thunderbird op de iMac

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

thunderbird op de iMac

Bericht door KoenvanV »

Er gebeurt iets vreemds bij mij: wanneer ik een e-mail beantwoord en tussendoor even wat anders doe op de computer: even kijken op een andere plek in Thunderbird, dan verdwijnt het mailtje en kan ik het niet meer terugvinden! Ook niet in de balk aan de onderkant. Een paar minuten later pas verschijnt het dan weer in concepten!

Hoe kan ik nou voorkomen dat het bericht even weg is??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: thunderbird op de iMac

Bericht door nirwana »

Ik ben geen Thunderbird-gebruiker, maar ik vraag me af of Thunderbird nog steeds vensters / tabbladen opnieuw gebruikt: http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... 9&t=172514

Dat zou jouw beschrijving namelijk wel verklaren.
In dat artikel wordt ook een optie aangeduid die dit gedrag tegen zou moeten gaan. Ik hoop dat dat helpt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: thunderbird op de iMac

Bericht door KoenvanV »

helaas dat begrijp ik niet.

Wat ik wel gezien heb bij het schrijven van een e-mail in Thunderbird op de iMac is dat er daar een button 'opslaan' bij is gekomen bovenaan het nieuwe bericht en dat ik dan het bericht makkelijker terug kan vinden.
Waarom het bericht eerst na een aantal minuten pas in de map concepten terecht kwam is mij een raadsel: niet opgeslagen dus en toch bewaard...

De logica van de iMac is mij nog niet geheel duidelijk (iMac fans zullen zeggen dat mijn blik gecorrumpeerd was door jarenlang gebruik van een pc. Zo had de student aan huis mij uitgelegd dat ik de draadloze muis (die voor mijn handen duidelijk een maatje te klein is, maar alles went - het toetsenbord is wel grandioos!) een aantal extra mogelijkheden heeft. Zo kan ik tussen Firefox, Thunderbird en het bureaublad met twee vingers vegen van links naar rechts en omgekeerd.

Wat ik wel hoorde dat de iMac enigszins vergelijkbaar is met een pc..... Voor mij niet: twee verschillende dimensies! Bijna alles is anders. Maar goed, ik zal het er mee doen! Duurt nog wel een tijdje mede omdat er een grote wissel wordt getrokken op mijn geheugen want een aantal dingen is na gebruik weer foetsie.

Ik heb ook een telefonische helpdesk van Apple, een 'student aan huis' en wat boeken.

Wel jammer dat het mij niet gelukt is deze tekst in dit bericht niet echt groter kan krigen in het venster (ja command scroll werkt maar alleen voor het gehele scherm: raak ik een gedeelte van de tekst kwijt want dan past het niet op mijn beeldscherm).

Heb jij tips om alles van de pc te wissen? Al mijn sporen op die machine.

Gelukkig is de inhoud van mijn computer geheel overgezet en heb ik het Apple back-up programma draaiend. :)
Plaats reactie