe
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

De naam van de website zegt mij al weer genoeg.
Ze hebben het niet over Microsoft die miljoenen dollars over de balk gooien om schikkingen te treffen...

Deze actie is bedoeld om de aandacht van onnozele computergebruikers, zoals op geenstijl.nl rondlopen dat er nog andere alternatieven zijn voor de voorgekauwde Windows en dat lekke programma's ook vervangen kunnen worden door normale programma's...

Maar mooi dat er zoveel aandacht wordt geschonken aan de actie, dan kunnen meer mensen doneren :lol:

Ik vind het trouwens mooi dat binnen een paar dagen al €215,- is binnengehaald terwijl de actie nog niet eens aan de pers is meegedeeld.
Wat betreft hun aanbod van een popup op hun website: Die hoeven wij sowieso niet, ze zijn Firefox niet waard :wink:
Administrateur Steun Firefox
Slagers
Berichten: 19
Lid geworden op: 7 januari 2005, 14:52
    unknown unknown

Bericht door Slagers »

Och, d'r komen wel behoorlijk wat bezoekers (10 a 20.000 per dag) op geenstijl, een bannertje zou nooit kwaad kunnen...
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

UPDATE:Ondertussen is het percentage Firefox-gebruikers op GeenStijl al 18,2 procent. In november lag dit aantal gebruikers nog een stuk lager. Na vandaag weer een tiende procent erbij...
En ik vraag me af wat die handen vol werk dan zijn :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Jack van Zundert
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 december 2004, 22:28
    unknown unknown

Bericht door Jack van Zundert »

En ik vraag me af wat die handen vol werk dan zijn Razz



Ik denk dat ze hun website nog bijwerken met frontpage, tja dan heb je werk
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Zie trouwens dat ze bij de browserstatistieken van w3schools firefox een aparte kolom hebben gegeven :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Brirk
    unknown unknown

Bericht door Brirk »

ucchan schreef:Zie trouwens dat ze bij de browserstatistieken van w3schools firefox een aparte kolom hebben gegeven :) .
Dit is het internet; waar is de link? :?

:wink:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Die zijn te vinden op http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp . Na even zoeken op Google had je ze trouwens ook wel gevonden.. ;)
Plaats reactie