dick.stomp schreef:Ik blijf ook de synchronisatie een groot probleem vinden. Ik gebruik Sunbird op de DeskTop. Maak een Export naar de DataStick (Sunbird.ics). Haal dat naar binnen met Import op de Laptop en ALLES staat duplikaat op de LapTop!
Alles verwijderen op de LapTop werkt niet. Dus Sunbird verwijderd van LapTop. Opnieuw opgehaald en geïnstalleerd. Van de DataStick geïmporteerd. Resultaat is weer een bende, alles weer duplo! Dus het verwijderen van Sunbird van de LapTop verwijdert wel het Programma maar niet de Data. Dat is de ellende van MicroSof WindHoos.
Synchronisatie is nog niet voltooid! Elke versie wordt het nog beter. Vergeet niet dat we nog niet aan de 1. versie zitten. Momenteel is de 0.7RC1 gereleased. Ik weet niet of het hier sterk verbeterd is... Je kan altijd eens proberen!
dick.stomp schreef:De Data staat in een WindHoos Map/User met een gekke naam. Niks Sunbird. Waarom gaat Mozilla niet verstandig te werk? Als ik Sunbird installeer dan dient die te vragen: waar je moet je Data staan? Dan zeg ik: L:/prive/kalender/data. Dat is een externe schijf in een betonnen kluis. Als ik de LapTop wil synchroniseren, doe ik dat vandaar af. Een wat doet Sunbird na een Import? Alles dupliceren! Dat is dom....
Dat het opgeslagen wordt in een verborgen programma map, is niet speciaal voor SB! Bijna alle programma's doen dit, en dit onder zowel linux als windows!
Je kan je agenda's opslaan waar je wenst!
Je moet gewoon de lokatie kiezen waar je de agenda wil opslaan.
-> nieuwe agenda
-> op het netwerk
-> plaats: file:///home/koen/testcalendar.ics
Dit werkt zo in linux.
Voor windows zal dit iets worden van: file://c:\... maar daar ben ik niet zeker van... iemand een idee?
grz