Lightning blijft onzichtbaar

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Toegang
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2008, 10:20

Lightning blijft onzichtbaar

Bericht door Toegang » 23 september 2008, 22:09

Hallo,

Via Extra/Add-Ons van Thunderbird heb ik Lightning naar binnen gehaald. Thunderbird opnieuw opgestart maar Lightning is nergens te vinden. Bij controle van de add-ons blijkt Lightning0.9 gewoon geïnstalleerd en ingeschakeld. Ik heb de nederlandstalige TB2.0.0.16 en de engelse Vista

Hoe kom ik bij de functionaliteiten van Lightning???

Bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door moZes » 24 september 2008, 7:42

Linksonder in Thunderbird moeten 3 ikoontjes staan met E-mail - Agenda - Taken, daar kun je op klikken om er bij te komen.
Ook CTRL^3 voor de agenda moet werken en CTRL^4 voor taken.
Welke heb je gedownload? Ik gebruik de laatste versie van:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... es/0.9rc1/

Toegang
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2008, 10:20

Bericht door Toegang » 24 september 2008, 7:55

Goeie,

Dat is nou net het probleem, die krijg ik niet te zien. Nergens is te zien dat ik Lightning geïnstalleerd heb, ja het is de laatste. De enige plek waar ik kan zien dat ik hem geladen heb is bij de add-ons, daar staat het programma als ingeschakeld (het is de versie van gisterenavond op de site van mozilla).

Ik krijg boven twee standaard TB taakbalken, daaronder twee kolommen, een met mappen en de tweede met de e-mails. Er is onder de eerste kolom niks zichtbaar van Lightning, noch is er een derde kolom.

Zowel CTRL+3 en CTRL+4 geven geen reactie

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door moZes » 24 september 2008, 8:04

Dan zou ik Lightning eerst deïnstalleren en opnieuw installeren.

Toegang
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2008, 10:20

Bericht door Toegang » 24 september 2008, 9:40

Ook die heb ik al geprobeerd. . . .
Inmiddels kan ik wel een screendump leveren
Afbeelding

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door moZes » 24 september 2008, 10:49

Probeer eens of je Lightning in een nieuw profiel aan de praat krijgt.
Als dat zo is dan zit er misschien een fout in het oude profiel m.b.t. Lightning.

Toegang
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2008, 10:20

Bericht door Toegang » 25 september 2008, 10:36

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt. En ik heb nu wel Lightning, maar niet al mijn mail-data. Hoe krijg ik die twee bijelkaar

Waar moet ik de verschillen zoeken? Hoe nu verder zonder dingen kapot te maken. Heb de nieuw mail map met de oude overschreven, maar dat werkt niet.

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door moZes » 25 september 2008, 11:35

Heb je Lightning al eens eerder geïnstalleerd gehad, of had je al een agenda aangemaakt?
Zo nee, sluit Thunderbird af en blader dan eens naar je originele profielmap en zoek naar het bestand storage.sdb en verwijder deze of hernoem deze als backup. Start Thunderbird met het originele profiel nu opnieuw op en kijk of Lightning nu wel werkt.

Toegang
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2008, 10:20

Bericht door Toegang » 25 september 2008, 12:07

Heb net de oplossing op een ander topic gevonden. http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... 5#p4415465

Het verwijderen van extensions.* en compatability.ini bestanden. Weet niet wat daar fout is gegaan, maar het werkt.

Desondanks 'tiege dank'

Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1509
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door moZes » 25 september 2008, 12:10

OK, hebben we allebei weer wat geleerd :) .
Graach dien :!: