synchroniseren

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
worst
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 april 2007, 13:44
    unknown unknown

synchroniseren

Bericht door worst »

Mijn vraag is of het mogelijk is om sunbird te laten synchroniseren met een site. Maar het moet niet mogelijk zijn om op de site gegevens aan te passen.

Dus..
Als ik in sunbird iets veranderd, moet het op de site ook veranderen.
Op de site mag de kalender alleen worden gezien en dus niet aangepast worden.
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: synchroniseren

Bericht door alarconconsult »

worst schreef:Mijn vraag is of het mogelijk is om sunbird te laten synchroniseren met een site. Maar het moet niet mogelijk zijn om op de site gegevens aan te passen.

Dus..
Als ik in sunbird iets veranderd, moet het op de site ook veranderen.
Op de site mag de kalender alleen worden gezien en dus niet aangepast worden.
zou ik ook in geïnteresseerd zijn
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Is dit een site die je zelf host? Heb je paswoord van de ftptoegang? In welk formaat staat de data op de site?

Normaal is het mogelijk in sunbird een ics-calendar aan te maken/in te lezen die op een ftpserver staat...

grz
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door alarconconsult »

koenh schreef:Is dit een site die je zelf host? Heb je paswoord van de ftptoegang? In welk formaat staat de data op de site?

Normaal is het mogelijk in sunbird een ics-calendar aan te maken/in te lezen die op een ftpserver staat...

grz
data kan geplaatst worden in formaat dat je wenst, heb ftp toegang etc daar het een eigen hosting betreft
worst
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 april 2007, 13:44
    unknown unknown

Bericht door worst »

mijn site is nog in de maak, maar ben van plan bij een bedrijf te hosten:
een quote van dit bedrijf:
Alle hosting pakketten zijn inclusief:

* Compleet eigen beheer module (Plesk)
* Onbeperkt aantal e-mailadressen
* Zelf aanmaken mailgroepen, autoresponder, mail-omleidingen
* Zelf aanmaken van MySQl database's
* PHP, MySQL, Apache, PostgreSQL, Perl, Python, apache-ASP
* Webmail met virusscanner en spamfilter
andere opties/bedrijven sta ik ook voor open, dus "alles" is mogelijk

waar ik zelf aan zat te denken...

het is mogelijk om sunbird te synchroniseren met het internet..
een idee (geen idee of dit mogelijk is) is dat via het internet automatisch veranderd op de site. door mogelijk een code of script of whatever aan te brengen in de site.

ff op een rijtje
ik synchroniseer met het internet
internet synchroniseerd met de site

dus geen gedoe met heletijd zooi van de calender up te loaden om de calender op de site up to date te houden.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Als jullie volledige toegang hebben, kan je 2 mogelijkheden gebruiken:

1) webdav/caldav.
http://www.twilight-systems.com/flacco/ ... ebdav.html

2) ftp
In the "Publishing settings" box, where it says "Default Remote Filename", enter the FTP address of your web server, as well as the path, and don't forget username and password, all in the format "ftp://yourusername:yoursecretpassword@f ... Public.ics"
In beide gevallen is jullie calendar opgeslagen op de server. Wanneer je offline bent, kan je dus je calendar niet raadplegen!

grz
worst
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 april 2007, 13:44
    unknown unknown

Bericht door worst »

Mozilla Calendar can store your events in a file on a server, allowing you to use the same calendar from any location with an Internet connection. This article will show how to use a WebDAV-enabled server for this purpose, including moving your existing events onto the server.

Het gaat er om dat op de site (niet als popup of dergelijke) de hele calender visueel en voor iedereen bruikbaar is (kan door heen gebladerd worden). Maar er mogen geen gegevens aangepast worden.

Dit is dus mogelijk?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat het publiceren naar een dienst als iCal Exchange voor jou het handigst is. Je kunt met Mozilla wel naar een webserver publiceren, maar daarmee exporteer je feitelijk alleen maar een bestand dat je vanaf een andere locatie met een ander programma weer kunt opvragen. Wil je het online kunnen bekijken dan heb je daarvoor een of andere dienst of online programma nodig.

Als je zelf een website hebt met PHP-ondersteuning, dan kan http://phpicalendar.net/ ook een uitkomst bieden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
worst
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 april 2007, 13:44
    unknown unknown

Bericht door worst »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Plaats reactie