Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Dayenne1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 juli 2008, 16:23
    Windows XP Firefox

Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door Dayenne1971 »

Ik heb de afgelopen dagen lekker geknutseld. Eindelijk tijd gevonden om Lightning te combineren met Google Calendar. Daarvoor dit gebruikt: http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/G ... of+Sunbird Het draaide en ik was helemaal blij. Op de pc's van de kinderen een ADC geplaatst die ook weer met Google synchroniseert, zodat iedereen de beschikking heeft over alle belangrijke gebeurtenissen. Het heeft welgeteld 1 dag gewerkt :?

Vanaf vanochtend lijkt het bijna onmogelijk om Lightning en Google Calendar met elkaar te laten praten. Ik moet elke keer weer gebruikersnaam en ww voor Google invullen en vervolgens is van de 8 agenda's er nog maar 1 actief binnen Lightning. Op de ADC wordt wel alles normaal gesynchroniseerd en bij Google doet t ook allemaal redelijk normaal (1 agenda uit de lucht om onduidelijke redenen).

Iemand een idee wat er mis gaat of wat ik fout doe? Op mijn eigen pc trouwens geen ADC acties (active desktop calendar).
Dayenne1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 juli 2008, 16:23
    Windows XP Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door Dayenne1971 »

Ik heb de ad-on net maar even uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld. Vervolgens krijg ik wel weer contact met alle agenda's, maar ik blijf het aanmeldscherm voor Google krijgen. Voor wachtwoord en gebruikersnaam.... Zodra ik annuleer vervallen er weer agenda's.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door adri »

Ik heb zelf geen ervaring met Google calendar. Maar misschien heb je iets aan de add-on Provider for Google Calendar?
Afbeelding
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows Vista Internet Explorer 8

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door JL »

Ik denk dat Dayenne al G. Provider gebruikte. Daarvan ken ik niet alle details

Ik heb zelf goede resultaten met de Caldav-benadering
zie ook
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =4&t=17377
Dayenne1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 juli 2008, 16:23
    Windows XP Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door Dayenne1971 »

Yep die Provider for google calendar heb ik idd als plug in geïnstalleerd...

Ik moet nu tig keer accorderen eer ik mijn agenda's te zien krijg. Da's wel 50 keer klikken per minuut ofzo... erg irritant en dat met maar 8 agenda's....
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door adri »

Het lijkt me sterk dat dat nodig is.
Heb je het al eens met een nieuw profiel geprobeerd?
Afbeelding
Dayenne1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 juli 2008, 16:23
    Windows XP Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door Dayenne1971 »

Ik heb de add on gedeïnstalleerd en er weer op gezet. Vervolgens alle agenda's opnieuw erin gezet en dit keer de eerste XML code gebruikt. Vorige keer had ik de 2e gebruikt. Ik ga nu Thunderbird herstarten en ben benieuwd wat het effect is.... Alles laadt en snel ook. Ik heb in Lightning een afspraak erin gezet en in Google deze weer verwijderd. Ook binnen Lightning is de afspraak nu weg.

Het lijkt er op dat alles weer normaal functioneerd. Wellicht heb ik toch iets verkeerd gedaan....
Dayenne1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 juli 2008, 16:23
    Windows XP Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door Dayenne1971 »

Het draait nog steeds! :D
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Synchronisatie met Google Calendar mislukt

Bericht door adri »

Mooi. :)
Houden zo.
Afbeelding
Plaats reactie