Anti-Advertentie Topic

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Doel

Bericht door nirwana »

peterv schreef:Het probleem is onder andere: wat als het doel niet gehaald wordt? De goede aandacht die je nu krijgt in de media wordt dan teniet gedaan door de negatieve connotatie van de "mislukking".
Of deze actie wel of niet het benodigde bedrag binnenhaalt: in elk geval geval wordt hierdoor Firefox nu al extra in de schijnwerpers geplaatst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
shanx
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 januari 2005, 2:39
    unknown unknown

Bericht door shanx »

De new york times was duidelijk een groot prestige project om naar toe te werken, een eenmalige knaller om met veel bombarie de 1.0 release aan te kondigen.

Zoals jullie zelf zeggen is het doel voor ogen nu iets anders: namelijk vooral gebruikers confronteren die simpelweg geen alternatief kennen. De telegraaf heeft voor mij absoluut niet het prestige niveau zoals de NYT en ook is het nu niet het doel om een eenmalige grootschalige actie te doen ter viering van een 1.0 release.

Hoe erg bereidwillig zijn de kranten in Nederland bijvoorbeeld om een persbericht te plaatsen? Dat is voor mij een logische eerste keuze: schrijf een goed persbericht over firefox en verspreidt het naar alle partijen, kijk eens wat dat oplevert. Of: gebruik het geld om een ludieke actie in NL op poten te zetten waar de kranten niet onderuit kunnen en zorg zo voor veel free publicity...

Wat betreft persberichten heb ik een aantal goede contacten in de redactie wereld (waarvan ik weet dat er in ieder geval 1 firefox fan is ;) ), dus als jullie daarvoor hulp kunnen gebruiken: let me know.

Remco
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

@ Shanx: We hebben altijd mensen nodig met contacten met de media :wink:

Mail anders even naar info@steunfirefox.nl, dan heb ik ook meteen je e-mailadres. Hoe meer kranten/websites een berichtje over Firefox plaatsen, hoe beter....
Administrateur Steun Firefox
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Diverse bedrijven zijn, door middel van een mail, benaderd om geld te doneren voor de Firefox-advertentie in De Telegraaf en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijke mail onder het kopje Spam valt, dus: ongewenst! De actie voor Firefox mag dan sympathiek zijn, op het moment dat er gestooid gaat worden met spamberichten valt die sympathie voor een groot deel weg. Niet meer en niet minder.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Frits schreef:Diverse bedrijven zijn, door middel van een mail, benaderd om geld te doneren voor de Firefox-advertentie in De Telegraaf en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijke mail onder het kopje Spam valt, dus: ongewenst! De actie voor Firefox mag dan sympathiek zijn, op het moment dat er gestooid gaat worden met spamberichten valt die sympathie voor een groot deel weg. Niet meer en niet minder.
Tot nog toe zijn er ongeveer 70 to 80 emailtjes aan bedrijven verzonden. Het grootste gedeelte van deze bedrijven heeft iets met open source software te maken. Ook andere ICT bedrijven en PR en marketing bedrijven hebben een email gehad. Er wordt dus zeker niet met email rondgestrooid.
Waarom versturen wij die verzoeken om steun niet via de normale post. Antwoord is heel simpel. Kostenbesparing. Postzegels kosten namelijk geld. Hoe minder kosten we maken hoe eerder we het bedrag bij elkaar hebben.
Dus er wordt wel over nagedacht. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:
Frits schreef:Diverse bedrijven zijn, door middel van een mail, benaderd om geld te doneren voor de Firefox-advertentie in De Telegraaf en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijke mail onder het kopje Spam valt, dus: ongewenst! De actie voor Firefox mag dan sympathiek zijn, op het moment dat er gestooid gaat worden met spamberichten valt die sympathie voor een groot deel weg. Niet meer en niet minder.
Tot nog toe zijn er ongeveer 70 to 80 emailtjes aan bedrijven verzonden. Het grootste gedeelte van deze bedrijven heeft iets met open source software te maken. Ook andere ICT bedrijven en PR en marketing bedrijven hebben een email gehad. Er wordt dus zeker niet met email rondgestrooid.
Waarom versturen wij die verzoeken om steun niet via de normale post. Antwoord is heel simpel. Kostenbesparing. Postzegels kosten namelijk geld. Hoe minder kosten we maken hoe eerder we het bedrag bij elkaar hebben.
Dus er wordt wel over nagedacht. :wink:
Komt bij mij over als bedelen... ik kan me voorstellen dat veel mensen/bedrijven hier niet van gediend zijn.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

aasgier schreef:
Frits schreef:Diverse bedrijven zijn, door middel van een mail, benaderd om geld te doneren voor de Firefox-advertentie in De Telegraaf en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijke mail onder het kopje Spam valt, dus: ongewenst! De actie voor Firefox mag dan sympathiek zijn, op het moment dat er gestooid gaat worden met spamberichten valt die sympathie voor een groot deel weg. Niet meer en niet minder.
Tot nog toe zijn er ongeveer 70 to 80 emailtjes aan bedrijven verzonden. Het grootste gedeelte van deze bedrijven heeft iets met open source software te maken. Ook andere ICT bedrijven en PR en marketing bedrijven hebben een email gehad. Er wordt dus zeker niet met email rondgestrooid.
Waarom versturen wij die verzoeken om steun niet via de normale post. Antwoord is heel simpel. Kostenbesparing. Postzegels kosten namelijk geld. Hoe minder kosten we maken hoe eerder we het bedrag bij elkaar hebben.
Dus er wordt wel over nagedacht. :wink:
vergeet niet dat bedrijven het liever in een stichting zien om daar meer zekerheid uit te putten. Veel bedrijven die ik heb benaderd vinden dat er te weinig zeker heid is... Een stichting op richten kan dus geen kwaad...
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Bericht door Eris »

