Thunderbird + Lighning werkt voor geen meter.

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Thunderbird + Lighning werkt voor geen meter.

Bericht door asterix »

Ik gebruik Thunderbird 1.5.0.2 NL maar kan geen enkele Lightning vinden (inclusief nightlies) die werkt met deze versie.

Wie helpt me op weg

Asterix
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Asterix,

Welke heb je al geprobeerd en waarom werken deze niet ? Krijg je foutmeldingen of krijg je de extensie helemaal niet geinstalleerd ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Normaal gezien zou Lightning 0.1 moeten werken op TB 1.5.0.2...
Lightning 0.1

Pick the appropriate XPI file for your platform, save it to your hard disk from your browser, and then install it in Thunderbird 1.5 or 1.5.0.*. Please read the Lightning 0.1 release notes before you use this release candidate.
Je vindt deze op http://www.mozilla.org/projects/calenda ... nload.html

Het kan zijn dat nightlies niet werken op een stabiele versie van TB, aangezien deze enkel ter testing zijn...

grz
The one and only
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 december 2004, 18:53
    unknown unknown

Bericht door The one and only »

kan mijn extensies niet meer openen na installering van lightning....

Iemand een oplossing of hoe kan ik lightning er weer afgooien...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

The one and only schreef:kan mijn extensies niet meer openen na installering van lightning....
Je installeert Lightning in Thunderbird en daarna kun je niets meer met je extensies ? Geldt dat voor alle extensies ?
The one and only schreef:Iemand een oplossing of hoe kan ik lightning er weer afgooien...
Lightning verwijderen kan via het menu Extra > Extensies. Voor het oplossen van het probleem hebben we meer informatie nodig wat je bedoelt met "kan mijn extensies niet meer openen".

Als je daarmee bedoelt dat je Extra > Extensies niet meer kunt openen, dan kun je de extensie altijd nog vanuit je profiel verwijderen. Als je de map waarin de extensie staat verwijdert dan moet Thunderbird die extensie bij een eerstvolgende keer opstarten verwijderen uit z'n eigen administratie.
De locatie van de profielmap kun je hier vinden (geldt voor alle Mozilla-software, dus ook voor Thunderbird):
http://help.mozbrowser.nl/firefox/edit.html#profile

Lightning is binnen je profiel onder de map Extensions te herkennen aan {e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103} .
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
The one and only
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 december 2004, 18:53
    unknown unknown

Bericht door The one and only »

kan eigenlijk ook via via de 'safe mode' en vervolgens de extensie deïnstalleren. :oops:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

The one and only schreef:kan eigenlijk ook via via de 'safe mode' en vervolgens de extensie deïnstalleren.
Maar werkt jouw Thunderbird nu weer goed ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

nirwana schreef:Asterix,

Welke heb je al geprobeerd en waarom werken deze niet ? Krijg je foutmeldingen of krijg je de extensie helemaal niet geinstalleerd ?
Heb de 0.1 versie ge-installeerd. Bij klikken van agenda wordt
steeds Thunderbird uitgeschakeld.

Ook 0.1+ (nightly 2006052910) ge-installeerd. Dan krijg ik in TB een agenda te zien die verre van compleet is in vergelijking
met de agenda-inhoud van Sunbird 0.2.

Recurrence-afspraken staan er niet in. Wel single-dag-afspraken, maar dan niet volledig zoals ze staan in Sunbird 0.2. De todo's staan wel goed vermeld.

Ik snap trouwens niet waar Lightning 0.1+ zijn agenda-data vandaan haalt.

Ik heb nl. mijn SunBird-0.2.-data in een aparte directory staan ( C:\ mijn documenten\mijn agendabestanden\ xyz.ixcs

Het lijkt er op dat Lightning 0.1+ een deel daarvan overneemt. Echter importeren van dit bestand xyz.ics lukt niet.

Ik vind het allemaal wat willekeurig overkomen. Tot nu toe ben ik echt niet kapot van Lightning.

In de Mozilla-suite welke ik tot voor kort gebruikte kon ik letterlijk "lezen en schrijven" met de agenda-extensie.

Maar in de losse onderdelen Firefox en Thunderbird is ge-integreerd agendagebruik dikke shit en huilen met de pet op.

Asterix
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Lightning (en sunbird vanaf versie 0.3a1) gebruiken een nieuw formaat van database.
Je vindt dit in de profile folder.

grz.
The one and only
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 december 2004, 18:53
    unknown unknown

Bericht door The one and only »

nirwana schreef:
The one and only schreef:kan eigenlijk ook via via de 'safe mode' en vervolgens de extensie deïnstalleren.
Maar werkt jouw Thunderbird nu weer goed ?

ja alles weer naar wens....
Plaats reactie