Songbird vraagjes

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde toepassingen zoals Prism, XulRunner, Miro (video) en Songbird (audio).
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Songbird vraagjes

Bericht door vulture »

De Nieuwe open source mediaspeler <a href="http://www.songbirdnest.com/">Songbird</a> is gebaseerd op Firefox. Zie <a href="http://www.mozbrowser.nl/node/view/1861">Mozbrowser Nieuws Bericht</a> het is een kruising tussen browser en muziekspeler.

1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Songbird vraagjes

Bericht door nirwana »

Let op: Songbird is wel gebaseerd op Mozilla, maar het is geen extensie die je in Firefox installeert. Voor Firefox is het voor zover ik kan inschatten een extern programma dat toevallig dezelfde basis gebruikt.
aasgier schreef:1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
Bedoel je a la Media Player Connectivity ? Dan zou je eigenlijk Songbird onder je besturingssysteem als mediaspeler moeten instellen en dan op eenzelfde manier aanroepen zoals MPC het doet.
aasgier schreef:2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
Songbird ondersteunt wel podcasts, dus dan zouden livestreams volgens mij ook een koud kunstje moeten zijn. Maar ik zal het eens bekijken op het moment dat ik mijn Songbird weer onder controle heb. Nu klaagt die namelijk dat-ie nog draait, terwijl ik het programma zojuist heb afgesloten. Zo kan ik het dus niet nog eens starten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Songbird vraagjes

Bericht door Zaffo »

aasgier schreef:1. Iemand enig idee hoe ik media in Firefox automatisch af kan laten spelen in Songbird
2. Ik heb een aantal favoriete Livestreams. Kan je die op enige manier toevoegen aan je Favorieten in Songbird?
1. Songbird als default in FF zetten en dan de optie aanvinken dat je deze actie altijd wilt doen. Maar om evn verder te gaan op het verhaal van nirwana, je kan in de MPC opties instellen welke media je waarmee wilt openen. :wink:
2. De catalogus in de NL versie. Of je kunt een nieuw lijstje maken. En dan maar toevoegen.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

2. De catalogus in de NL versie. Of je kunt een nieuw lijstje maken. En dan maar toevoegen.
Kan je misschien de menuopties er bij geven.

En hoe sla je zo'n lijstje op. Ik wil er mijnlive streams inzetten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

'Bestand -> Nieuwe afspeellijst...' en er verschijnt een lijst in de linker kolom. Je kan nu door bijvoorbeeld te sleuren er inzetten wat je wilt. Aangezien het een browser binnenboord heeft kan je het ff invullen in de adresbalk, enter, en dan toevoegen maar. Via rechtermuisknop -> Aan afspeellijst toevoegen moet het ook lukken.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Zaffo schreef:'Bestand -> Nieuwe afspeellijst...' en er verschijnt een lijst in de linker kolom. Je kan nu door bijvoorbeeld te sleuren er inzetten wat je wilt. Aangezien het een browser binnenboord heeft kan je het ff invullen in de adresbalk, enter, en dan toevoegen maar. Via rechtermuisknop -> Aan afspeellijst toevoegen moet het ook lukken.
Zover was ik zelf ook al gekomen. Maar toch bedankt. Als je nu ecter SB afsluit en weer opstart dan staat de de playlist erwel maar de stream staat er niet meer in. Dus dan moet je weer naar FF toe kopieren en n SB plakken. Ik wil mijn stream echter niet steed kopieren en palkken want ik ben een beetje lui :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Dan zul je zelf verder moeten zoeken. (bij mij blijven de dingen er trouwes wel in staan, voor zover ik weet)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Dan zul je zelf verder moeten zoeken.
Wat een klant onvriendelijk antwoord! :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb het gevonden
via google in Songbird http://www.persberichten.com/radio.asp
deze website geladen met streams
aan afspeellijst toevoegen
en dan staan ze er alle 10 in. en ze blijven er in staan

Soms zit het mee......... maar de rest van de tijd....... :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

je kunt nu via een Screencast (lees demonstratie) kijken wat je allemaal met Songbird kan doen. En dat is meer als ik dacht. Duurt wel bijna 8 minuten maar ik vind het schitterend. Vergeet niet op het play konopje te drukken dan gaat de demonstratie van start.

zie http://www.songbirdnest.com/nivi/blog/s ... e_songbird
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

mooi programma!
ben het aan het ontdekken...
ben mijn media programmas eens onder de loep aan het houden...
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Als je daar toch mee bezig bent, installeer dan ook eens Windows Media Player 11. Het is wel een publieke béta, maar hij is erg stabiel en ik maak er met veel plezier gebruik van. Ik ben zelf altijd al een fan van WMP geweest sinds versie 8 uitgekomen is. Het ziet er strak uit en is erg overzichtelijk.

- Windows Media Player 11
- Design
- Screenshot Gallery
- WinSuperSite Review
Administrateur Steun Firefox
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

[offtopic]
@ je tweede link ronald-jan
lol @ "simplicity in design", mijn winamp is pas lekker simpel. één balkje, nog kleiner dan de balken van een venster. nee, ik houd niet zo van grote vensters :)
[/offtopic]
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ronald-Jan schreef:Als je daar toch mee bezig bent, installeer dan ook eens Windows Media Player 11. Het is wel een publieke béta, maar hij is erg stabiel en ik maak er met veel plezier gebruik van. Ik ben zelf altijd al een fan van WMP geweest sinds versie 8 uitgekomen is. Het ziet er strak uit en is erg overzichtelijk.

- Windows Media Player 11
- Design
- Screenshot Gallery
- WinSuperSite Review
Ah, is dat dan tegenwoordig ook al Open Source? :twisted:
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

wmp ben ik niet zo van gecharmeerd, hoevaak ik daar al niet de opmerking, kan de juiste codecs niet vinden tegen gekomen ben...
bovendien krijg je standaard zo'n irritant afspeelbalkje in je taakbalk als je minimaliseert....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Plaats reactie