kalender delen

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

kalender delen

Bericht door johnredmille »

Ik ben opzoek naar de mogelijkheid om een agenda (kalender) te delen.
Blijkbaar kan dit met Sunbird. Ik ben totaal leek op dit vlak en zou dus wel wat ondersteuning kunnen gebruiken. Bestaat er soms een handleiding (liefst in het nederlands)??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit PDF-document beschrijft hoe je vanuit Sunbird kunt exporteren. Daartoe selecteer je enkele gebeurtenissen (of alle gebeurtenissen via Alles Selecteren) en dan klik je op de knop Exporteren in de werkbalk. Mocht die knop daar onverhoopt niet in voor komen dan kun je die toevoegen door de werkbalk aan te passen (klik erop met de rechtermuisknop en kies voor Aanpassen of Customize).
Vervolgens kun je dit in een bestand opslaan. Standaard wordt het als HTML geexporteerd, maar iCalendar lijkt mij een stuk handiger. Dan kun je namelijk het ook met andere agenda-programma's weer inlezen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

kalender delen

Bericht door johnredmille »

Dank Martijn voor de snelle reactie.
Jammergenoeg lukt dit niet bij mij. Het lijkt nochtans heel eenvoudig, maar zelfs als ik 'alles selecteren' kies wordt er niets geselecteerd. Ik selecteer dan maar handmatig en klik op 'exporteren'. Er gebeurt niets........
Vriendelijke groeten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown