sunbird overbodig? of toch niet?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

sunbird overbodig? of toch niet?

Bericht door gertj3 »

Naar mijn persoonlijke mening is sunbird wat overbodig!!

Via thunderbird of firefox kan je toch al een kalender via exetensies toevoegen?

Waarom dan nog eens sunbird gaan downloaden?

of kan je zoveel meer met sunbird? :roll:
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: sunbird overbodig? of toch niet?

Bericht door adri »

gertj3 schreef: of kan je zoveel meer met sunbird? :roll:
Nee, maakt volgens mij niks uit.
Maar sommige mensen verkiezen nu eenmaal een losstaande applicatie boven een geïntegreerde.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: sunbird overbodig? of toch niet?

Bericht door nirwana »

gertj3 schreef:Naar mijn persoonlijke mening is sunbird wat overbodig!!

Via thunderbird of firefox kan je toch al een kalender via exetensies toevoegen?

Waarom dan nog eens sunbird gaan downloaden?

of kan je zoveel meer met sunbird? :roll:
Wacht maar tot je Mozilla Lightning ziet. Lightning integreert Sunbird-mogelijkheden in Thunderbird.

Bij opensource/vrije software (zoals Mozilla) gaat het ook vooral om keuze. De ene persoon zoekt een losstaand kalenderprogramma, een ander zoekt een extensie voor een bestaand programma. Als je met ongeveer dezelfde code in net een ander jasje er een alleenstaand programma van kunt maken, waarom zou je dat dan niet doen ? Dan heb je direct interesse van mensen die niets zien in een integratie tussen mailprogramma en agenda. Mensen die denken "ik wil graag een agenda bijhouden, maar wie heeft bedacht dat ik daarvoor een mailprogramma moet installeren ?!?" Ik kan ze geen ongelijk geven. Het is enkel door Microsoft Outlook dat de beide functies in 1 programma terecht zijn gekomen. Daar blijken ze best goed geintegreerd te kunnen worden, maar niet iedereen gebruikt daar de email-mogelijkheid en niet iedereen gebruikt de agenda. En niet iedereen gebruikt de integratie tussen deze beiden. Mozilla biedt straks de componenten om het iedereen op dat gebied naar de zin te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

wanneer komt die uit?
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: sunbird overbodig? of toch niet?

Bericht door nirwana »

nirwana schreef:Wacht maar tot je Mozilla Lightning ziet. Lightning integreert Sunbird-mogelijkheden in Thunderbird.
Ik heb er direct maar even een berichtje over gemaakt voor op de voorpagina van MozBrowser: www.mozbrowser.nl/node/view/1897
Want de 0.1-versie komt eraan...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

gertj3 schreef:wanneer komt die uit?
Als je het bericht op de voorpagina leest, dan kun je ook zien dat je al een versie kunt downloaden en in Thunderbird kunt installeren. Echter, verwacht er nog niet teveel van. Voor een 0.1-versie vind ik hem goed werken, hoor. Maar aan de andere kant: het is nog maar een eerste testbare versie. Dus ik weet niet wat je ermee wilt en wat je ervan verwacht. Maar ik ben uiteraard wel benieuwd naar je eerste indruk (en ook naar volgende indrukken, vragen en opmerkingen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

nirwana schreef:
gertj3 schreef:wanneer komt die uit?
Als je het bericht op de voorpagina leest, dan kun je ook zien dat je al een versie kunt downloaden en in Thunderbird kunt installeren. Echter, verwacht er nog niet teveel van. Voor een 0.1-versie vind ik hem goed werken, hoor. Maar aan de andere kant: het is nog maar een eerste testbare versie. Dus ik weet niet wat je ermee wilt en wat je ervan verwacht. Maar ik ben uiteraard wel benieuwd naar je eerste indruk (en ook naar volgende indrukken, vragen en opmerkingen).
Bedankt heb het ff gedownload en ben er echt van in de wolken denk dat als mensen dit zullen zien wel twee keer zullen nadenken in de toekomst of ze nog die dure ms producten zullen kopen
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

