Events opslaan in sunbird?
-
Events opslaan in sunbird?
Ik wil mijn systeem opnieuw installeren maar wil mijn events en feestdagen niet kwijtraken. Weet je hoe ik al deze gegevens veilig kan stellen?
-
Re: Events opslaan in sunbird?
Kies:martinculemborg schreef:Ik wil mijn systeem opnieuw installeren maar wil mijn events en feestdagen niet kwijtraken. Weet je hoe ik al deze gegevens veilig kan stellen?
--Bestand
--Kalender exporteren (geef aan in welke directory je het
exportbestand wilt plaatsen)
--Bestandsformaat ical ( *.ics)
--klik op Opslaan
Stel het ge-exporteerde bestand veilig op een diskette, usb-stick etc.
Systeem opnieuw installeren
Daarna in Sunbird het ge-exporteerde bestand weer importeren: keuze Bestand, keuze Importeren.
Groeten / Asterix.
-
Asterix bedankt voor je antwoord maar als het zo makkelijk is was ik hier wel opgekomen. Bestand kalender exporteren bestaat niet hoor. Ik zie onder file alleen staan selection exporteren. Ik heb al eens met ctrl+A alles geselecteerd en geexporteerd later weer geimporteerd maar dit ging toen niet goed.
-
Welke SunBird versie draai je? Ik werk met versie 3.1 waarmee je zowel een selectie als de gehele kalender kunt exporteren.martinculemborg schreef:Asterix bedankt voor je antwoord maar als het zo makkelijk is was ik hier wel opgekomen. Bestand kalender exporteren bestaat niet hoor. Ik zie onder file alleen staan selection exporteren. Ik heb al eens met ctrl+A alles geselecteerd en geexporteerd later weer geimporteerd maar dit ging toen niet goed.
Misschien kun je dan beter eerst versie 3.1. installeren voordat je systeemherstel doet.
Er is denk ik nog een optie voor je. Als je geen taken in je agenda hebt opgenomen (todo's) maar alleen afspraken (events) dan kun je die events allemaal zichtbaar maken in een lijst. Dat doe je als volgt:
Ga met de cursor op de dubbele lijn staan aan de bovenkant van het kalenderscherm. Sleep die lijn naar beneden. Dan zie je vervolgens al je events in een lijst.
Die lijst kun je dan in zijn geheel markeren. Waarna je de keuze: bestand--selectie exporteren kunt toepassen.
Succes /Asterix
-
-
Jou versie is ouder. V 3.1. is de laatste en je kunt de NL-versie daarvan dowloaden op:martinculemborg schreef:Asterix,
Ik heb 0.3a1. Is dit een andere versie dan van jou?
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... 3.1/win32/
Asterix.
-
Daarbij ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat je windows draaitasterix schreef:Jou versie is ouder. V 3.1. is de laatste en je kunt de NL-versie daarvan dowloaden op:martinculemborg schreef:Asterix,
Ik heb 0.3a1. Is dit een andere versie dan van jou?
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... 3.1/win32/
Asterix.

Asterix.
-