Firefox lettertype

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Firefox lettertype

Bericht door Gert-Paul »

Iedereen kent het MetaBold lettertype wel dat gebruikt wordt voor het Firefox logo in Help > Over en op de website. Als je promotie-materiaal maakt is het dus ook mooi om dit lettertype te gebruiken, het is alleen wel een betaald lettertype. Dit zullen veel mensen er niet voor over hebben, maar ik heb een gratis lettertype gevonden (Offensive Bold) dat er ongeveer hetzelfde uitziet:

klik voor Offensive Bold

Als je heel grote tekst wilt afdrukken worden de randen wel een beetje wazig, maar verder is het erg goed te gebruiken.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

het is alleen wel een betaald lettertype
Dat is nieuw voor mij. Hoe weet je nu of je voor een lettertype moet betalen of niet?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firefox lettertype

Bericht door Electronical »

Gert-Paul schreef:Iedereen kent het MetaBold lettertype wel dat gebruikt wordt voor het Firefox logo in Help > Over en op de website. Als je promotie-materiaal maakt is het dus ook mooi om dit lettertype te gebruiken, het is alleen wel een betaald lettertype. Dit zullen veel mensen er niet voor over hebben, maar ik heb een gratis lettertype gevonden (Offensive Bold) dat er ongeveer hetzelfde uitziet:

klik voor Offensive Bold

Als je heel grote tekst wilt afdrukken worden de randen wel een beetje wazig, maar verder is het erg goed te gebruiken.
Dankje, is best handig. Als ik wat wilde maken gebruikte ik telkens Trebuchet MS, maar dat leek nergens op. Gelukkig nu een betere vervanger. :wink:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:
het is alleen wel een betaald lettertype
Dat is nieuw voor mij. Hoe weet je nu of je voor een lettertype moet betalen of niet?
Dat vind je vaak op online sites waar je lettertypen kunt kopen. Je kunt ze wel kopiëren, maar het maken van goede lettertypen is niet makkelijk en kost veel tijd. Dus wel beetje terecht dat mensen er geld voor willen hebben, ik heb zelf alleen geen zin om €50 oid te betalen voor een lettertype dat ik bijna nooit gebruik.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Dat vind je vaak op online sites waar je lettertypen kunt kopen. Je kunt ze wel kopiëren, maar het maken van goede lettertypen is niet makkelijk en kost veel tijd. Dus wel beetje terecht dat mensen er geld voor willen hebben, ik heb zelf alleen geen zin om €50 oid te betalen voor een lettertype dat ik bijna nooit gebruik.
Inderdaad. In het maken van een goed lettertype kruipt veel tijd en werk. Niet moeilijk dus dat het meestal zo veel geld kost. Dat neemt niet weg dat er veel gratis lettertypen bestaan (meestal van beduidend mindere kwaliteit).

Het zijn vooral lettertypen die gebruikt worden door kranten en tijdschriften waarvoor je een licentie moet kopen (dat zijn dan ook de betere lettertypen ;) ).
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

@Gert-Paul: Bedankt voor de tip!
Plaats reactie