bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
elfey
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 september 2009, 13:25
    Macintosh Firefox

bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door elfey »

hoi allemaal,

ik heb een vrij lastig probleem. als ik bijv. bij uitzendig gemist een programma wil terugzien en ik open een venster dan gaat, na de gebruikelijke reclame, firefox een nieuw venster openen en blijven er steeds meer tabbladen zich automatisch aanmaken. dit gaat alsmaar door totdat je zelf firefox helemaal afsluit. dus als je alleen het venster sluit, pakt ie alsnog een ander venster wat al open stond en maakt daar ook nieuwe tabbladen aan. het filmpje is dus niet te zien en de zgn. loop blijft maar doorgaan. heel frustrerend want ik wil mij liever niet wenden tot andere browsers, ik was altijd super tevreden over firefox. is het mogelijk dat het komt door snow leopard, dat ik onlangs heb geïnstalleerd? maar nog veel belangrijker: wat kan ik er tegen doen?

greetzz
elfey
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door adri »

Probeer de standaard diagnose eens.
Want ik kan het probleem niet reproduceren.
Afbeelding
dvdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 januari 2010, 16:39
    Macintosh Firefox

Re: bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door dvdh »

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Filmpjes (uitzending gemist) afspelen gaat regelmatig niet goed, maar soms ook weer wel?! Bij het openen van de media-stream worden razendsnel achter elkaar nieuwe tab's met het filmpje geopend, en dit blijft achter elkaar doorgaan. Snel afsluiten (zonder opslaan, anders begint het opnieuw) is dan de enige optie.
Ik dacht eerst dat het aan 'Realplayer' lag, en heb die even weg gedaan. Maar nu gebeurde het zonder 'Realplayer' opnieuw... echt heel vervelend. Weet niemand hoe je deze bug eruit kunt krijgen? Opnieuw installeren zoals in de link vind ik nogal omslachtig, en zie ik niet zo voor me. Ik neem aan dat wij niet de enige zijn met dit probleem, en hoop dat er wel aan gewerkt zal worden in een nieuwe versie van Firefox?
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Mozilla
Contacteer:

Re: bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door Tonnes »

Het lijkt er op dat de loop ontstaat door de ingestelde toepassing voor het verwerken van de filmpjes. Controleer bij Extra - Voorkeuren - Toepassingen of er misschien een actie ‘Openen met Firefox’ is ingesteld voor het verwerken van bepaalde filmpjes/videostreams.

Wat ook zou kunnen, is dat Flip4MAC dit probleem veroorzaakt. Bijwerken naar versie 2.3 (of hoger) zou dan de oplossing zijn. (Bron)
Doe eens gek. Let op je spelling.
dvdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 januari 2010, 16:39
    Macintosh Firefox

Re: bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door dvdh »

Ja, daar zit wat in. Ik had dit probleem al langer bij Firefox, en verwachtte dat het opgelost zou zijn bij een nieuwe versie (daar zijn die updates toch ook voor), maar toen dit niet zo bleek te zijn, ging ik zoeken naar een forum waar dit al besproken was, ookal was het al wat langer geleden.
Ben nu inderdaad gaan kijken bij voorkeuren, en voor dit type filmpjes stond de instelling op Flip4MAC ingesteld, en ik had net recent 2.3 opgehaald... Die heb ik nu omgezet voor QuickTime Player, en nu gaat het openen wel goed. Dus nu weet ik ook waar ik het moet wijzigen, bedankt!
Wel gek overigens dat dit zowel met RealPlayer als met Flip4MAC bij Firefox mis gaat. Ik kan dan wel Safari gebruiken, die deze problemen niet geeft, maar ik vind Firefox wel prettiger werken.
Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Mozilla
Contacteer:

Re: bij filmpjes afspelen oneindige 'loop'

Bericht door Tonnes »

Voor het archief: deze oplossing is, n.a.v. bug 444038, nu ook te vinden in de Mozilla-kennisbank (via Help).
Doe eens gek. Let op je spelling.
Plaats reactie