Profielbeheerder opent niet

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Ik weet dat je geen appelman bent, Adri. maar wel unix (toch?). Het terminalcommando om de profielbeheerder te openen geeft lauw sjoege. Ik kan met het ini-bestand knoeien. Ik ga dat maar eens proberen, want zo is het ook minder...
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door adri »

Heb je hier wellicht iets aan?
Welk commando heb je trouwens gebruikt (er zijn nl. meerdere wegen die naar Rome leiden ;) )?
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Tuurlijk ken ik dat. Als ik in terminal dat zinnetje invoer krijg ik een foutmelding:

/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin -p
dyld: unknown required load command 0x80000022
Trace/BPT trap
Unknown-00-19-e3-d7-d1-ea:~ arnoschrauwers$

Ook firefox (zonder -bin) werkt niet

Dat bestand is er wel degelijk en vreemd genoeg werkt het met Thunderbird zonder problemen.
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door Mad Maks »

probeer eens: /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin -profilemanager

succes

MM
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

-bin er aan -bin er af, / voor Applications of niet, -p, -profilemanager, -Profilemanager, ik heb allerlei comibinaties geprobeerd en de profielbeheerder opent zich niet. Ik heb in het ini-bestand maar een ander 0-bestand gemaakt. Blijft mysterieus...
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door adri »

En /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin -P ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Nop:

Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin -P
-bash: Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin: No such file or directory
Unknown-00-19-e3-d7-d1-ea:~ arnoschrauwers$ /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin -P
dyld: unknown required load command 0x80000022
Trace/BPT trap

Ik geef het op.
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door JacquesC »

Hier wordt voor de Mac een andere profile directory genoemd.

http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Firefox#Mac

Mac

Profile folders are in one of these locations:

~/Library/Mozilla/Firefox/Profiles/<profile folder>
~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/<profile folder>

The tilde character (~) refers to the current user's Home folder, so ~/Library is the /Macintosh HD/Users/<username>/Library folder.

Zie ook http://gemal.dk/mozilla/profile.html

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:125.0) Gecko/ Firefox/125.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:125.0) Gecko/ Thunderbird/125.0
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Bedoel voor alle goede zorgen, maar in die map zit alleen een (lege) map extensies. Om profielbeheerder te openen heb je het bestandje firefox of firefox-bin nodig (docht ik). Ik kan die profielen wel manipuleren door de profielen een ander nummer te geven (0 voor de standaard), maar het probleem (=het veelvuldig vastlopen van Firefox) is daarmee niet van de baan. Ik kan het nog proberen met een geheel lege profielmap, maar ik geef het weinig kans. Mijn inschatting is nog steeds dat 10.5 de boosdoener is (met MacOS 10.4 nooit last) en het vreemde is dat de truc met Thunderbird wel gewoon werkt. Dus....?
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door adri »

onraad schreef:Bedoel voor alle goede zorgen, maar in die map zit alleen een (lege) map extensies. Om profielbeheerder te openen heb je het bestandje firefox of firefox-bin nodig (docht ik). Ik kan die profielen wel manipuleren door de profielen een ander nummer te geven (0 voor de standaard), maar het probleem (=het veelvuldig vastlopen van Firefox) is daarmee niet van de baan. Ik kan het nog proberen met een geheel lege profielmap, maar ik geef het weinig kans. Mijn inschatting is nog steeds dat 10.5 de boosdoener is (met MacOS 10.4 nooit last) en het vreemde is dat de truc met Thunderbird wel gewoon werkt. Dus....?
Het uitvoerbare bestand firefox (of firefox-bin op een Mac?) staat niet in je profielmap!
Bij mij staat het in /usr/bin/ (of gewoon in mijn /home/ als ik een alpha- of bètaversie probeer).
Het schijnt dat het commando slocate ook voor Mac beschikbaar is:
http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=72394

Hier zie je de mijne

Code: Selecteer alles

adri@Slackware:~$ slocate firefox | grep /usr/bin
/usr/bin/firefox
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Nee, misverstand (en 'bedoel' in het vorige bericht moest natuurlijk bedankt zijn). De map Users/mijnnaam/Mozilla bevat alleen maar een map Extensies. Er is wel degelijk een profielmap in Users/mijnnaam/Library/Application Support/Firefox/Profiles. Daar staan er nu drie in. In die map staat ook het bestandje profiles.ini, waarmee ik een ander standaardprofiel kan kiezen (door dat profiel een 0 te geven), maar de profielbeheerder wil niet openen (terwijl, merk ik nog maar eens op, dat bij Thunderbird prima gaat.
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door adri »

Je moet het uitvoerbare firefoxbestand van je installatie hebben. Ik weet niks van een Mac, maar het is gebaseerd op UNIX, dus ik doe toch nog een poging. :)
Ik heb zojuist een Mac.dmg gedownloaded en het viel me op dat Firefox niet geschreven wordt (zoals op Linux) als firefox, maar als Firefox (let op de hoofdletter!). Probeer dus het commando /Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/Firefox-bin -P
of -p of -profilemanager. Als dat niks oplevert, dan zonder -bin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

firefox-bin (en firefox) staan wel degelijk met onderkast in Applications/Firefox.app/Contents/MacOS. Ik kan kapitaal wel proberen, maar geef het weinig kans. Vreemd is nog steeds dat het in Thunderbird prima werkt. Ik probeer het nog een keer en dan kap ik er echt mee. :fflol: Ik houd het toch op een hobbel in het besturingssysteem. Overigens lijkt het of Apple zijn trouwe volgers weer een streek geleverd heeft. Volgens een Mac-nieuwsgroep doen allerlei progs het niet in de jongste versie van MacOS (Lion; 10.7). Ik val zo langzamerhand van mijn geloof (geloof ik)...
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door adri »

onraad schreef:firefox-bin (en firefox) staan wel degelijk met onderkast in Applications/Firefox.app/Contents/MacOS. Ik kan kapitaal wel proberen, maar geef het weinig kans. Vreemd is nog steeds dat het in Thunderbird prima werkt. Ik probeer het nog een keer en dan kap ik er echt mee. :fflol:
Tja, ik heb geen Mac en kan je hier dus niet verder mee helpen, helaas.
Maar het moet toch mogelijk zijn het uitvoerbare firefoxbestand op te sporen?
Biedt slocate geen soelaas?
Dat commando gebruik ik erg vaak.
onraad schreef: Ik houd het toch op een hobbel in het besturingssysteem. Overigens lijkt het of Apple zijn trouwe volgers weer een streek geleverd heeft. Volgens een Mac-nieuwsgroep doen allerlei progs het niet in de jongste versie van MacOS (Lion; 10.7). Ik val zo langzamerhand van mijn geloof (geloof ik)...
Als je op zoek bent naar een ander OS, dan heb ik nog wel een tip voor je... ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Profielbeheerder opent niet

Bericht door onraad »

Als je op zoek bent naar een ander OS, dan heb ik nog wel een tip voor je...
Linux? Maar is Appel 10 daar niet op gebaseerd? Overigens, het is niet het probleem dat ik dat bestand niet kan vinden. De profielbeheerder wil gewoon niet open...
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Plaats reactie