Gebruikersprofiel TB wordt niet "onthouden"

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Beun
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2008, 20:45
    unknown unknown

Gebruikersprofiel TB wordt niet "onthouden"

Bericht door Beun »

ELKE keer dat ik Thunderbird wil starten, krijg ik zo'n gebruikersprofielenscherm in beeld, en het bestaande profiel wordt NOOIT getoond. Het gebruikersprofielenscherm is leeg.
Ik moet elke keer opnieuw aangeven waar op de harddisk de map staat met mijn profiel...

Kan iemand mij vertellen waarom kennelijk mijn profiel niet kan worden onthouden, waardoor ik elke keer dat gebruikersprofielenscherm in beeld krijg?
Of nog belangrijker... Hoe zorg ik er voor dat 'ie mijn gebruikersprofiel wél gaat onthouden, waardoor ik dat gebruikersprofielenscherm nooit meer hoef te zien, maar dat 'ie gewoon Thunderbird opstart met het juiste profiel?
("Niet vragen bij opstarten" staat aangevinkt, maar omdat 'ie het profiel niet lijkt te kunnen onthouden moet 'ie het wel tonen)

[OSX 10.5.5 op een Intel-Mac, Thunderbird NL 2.0.0.17]

Dank! 8)
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Gebruikersprofiel TB wordt niet "onthouden"

Bericht door common sense »

Wat misschien helpt is om het default profiel te hernoemen.

Compact (comprimeer) je ook regelmatig je TB trash? Da's ook een aanrader om een overvol profiel te voorkomen.
Beun
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 november 2008, 20:45
    unknown unknown

Bericht door Beun »

Over dat compacten van de trash... Het is niet zo dat TB tijden goed heeft gewerkt, en plotseling raar ging doen. Direct na de install is dit begonnen.

Het default profiel hernoemen... Daarvoor moet ik 'm natuurlijk wel kunnen zien in dat gebruikersprofielenscherm, en daar staat 'ie nooit.

Thanks anyway :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Er is zo te zien iets fout gegaan tijdens de installatie, want dit is echt niet normaal.
Verwijder TB eens volledig van je systeem, verwijder ook alle profielen en installeer TB opnieuw.
Dan zou het m.i. goed moeten zijn.
Afbeelding
Plaats reactie