Error pop-up

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Error pop-up

Bericht door Tourtoise » 24 juni 2008, 7:34

Al even gebruik ik Thunderbird met Lightning en dan gelinked aan de Google calendar. Werkt heel fijn. Zo hebben mijn vrouw op haar computer en ik op mijn laptop overal dezelfde afspraken staan.

Even heb ik de add-on : Lightning-Birthday erop gehad. Dit werkte niet zo, dus die heb ik weer verwijderd. Als ik nu Thunderbird opstart krijg ik standaard een Error pop-up op het scherm waarin het volgende staat:

An error was encountered preparing the calendar located at moz-abmdbdirectory://abook.mab for use. It will not be available.

Errornumber: 2152333318

TypeError: Components.classes["@mozilla.org/calendar/calendar;1?type=" + type] has no properties


Wie kan mij vertellen hoe ik dit opgelost krijg?

Vast dank enzo.

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 26 juni 2008, 5:14

No one? :cry:

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown

Bericht door moZes » 26 juni 2008, 9:56

Gebruik je Provider for Google Calendar?
Gooi de kalender van google eens weg en start Thunderbird opnieuw op en maak de kalender dan opnieuw aan (alle gegevens staan toch bij Google).

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 26 juni 2008, 15:19

Dank voor je reactie.

Heb dit geprobeerd, ook de add-on van Thunderbird zelf opnieuw erin. Maar helaas !

Meer tips?

Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh » 26 juni 2008, 16:13

Probeer eens met een nieuw profiel. Je zal hierna wel allemaal je gegevens moeten overzetten, maar zo kan je testen of het je pc is, of een instelling binnen TB/LT.

Hiertoe start je op door '-P' toe te voegen achter het opstartcommando. (achter een snelkoppeling)

grz

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 27 juni 2008, 10:21

Super, dank je wel. Het werkt weer als vanouds.

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 29 juni 2008, 13:22

Eh..., nog een vraagje.

Nou heb ik het laatste jaar verschillende emails naar m'n Inbox onder Local Folders gesleept.
Enig idee waar die dan komen te staan? Of wat voor soort file dit is?
Al die mails ben ik nl na het weggooien van m'n profile een beetje kwijt.

Alvast weer dank.

Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh » 30 juni 2008, 5:55

Welk besturingssysteem gebruik je?

grz

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 30 juni 2008, 16:45

XP met service pack 2

Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh » 30 juni 2008, 20:33

Kijk eens in de map
c:\documentsandsettings\yourname\application\thunderbird\profiles\xxx\mail

Ik heb geen xp pc, dus het zou een beetje kunnen verschillen.
Daar vind je enkele bestanden zoals inbox, sent items, ...
Deze moet je kopiëren naar je nieuw profiel.

Let wel, probeer TB gesloten te houden.
Kopieer eerst de mails die je nog wil houden naar een andere map als je de map gaat overschrijven.
Elke map bevat twee bestanden, beiden overschrijven.
Steeds een backup bijhouden van de originele bestanden, voor moest er iets verkeer gaan...

hopelijk ben je hiermee verder geholpen...
grz

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11549
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri » 30 juni 2008, 20:39

Je moet gewoon de gehele map Mail uit je oude profiel kopiëren en in je nieuwe profiel plakken (terwijl TB afgesloten is!).
Dan komt het allemaal goed. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh » 30 juni 2008, 21:02

Dat is het makkelijkste, maar de kans bestaat dat je ook de oude fout terug kopieert...
Dat is althans mijn ervaring...

grz

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11549
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri » 30 juni 2008, 21:14

Dat kan wel, maar de kans dat je e-mail bestanden zelf beschadigd zijn, is erg klein.
Ik zou het zeker riskeren, baat het niet...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Tourtoise » 30 juni 2008, 23:27

koenh schreef:Kijk eens in de map
c:\documentsandsettings\yourname\application\thunderbird\profiles\xxx\mail

Ik heb geen xp pc, dus het zou een beetje kunnen verschillen.
Daar vind je enkele bestanden zoals inbox, sent items, ...
Deze moet je kopiëren naar je nieuw profiel.

hopelijk ben je hiermee verder geholpen...
grz
Als ik in die map kijk die jij opgeeft dan staat daar alleen de nieuwe Local Folders Inbox.
De oude staat er niet :(

Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh » 1 juli 2008, 16:01

Je hebt een nieuw profiel aangemaakt, dus heb je twee profielen... Kijk eens in het andere...

grz