delen van kalender tussen verschillende windows accounts

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Krest
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2006, 14:48
    unknown unknown

delen van kalender tussen verschillende windows accounts

Bericht door Krest »

Voordat ik begin aan sunbird, wilde ik graag weten of je een gedeelde kalender kunt maken voor alle gebruikersaccounts (xp) op één computer.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

misschien dat je hier het antwoord op je vraag vind http://www.mozilla.org/projects/calendar/faq.html
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Krest
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2006, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Krest »

Hmmm ik had er al gekeken, maar kon niets vinden. Toch maar nog een keer niet alleen naar de vragen gekeken, maar ook naar de antwoorden.
Maar als ik dit lees:
http://www.mozilla.org/projects/calenda ... l_calendar
vermoed ik dat het wel kan. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Lees eerst goed na wat in die FAQ staat:
...
This is intended for viewing the same local calendar from two programs, not for editing a shared calendar. Be careful not to add or edit any events or tasks in the same calendar file from two program instances simultaneously, or you may lose changes when the file is overwritten.
Wat ik hieruit opmaak is dat je wel kunt bekijken, maar niet kunt wijzigen... Dus niet volledig een 'gedeelde kalender'.

grz
Krest
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 november 2006, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Krest »

Als je niet met twee programma's instanties tegelijkertijd kan editen, maak ik daarop uit dat je met één programma instantie tegelijkertijd wel veilig kan editen. Er staat niet dat je altijd dezelfde instantie moet gebruiken.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Idd...
maar je moet opletten als je bv. ingelogd blijft met open calendar in de ene account, en in de tweede account dan wijzigingen aanbrengt.
Als je steeds volledig uitlogt, zie ik geen problemen...

grz
Plaats reactie