gertj3 schreef:Bedankt heb het ff gedownload en ben er echt van in de wolken denk dat als mensen dit zullen zien wel twee keer zullen nadenken in de toekomst of ze nog die dure ms producten zullen kopen
Ik had niet verwacht dat je er direct al ondersteboven van zou zijn. Doorgaans is de eerste reactie van mensen op een 0.1-versie "maar hij kan nog helemaal niet synchroniseren met mijn PDA". Kortom, dan verwacht men dat een eerste versie direct al alles kan wat men van een ander programma gewend is. Dit terwijl een ontwikkelaar dan vaak al blij is dat het programma alle gegevens netjes bewaard en niet meer om de haverklap crasht of andere eigenaardige dingen doet :o
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

nirwana schreef:
gertj3 schreef:Bedankt heb het ff gedownload en ben er echt van in de wolken denk dat als mensen dit zullen zien wel twee keer zullen nadenken in de toekomst of ze nog die dure ms producten zullen kopen
Ik had niet verwacht dat je er direct al ondersteboven van zou zijn. Doorgaans is de eerste reactie van mensen op een 0.1-versie "maar hij kan nog helemaal niet synchroniseren met mijn PDA". Kortom, dan verwacht men dat een eerste versie direct al alles kan wat men van een ander programma gewend is. Dit terwijl een ontwikkelaar dan vaak al blij is dat het programma alle gegevens netjes bewaard en niet meer om de haverklap crasht of andere eigenaardige dingen doet :o
Jep maar ik denk wel dat het nog beter zal zijn als dit extensie in nederlands verschijnt maar da zal nog wel komen e :wink:
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

gertj3 schreef:Jep maar ik denk wel dat het nog beter zal zijn als dit extensie in nederlands verschijnt maar da zal nog wel komen e :wink:
Zodra het mogelijk is om die extensie te vertalen dan ben jij een van de eersten die het hoort, zodat je daaraan deel kunt nemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat we gisteren zonder het te weten al de 0.1RC2-versie van Lightning hebben gedownload: http://wiki.mozilla.org/Calendar:Lightn ... ease_Notes

Vandaag wordt op de Calendar-weblog deze RC2-editie aangekondigd en het buildID lijkt wel verdacht veel op wat we gisteren in Thunderbird hebben geinstalleerd: 20060310xx.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

nirwana schreef:Ik denk dat we gisteren zonder het te weten al de 0.1RC2-versie van Lightning hebben gedownload: http://wiki.mozilla.org/Calendar:Lightn ... ease_Notes

Vandaag wordt op de Calendar-weblog deze RC2-editie aangekondigd en het buildID lijkt wel verdacht veel op wat we gisteren in Thunderbird hebben geinstalleerd: 20060310xx.
had er nog niet op gelet !!
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

nirwana schreef:Ik denk dat we gisteren zonder het te weten al de 0.1RC2-versie van Lightning hebben gedownload: http://wiki.mozilla.org/Calendar:Lightn ... ease_Notes

Vandaag wordt op de Calendar-weblog deze RC2-editie aangekondigd en het buildID lijkt wel verdacht veel op wat we gisteren in Thunderbird hebben geinstalleerd: 20060310xx.
Ben echt onder de indruk van deze nieuwe extensie !!!

Alleen zou het wel beter zijn als dit in het nederlands vertaalt wordt maar is maar bijzaak in feite het werkt goed ik zou niet direct weten wat er nog moet aan verbetert worden 8)
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Lightning 0.1 is vrijgegeven.
Als je al met RC2 werkt, dan is dit reeds de goede versie. (geen wijzigingen)

Wat betreft de vertaling, Normaal gezien is het meeste vertaald... Dit zal zo vlug mogelijk bekeken worden.

grz
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

koen78 schreef:Lightning 0.1 is vrijgegeven.
Als je al met RC2 werkt, dan is dit reeds de goede versie. (geen wijzigingen)

Wat betreft de vertaling, Normaal gezien is het meeste vertaald... Dit zal zo vlug mogelijk bekeken worden.

grz
ja ben er echt tevreden over van dit tooltje 8)

wat er wel nog kan veranderen is dat je uw kalender kunt instellen dat je maar alleen de dag van vandaag ziet !!

Nu moet je dat telkens opnieuw aanklikken als je thunderbird afgesloten hebt!
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Plaats reactie