Nieuwe Sunbird versie installeren

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

Nieuwe Sunbird versie installeren

Bericht door johnredmille »

Als ik het goed voorheb is de nieuwe nederlandstalige versie van Sunbird uit. Ik zou die graag op mijn pc zetten en nu is mijn vraag of ik eerst de oudere versie moet verwijderen vooraleer ik de nieuwe installeer? Of wordt de nieuwe versie automatisch over de oude geïnstalleerd? Of hoe moet het correct gebeuren om geen moeilijkheden te krijgen?
Vriendelijke groeten,
Johny
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Windows

Before installing, uninstall any previous versions of Sunbird you may have. From the Start menu, choose Control Panel. When the Control Panel appears, double click Add/Remove Programs. Select "Mozilla Sunbird" in the list and click Removeto uninstall.

Then, double click the installer to start the install.

Het antwoord op je vraag is dus ja
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

Bericht door johnredmille »

Ik veronderstel dat er bedoeld wordt in Windows 'Start'>'instellingen>configuratiescherm>software>hierin zou sunbird moeten zitten om het te kunnen verwijderen, maar helaas zit het daar niet. Ik kan het dus niet op die manier verwijderen.
In Programfiles zit een map'sunbird' met daarin allerhande mappen en bestanden. Moet of kan ik daar iets mee aanvangen?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Welke versie gebruik je van Sunbird?
v0.2 of een latere alpha-versie...
Hoe heb je deze geïnstalleerd? Via een installer of via een zip-bestand?

grz
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

Bericht door johnredmille »

De versie die ik gebruik is O.3a2
Ik heb er geen idee meer van hoe ik die geïnstalleerd heb, maar ik zal de richtlijnen gevolgd hebben die bij het downloaden gegeven werden. Kan het zijn dat er verschillende richtlijnen worden gegeven afhankelijk van het besturingssysteem? Ik werk met Windows XP Home.
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Waarschijnlijk heb je die alpha-versie geïnstalleerd door het zip-bestand (sunbird-0.3a2+.en-US.win32.zip) uit te pakken in je map Program Files, waardoor de installatie inderdaad niet te zien is in de programmalijst. Daarna heb je misschien nog het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd d.m.v. een daarvoor geschikt .xpi-bestand. Verwijderen gebeurt in dat geval door de hele map (Sunbird) eenvoudig te verwijderen (of even hernoemen als je hem nog ergens voor wilt behouden), maar eerst zou ik het eventuele taalpakket deïnstalleren vanuit de oude versie, oftewel de omgekeerde weg bewandelen. Dit omdat anders de kans bestaat dat een nieuwe versie met een oud taalpakket aan de gang gaat, wat (meestal) in een profiel wordt opgeslagen en dus ook weer kan worden gebruikt, als je voor je nieuwe versie tenminste geen nieuw profiel aanmaakt.

Installeren van de nieuwe versie doe je nu waarschijnlijk met de installer (.exe) die vanzelf wordt aangeboden op de downloadpagina. Een taalpakket installeren is dan niet nodig. Mocht je na het installeren nog voor het oude profiel kunnen kiezen dan zou ik alsnog een nieuwe aanmaken en het oude (eventueel later) verwijderen, hoewel een profiel van 0.3a2 geen kwaad zou kunnen doen.
johnredmille
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 september 2006, 10:54
    unknown unknown

Bericht door johnredmille »

hartelijk dank voor de informatie,

Ik heb gewoon de map 'sunbird' verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd. Deze werkt mijn inziens naar behoren.
Johny
Plaats reactie