En dat was ik...
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

vergeet niet dat bedrijven het liever in een stichting zien om daar meer zekerheid uit te putten. Veel bedrijven die ik heb benaderd vinden dat er te weinig zeker heid is... Een stichting op richten kan dus geen kwaad...
Een vereniging of stichting oprichten kan inderdaad geen kwaad. Het kost alleen veel geld. Wij besteden het geld dat van de donateurs binnekomt liever aan de advertentie dan het naar de notaris te brengen. Zekerheid is echter ook belangrijk. Daarom zijn wij bezig met het instellen van een Raad van Toezicht. De leden van deze Raad zullen inzicht krijgen in de bankafschriften en overschrijvingen. Ze zullen er op toezien dat het geld dat donateurs hebben gestort ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor de advertentiecampagne.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

aasgier schreef:
vergeet niet dat bedrijven het liever in een stichting zien om daar meer zekerheid uit te putten. Veel bedrijven die ik heb benaderd vinden dat er te weinig zeker heid is... Een stichting op richten kan dus geen kwaad...
Een vereniging of stichting oprichten kan inderdaad geen kwaad. Het kost alleen veel geld. Wij besteden het geld dat van de donateurs binnekomt liever aan de advertentie dan het naar de notaris te brengen. Zekerheid is echter ook belangrijk. Daarom zijn wij bezig met het instellen van een Raad van Toezicht. De leden van deze Raad zullen inzicht krijgen in de bankafschriften en overschrijvingen. Ze zullen er op toezien dat het geld dat donateurs hebben gestort ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor de advertentiecampagne.
En als een "bestaande" verening voor opensource bereid is om kostenloos een stichting op te richten met alleen als voorwaardden (aan gezien ze het zonde vinden om het binnen 4 maaden weer op te doeken) om in de toekomst meer van deze acties te doen alleen dan voor andere software? (Thunderbird, OOorg enz... )
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Bericht door Eris »

Wordt woedend op PHPbb ^^
Dat was ik weer
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

shanx schreef:Zoals jullie zelf zeggen is het doel voor ogen nu iets anders: namelijk vooral gebruikers confronteren die simpelweg geen alternatief kennen. De telegraaf heeft voor mij absoluut niet het prestige niveau zoals de NYT en ook is het nu niet het doel om een eenmalige grootschalige actie te doen ter viering van een 1.0 release.

Hoe erg bereidwillig zijn de kranten in Nederland bijvoorbeeld om een persbericht te plaatsen? Dat is voor mij een logische eerste keuze: schrijf een goed persbericht over firefox en verspreidt het naar alle partijen, kijk eens wat dat oplevert. Of: gebruik het geld om een ludieke actie in NL op poten te zetten waar de kranten niet onderuit kunnen en zorg zo voor veel free publicity...
volledig mee eens!
ik denk ook dat dit meer effect heeft met het doel wat je voor ogen hebt, wat nml idd anders is dan toen met de nyt. een persbericht helpt meer dan een advertentie!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

En als een "bestaande" verening voor opensource bereid is om kostenloos een stichting op te richten met alleen als voorwaardden (aan gezien ze het zonde vinden om het binnen 4 maaden weer op te doeken) om in de toekomst meer van deze acties te doen alleen dan voor andere software? (Thunderbird, OOorg enz... )
Het mooiste zou zijn als Mozilla nederland een stichting zou oprichten. Dan zouden we het project daar in kunnen onderbrengen.
Als een open source vereniging bereid is om voor ons kosteloos een Stichting op te richten en deze net zoals de domeinnaam www.steunfirefox.nl (en de andere 4 dommeinnamen die op 14 januari geregistreerd zijn) per direct aan Mozilla te doneren dan hebben wij daar uiteraard geen enkel probleem mee. Sterker nog zo'n initiatief juichen van harte toe. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Het was nog makkelijker geweest als dit alles van te voren was uitgedokterd in plaats van eerst een project te starten en maar te kijken hoever het komt.
Kortom: ik mis het een en ander aan structuur en organisatie ;)
Eris
Berichten: 53
Lid geworden op: 7 januari 2005, 13:38
    unknown unknown

Bericht door Eris »

sc00zy schreef:Het was nog makkelijker geweest als dit alles van te voren was uitgedokterd in plaats van eerst een project te starten en maar te kijken hoever het komt.
Kortom: ik mis het een en ander aan structuur en organisatie ;)
Die was in het begin nergens te vinden was ik van mening ^^
Het moest zo snel gebeuren, zoveel reacties enz....
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Plaats reactie