sunbird synchroniseren met google kalender

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
nicky
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 september 2006, 10:48
Locatie: neerijse (B)
    unknown unknown

sunbird synchroniseren met google kalender

Bericht door nicky »

hallo allemaal,

ik heb een account bij google kalender, maar zou nu graag deze kalender willen synchroniseren met sunbird. zodat nieuwe gegevens uit sunbird naar google kalender worden gestuurd, en visa versa.

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

groetjes,

Nicky
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nicky,

Ik denk dat 2-weg-synchronisatie lastig is. Op dit moment kun je met Sunbird wel je Google Calendar bekijken:
http://www.start.com.my/blog/subscribe- ... g-sunbird/

Maar het is nog niet mogelijk om een aangepaste agenda naar Google terug te sturen zodat je Google Calendar dan ook wordt bijgewerkt. In dit onderwerp wordt wel aangegeven dat het met de programmeer-interface van Google's Calendar wel mogelijk zou moeten zijn, maar dan zal daar iemand iets voor moeten programmeren: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=404631
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nicky
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 september 2006, 10:48
Locatie: neerijse (B)
    unknown unknown

Bericht door nicky »

oke,

bedankt voor het antwoord :D

groetjes,

Nicky
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Normaal is dit voorzien voor versie 0.5
A basic Google calendar sync-engine (provider) has been submitted. It will probably ship with the 0.5 release as an extension. You can find out more about the code at bug 355117
grz
nicky
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 september 2006, 10:48
Locatie: neerijse (B)
    unknown unknown

Bericht door nicky »

bedankt voor de info.
dus nog eventjes wachten :D
Ik heb gelezen (http://www.mozilla.org/projects/calenda ... rd0.3.html) dat de volgende versie 0.5 is. (The next planned release of Sunbird is planned to be Sunbird 0.5).
Waarom slagen ze 0.4 over? of heb ik iets over het hoofd gezien?

groetjes,

Nicky
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Waarom versie 0.4 wordt overgeslegen weet ik niet... Wel heb ik het vermoeden dat ook de versie 0.6 zal overgeslagen worden. (als ik de planning bekijk.)
Ook versie 0.2 is reeds overgeslegen voor het lightning project...

grz
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

De even versies zijn ontwikkel versies, op het moment is dus 0.4a de ontwikkelversie. Ik heb geen idee wat hier het nut van is, maar goed ze doen het zo..
Plaats reactie