Anti-Advertentie Topic

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

We waren ons inderdaad nog aan het voorbereiden...
Helaas is het nieuws uitgelekt en stond het al op Nu.nl...

Maarja, niets aan te doen...
We redden het nu ook wel :wink:
Administrateur Steun Firefox
Ghans
    unknown unknown

Telegraaf?

Bericht door Ghans »

Ondanks dat ik een van de eerste was om geld te geven, vind ik het persoonlijk wel jammer als de advertentie in de Telegraaf komt, ik zou hem ook liever in een van de bladen van PCM zien (Volkskrant, Trouw, AD). Of misschien de hele wegener-keten, deze hebben allemaal regionale dagbladen. Want dat de Telegraaf een gerespecteerde krant is, daar kan ik niet echt mee instemmen, ik denk dat er al zoveel advertenties instaan dat onze add maar nauwelijks opvalt, en de lay-out is ook altijd zo schreeuwereig mogelijk (veel onderstreept, vet gedrukt, bijvoegelijke naamwoorden). Maar goed, als veel mensen vinden dat 'ie hierin moet, dan moet het maar.
Op een link die iemand had geplaatst las ik dat de add in de NYT 50.000 dollar koste, dus eigenlijk is het volstrekt onzin dat de Telegraaf ook zoveel vraagt. Dus een paar suggesties:
-Ook al is de oplage van de Spits / Metro lager, verteet niet dat EEN spits of Metro vaak door meerdere mensen gelezen wordt! Soms wel 5 of zo, en ze slingeren vaak nog een poos rond. De Telegraaf wordt meestal maar door 2 personen gelezen.
-Spits is van hetzelfde bedrijf als de Telegraaf geloof ik. Is het mogelijk voor de genoemde 50.000 een halve pagina in de Telegraaf EN een halve pagina in de Spits te krijgen?
-Waarom niet gewoon minder bieden? Ze vragen dan wel 55.000, maar de oplagen staan onder druk, andere krantenuitgevers worden overgenomen of fuseren, ze zijn al blij als ze zo'n grote advertentie verkopen!
-Waarom heeft niemand uitgezocht (als niemand tijd had, meel even naar sludink _ at _ hotmail _ dot _ com en ik doe het) hoe duur zo'n advertentie kost bij bijvoorbeeld de Volkskrant, Trouw, NRC, AD of de hele Wegenerketen? Stel dat een van de drie het goedkoopst is, kan je tegen de andere twee zeggen dat zij er minder voor vragen, en ze op die manier onder druk proberen te zetten.
-Het idee van de busreclame vond ik trouwens ook erg goed, aangezien er hier in Brabant nog veel lege A3'tjes in de BBA-bussen hangen, waar je voor E10 per maand op kan adverteren geloof ik. Dus voor het genoemde bedrag kan je in 4000 bussen een jaar lang adverteren.

Dat de actie ongestructureerd is, vind ik juist het leuke aan deze hele actie. Geen organisatie vooraf, gewoon beginnen met geld inzamelen en gaan! En dat er nu geen bedrijven mee willen doen wegens gebrek aan zekerheid is alleen maar mooi, want het is beter als 2000 mensen een advertentie plaatsen dan 200 mensen en 10 bedrijven.

Wat jullie ook doen verder, als 't maar aandacht voor Firefox oplevert vind ik 't geld goed besteed, dus ga zo door!
Ghans
    unknown unknown

Bericht door Ghans »

Oh,
's/4000 bussen/400 bussen/'
Ik overdrijf wat, sorry
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Omg, perl nerd alert :P

Wat ik wel ERG jammer vind is de frase "steun firefox", die is imho wat misleidend. Maar dat kan ook aan m'n definitie van 'steunen' liggen ;) (dat is: financiele hulp voor de developers, maar marketing heb ik doorgaans een broertje dood aan dus allicht heb ik een vertekend beeld ;) )
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie