Afdrukken Sunbird

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
peterernst
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 augustus 2006, 15:17
    unknown unknown

Afdrukken Sunbird

Bericht door peterernst »

Ik heb versie 03.a2 geinstalleerd. Afdrukken werkt niet. Ik krijg een popupvenstertje "Een kalender afdrukken) te zien, waar ik "titel" kan invullen en waar een heel smal hokje "Layout" staat, waar ik niets mee kan. Verder een keuzemenuutje "Printbereik".
Als ik wat invul, en op OK druk, komt er een leeg popupvenster met "Afdrukvoorbeeld" in de header, en gebeurt er verder niets meer.
Wie helpt?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je iets aan deze topic?
peterernst
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 augustus 2006, 15:17
    unknown unknown

printen van kalender

Bericht door peterernst »

Tja, een screendump, dat kan natuurlijk altijd. Maar waarom werkt de printfunctie van Sunbird (bij mij) niet?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bij mij ziet het betreffende venster er als volgt uit:

Afbeelding

Oftewel: geen klein venster, maar volgens mij gewoon normaal formaat. vergelijk dat eens met jouw venster. Volgens mij is dat venster niet van grootte te veranderen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
peterernst
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 augustus 2006, 15:17
    unknown unknown

Bericht door peterernst »

Er is kennelijk een probleem bij mij. Het hokje achter "Layout" is maar heel smal..... wat nu? :(
peterernst
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 augustus 2006, 15:17
    unknown unknown

Bericht door peterernst »

Ik heb de (radicale) oplossing: de nederlandse (ZIP)versie vervangen door de US "install" versie. Nu werkt het goed (afgezien van die irritante amerikaanse 8/19 aanduiding voor vandaag.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik ben daarom maar eens de andere kant op gegaan: van de US naar de NLD-versie. Als ik dan wil afdrukken (waar zit die optie trouwens in het menu ? ik kan hem niet vinden, maar CTRL+P 'does the job' en ook kan ik een Afdrukken-knop aan de werkbalk toevoegen) zie ik niets bij de keuze van Layout verschijnen. Als ik geen layout kan selecteren dan kan ik me ook voorstellen dat de volgende pagina een leeg resultaat oplevert.
Maar waarom dit fout gaat vraag ik me wel af. Kan het een foutje bij het vertalen zijn of is er iets anders niet meegeleverd in de Nederlandstalige versie ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

afdrukken is nog steeds in volle ontwikkeling, en het zou normaal moeten beteren met de komst van versie 0.3 (gepland voor 31/08).

Wat wel mogelijk is, is extensie calpapers gebruiken.
http://jminta.googlepages.com/cal-extras

Meer engelstalige info:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=417502

grz
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Voor diegenen die mee willen helpen aan het debuggen van Sunbird en aanverwanten; morgen is een testdag.
jarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2006, 8:28
Locatie: utrecht
    unknown unknown

printen

Bericht door jarts »

hallo,
Ben ook maar weer op de engelse versie overgestapt. Wat ik vreemd vind is dat ik alleen een lijst kan printen en geen overzicht. Er zit geen andere keuze in mjn menu. En alt printscreen doet ook niets. Suggesties? Bedankt!
Joke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Naar aanleiding van http://ssitter.googlepages.com/langpack heb ik weer eens een Nederlandse versie van Sunbird geinstalleerd. Dat ziet er nu een stuk beter uit. Nu ziet het Afdrukken-dialoogvenster er wel goed uit.

Hiervoor heb ik eerst een nightly build geinstalleerd: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... est-trunk/

Vervolgens het Nederlandse taalpakket daarin geinstalleerd (eerst lokaal downloaden en daarna in Sunbird installeren): http://ssitter.googlepages.com/langpack

Dan heb ik Sunbird gestart met de optie -uiLocale nl-NL om het geheel in het Nederlands te starten. Dat levert zo op het eerste gezicht een goed resultaat op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie