Lightning 0.7 geen taken zichtbaar

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Lightning 0.7 geen taken zichtbaar

Bericht door asterix »

Naar aanleiding van mijn eerdere posting over sunbird 0.7 dacht ik: "kom, laat ik Lightning 0.7 een proberen. Misschien scrollt die iets sneller. En dat is ook zo, al tipt het nog niet aan Sunbird 0.5. Maar nu loop ik weer tegen wat anders aan.

1) bij installeren Lightning 0.7. wordt bij opstart geconstateerd dat ik Mozilla Calendar heb geinstalleerd. Klopt want ik heb sunbird 0.5. Met daarbij de vraag of die kan worden geimporteerd. Klikken op ja en vervolgens gebeurt er helemaal niks. Dus dan maar handmatig ge-importeerd. Lukt wel maar ik krijg geen taken te zien. Ook nog geprobeerd om de "storage.sdb" van Sunbird te copieeren onder het profiel van Thunderbird. Maar weer geen taken te zien, wel afspraken.
Terwijl ik toch echt wel onder "Beeld" heb aangevinkt dat afspraken zichtbaar moeten zijn. Grr... beetje moeizaam die
kalenderontwikkeling.

Asterix.
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Re: Lightning 0.7 geen taken zichtbaar

Bericht door asterix »

asterix schreef:Naar aanleiding van mijn eerdere posting over sunbird 0.7 dacht ik: "kom, laat ik Lightning 0.7 een proberen. Misschien scrollt die iets sneller. En dat is ook zo, al tipt het nog niet aan Sunbird 0.5. Maar nu loop ik weer tegen wat anders aan.

1) bij installeren Lightning 0.7. wordt bij opstart geconstateerd dat ik Mozilla Calendar heb geinstalleerd. Klopt want ik heb sunbird 0.5. Met daarbij de vraag of die kan worden geimporteerd. Klikken op ja en vervolgens gebeurt er helemaal niks. Dus dan maar handmatig ge-importeerd. Lukt wel maar ik krijg geen taken te zien. Ook nog geprobeerd om de "storage.sdb" van Sunbird te copieeren onder het profiel van Thunderbird. Maar weer geen taken te zien, wel afspraken.
Terwijl ik toch echt wel onder "Beeld" heb aangevinkt dat afspraken zichtbaar moeten zijn. Grr... beetje moeizaam die
kalenderontwikkeling.

Asterix.
Heb net zelf het de oplossing gevonden via eeb beetje Googlen. Het takenoverzicht is zichtbaar te maken door de
taakbalk aan te passen. Daar moet een pictogram "agenda vandaag" naar toe worden gesleept. Een klik op dit pictogram levert een taakoverzicht aan de rechterkant van het scherm.
Is waarschijnlijk een goedbedoelde constructie maar ik vind het eigenlijk maar wat armetierig. Naar mijn smaak is EssentialPim (inclusief syncro naar ppc) een hele mooie agendaoplossing. De Lightning-ontwikkelclub zou eigenlijk een dergelijk concept moeten integreren in Thunderbird.

Asterix.
Plaats reactie