Verkeerd begrepen?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Verkeerd begrepen?

Bericht door Jeeeroen »

Ik dacht vandaag eens uit te gaan zoeken hoe leuk Mozilla Sunbird wel niet is. Viel me een beetje tegen. Ik dacht dat het samen zou werken met Mozilla Thunderbird, maar het enige wat ik zie, is een menu-item in het menu Extra. Ik had meer een Outl**k-idee in mijn hoofd: binnen het programma kalenderitems maken en direct mensen hierover kunnen mailen. Voor zover ik heb gezien is dit het niet, of heb ik verkeerd gekeken? En als ik het toch goed heb begrepen, komt deze functionaliteit dan nog, of is dit niet de bedoeling van Mozilla Sunbird?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Bedenk ten eerste dat Sunbird nog maar versie 0.2 is. Tot 1.0 zal er nog een hoop gaan verbeteren zoals je in de roadmap kunt zien. Sunbird blijft wel een kalender applicatie en het Lightning-project moet gaan zorgen voor de integratie van Sunbird en Thunderbird zoals je ook in Outlook gewend bent.

Nu moet je ze dus een beetje los van elkaar gebruiken, maar de eerste (beta)versie van lightning stond gepland voor half 2005. Volgensmij moet het rond Thunderbird 2.0 allemaal afgerond zijn.
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Bericht door Jeeeroen »

Ok, geweldig! Ik wacht in spanning af...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ook programma's als Microsoft Outlook en Outlook Express zijn niet in een jaar ontstaan, dus Mozilla heeft nog iets in te halen.

Daar waar Outlook inmiddels wel is uitontwikkeld (wat moeten we er nu nog eens voor bloat aan toevoegen ?) hebben Thunderbird en Sunbird nog voldoende richtingen om zich verder te ontwikkelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie