Ik ben sinds enige tijd gebruiker van FF en TB (los, niet in Suite)
Graag wil ik de agenda installeren, maar ik heb geen flauw idee hoe.....
Ik heb al verschillende files binnengehaald (de meeste xpi) en geprobeerd te installeren, maar het lukt me niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik sunbird NL op mijn pc krijg
Al vast dank voor de reacties........
Groeten
Roel
Sunbird
-
Ga naar de downloadpagina van Sunbird en download de installer (eindigt op .exe).
Zoek de installer op je harde schijf en start hem (dubbelklikken). Dan wordt Sunbird geïnstalleerd. De nodige links worden aangemaakt in je Startmenu.
Succes.
Zoek de installer op je harde schijf en start hem (dubbelklikken). Dan wordt Sunbird geïnstalleerd. De nodige links worden aangemaakt in je Startmenu.
Succes.
-
Je hebt Sunbird dan alleen wel in het Engels. Om Sunbird in het NL te krijgen met je het volgende doen:
Ga naar de map waar je Sunbird geïnstalleerd hebt (waarschijnlijk C:\Mozilla Sunbird) en open het bestand chrome.rdf in de map chrome.
Veranderdaar de volgende regel:
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar.jar!/locale/en-US/calendar/
in
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar-nl-NL.jar!/locale/nl-NL/calendar/
Maak voor de zekerheid eerst een backup van het bestand en verwijder eventueel het bestand XUL.mfl in je profiel als Sunbird na een herstart nog niet in het Nederlands is.
Ga naar de map waar je Sunbird geïnstalleerd hebt (waarschijnlijk C:\Mozilla Sunbird) en open het bestand chrome.rdf in de map chrome.
Veranderdaar de volgende regel:
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar.jar!/locale/en-US/calendar/
in
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar-nl-NL.jar!/locale/nl-NL/calendar/
Maak voor de zekerheid eerst een backup van het bestand en verwijder eventueel het bestand XUL.mfl in je profiel als Sunbird na een herstart nog niet in het Nederlands is.
-
-
chrome.rdf .
Hello,
Ik heb alles gedaan wat jullie zeggen maar om de chrome.rdf file te openen krijg ik de melding dat ik het programma moet opzoeken !
Waar kan ik dit rdf programma vinden
ricardo
Ik heb alles gedaan wat jullie zeggen maar om de chrome.rdf file te openen krijg ik de melding dat ik het programma moet opzoeken !
ricardo
-
- Moderator
Inmiddels is er een NL-versie, zie deze topic (heb ik zelf ook, maar om eerlijk te zijn vind ik de Calender-extensie in TB toch nét even wat handiger).
Maar als je via Start --> Zoeken --> Bestanden of mappen --> Sunbird intypt, dan zie je een map Sunbird, op de plaats waar je hem geïnstalleerd hebt. Dubbelklikken op de map Sunbird, daar staat een map Chrome, dubbelklikken, dan zie je een hele rij bestanden, waaronder: chrome.rdf.
Open chrome.rdf met je notepad of kladblok en maak de wijzigingen die Gert-Paul beschreef (en volg ook zijn andere aanwijzingen).
Wijzigingen opslaan en klaar is Kees.
En Ricardo.
Maar als je via Start --> Zoeken --> Bestanden of mappen --> Sunbird intypt, dan zie je een map Sunbird, op de plaats waar je hem geïnstalleerd hebt. Dubbelklikken op de map Sunbird, daar staat een map Chrome, dubbelklikken, dan zie je een hele rij bestanden, waaronder: chrome.rdf.
Open chrome.rdf met je notepad of kladblok en maak de wijzigingen die Gert-Paul beschreef (en volg ook zijn andere aanwijzingen).
Wijzigingen opslaan en klaar is Kees.
En Ricardo.

Laatst gewijzigd door adri op 3 oktober 2005, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: chrome.rdf .
bv met kladblok.Ricardo schreef:Hello,
ricardo
Als het trouwens problemen oplevert. Op http://www.mozilla-nl.org/producten/sunbird/ is Sunbird nu ook direct in het Nederlands te downloaden. De vertaling is volgensmij nog niet zo erg verbeterd, maar dat moet in volgende versies komen.
-
-
-