mozilla sunbird agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
petermtwapa
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2012, 6:51
    Windows Vista Internet Explorer 7

mozilla sunbird agenda

Bericht door petermtwapa »

hallo allemaal, ben nieuw hier, 66 jaar en niet een echt pc wonder,ik gebruik Sunbird agenda al heel lang met veel plezier, als dagboek en afspaken , op een laptop. Ik heb de 2 afgelopen jaren 3 x mijn l.top moeten formateren, iedere keer raak ik alle gegevens in Mozilla Sunbird kwijt, een keer heb ik alles terug gekregen ( via een back up) maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Wie kan mij helpen, ik ben nu 3 dagen bezig om mijn hele pc te controleren maar vind niets, alleen een nieuwe, lege versie! bij voorbaat dank!
grts Peter
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 7 Firefox

Re: mozilla sunbird agenda

Bericht door giant »

Hallo Peter,

Als je een back-up hebt gemaakt kun je daar waarschijnlijk ook een map "application data" vinden. De kans is groot dat daar een mapje Sunbird (of Mozilla, met submap Sunbird) staat. Zo ja, dan moet je deze map kopiëren en opslaan in de map "application data" te vinden onder Start>>Uitvoeren en dan %appdata% >> ok. Als daar al een map Sunbird staat deze eerst verwijderen of hernoemen.

Waarschijnlijk heb je dan al je gegevens weer terug.
petermtwapa
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2012, 6:51
    Windows Vista Internet Explorer 7

Re: mozilla sunbird agenda

Bericht door petermtwapa »

Ik ben een van die waarschijnlijk duizenden oudere mensen die niet echt goed zijn met PC's! dus even een opmerking over LIGHTNING: wat een teleurstelling is dat! De oude Sunbird kalender was duidelijk begrijpbaar en gemakkelijk te bedienen, alleen was ik iedere x dat ik mijn laptop door problemen moest herinstaleren , all mijn afspraken in Sunbird Kalender kwijt, zal wel aan mijzelf liggen. Het is mij nog steeds niet duidelijk ,ondanks de vriendelijke hulp van Giant, om deze terug te krijgen. De mede oprichter (s) ,zijn met deze kalender gestopt jammer genoeg, en adviseren Lihgtning te instaleren, nou mede leeftijdgenoten, NIET DOEN, als je alleen een kalender/ook te gebruiken als DAGBOEK ( !! ) , nodig hebt. Ik heb helaas het advies opgevolgd, en dat is alleen te begrijpen als je een Engelsman bent, en een hoop onodige ''rotzooi'' er bij, maar geen stand allone kalender te vinden! Ik heb Lightning dus weer gedeinstalleerd, en wat denk je, nu ben ik weer opnieuw alle gegevens( die paar die ik nog terug gevonden had in Sunbird Kalender, ook weer kwijt! Lekker he, ik ben er klaar mee met die Mozilla, ik heb van hen geen email programma nodig, Yahoo is de beste ( voor mij ) ! Ik was erg blij met Sunbirdkalender, maar waarom moet alles steeds veranderd worden, zoals de schappen bij Albert, waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan ??!!!
Succes aan iedereen, P
Plaats reactie