kleuren!

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
kaboutertje1
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 mei 2005, 8:47
    unknown unknown

kleuren!

Bericht door kaboutertje1 »

IS het ook mogelijk om met bepaalde kleuren je agenda te markeren bv bij bepaalde gebeurtenissen of afspraken! Want nu heeft alles 1 kleur, en ik zou dat graag veranderen.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Joyce
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Meerdere kalenderbestanden gebruiken (Kijk onder "Bestand"). Elk kalenderbestand geef je een eigen kleur mee.
Succes.
Harrie
beatfreax
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 september 2005, 16:28
    unknown unknown

Bericht door beatfreax »

Hmmm wat omslachtig zeg... is het niet mogelijk (met een extensie ergens?) om elke "afsprakensoort" een andere kleur te geven, net als in Thunderbird zeg maar....
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In de nieuwste Sunbird-versies kun je kleuren per categorie instellen. En je kunt ook zelf jouw eigen categorieen toevoegen, bewerken en verwijderen. Zie http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... est-trunk/ en kies die met win32.zip op het eind voor de Windows-versie. Let wel op dat dit test-versies zijn. Ze worden (vrijwel) dagelijks gebouwd en bevatten de laatste wijzigingen. Die wijzigingen kunnen uiteraard zowel gewenst als ongewenst zijn. Maar dat zul je zelf moeten uitproberen. Wel moet ik zeggen dat deze Sunbird een stuk stabieler aandoet als de Lightnings die ik tot op heden heb gezien. Maar misschien loop ik op dat laatste gebied al weer wat achter.

Even wat meer uitleg:
- Sunbird is de op zichzelf staande versie van Mozilla Calendar
- op dit moment wordt er daarnaast gewerkt aan iets dat men Lightning noemt en dat is een extensie voor Mozilla Thunderbird waarmee je aan dat programma geintegreerde agenda-mogelijkheden toevoegt. Het is dan de bedoeling dat het geheel ook Microsoft Outlook kan vervangen. Maar daartoe moet je natuurlijk ook met anderen via hun agenda afspraken kunnen plannen en meer van de dergelijke geavanceerdere functionaliteit.

Zie http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/Calendar voor meer informatie over de verschillende opties.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mhooghiemster
Berichten: 15
Lid geworden op: 8 oktober 2006, 20:50
    unknown unknown

Bericht door mhooghiemster »

Is het al mogelijk om op een simpelere manier kleuren aan te passen van afspraken e.d. :roll: ?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Wat betreft kleuren kan je op de twee voorgenoemde manieren werken:
- of aparte kalender-bestanden (achtergrondkleur)
- of categorieën gebruiken die elk een eigen kleur hebben. (omlijningskleur)

Je moet ergens aangeven welke kleur dient gebruikt te worden...
Plaats reactie