MozBrowser verhuist naar andere server

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

MozBrowser verhuist naar andere server

Bericht door nirwana »

Misschien is het je opgevallen dat het forum op MozBrowser.nl is uitgeschakeld.
Dat heb ik voor de zekerheid gedaan, aangezien het forum nu te bereiken is via https://www.mozilla-nl.org/mozbrowser/

We hebben het domein MozBrowser.nl nog wel en daarop is ook een redirect ingesteld naar ons nieuwe onderkomen. Alleen zie ik die redirect nog niet werken, dus vraag ik me af of ik die op de juiste plaats heb ingesteld. Maar misschien komt dat nog, omdat een DNS-update altijd ietsje langer duurt.

De reden dat MozBrowser is verhuisd heeft te maken met onze hosting-provider. De hosting-provider sponsorde altijd onze webhosting en de domeinnaam betalen we zelf. In ruil daarvoor stond onderaan de site daarom jarenlang een tekst dat de site mede mogelijk wordt gemaakt door die hosting-provider. Dat vond ik altijd een goede deal, totdat de provider werd overgenomen en de nieuwe provider inmiddels aangeeft dat ze dit niet voortzetten. In januari ontvingen we een factuur met daarin de melding dat het domein per 1 februari zou worden opgezegd. Echter hadden wij die opzegging niet aangevraagd. Dat bleek de provider voor ons geregeld te hebben. Het schijnt dat er in november een mailing hieromtrent was verstuurd, maar die hebben wij nooit gezien.

Dat vonden we dus wat te kort door de bocht en eerlijk gezegd waren we er nog niet aan toe om plotseling te stoppen met MozBrowser. Daarom hebben we Tim Maks van Mozilla-NL gevraagd of hij iets voor ons zou kunnen betekenen. Hij bood aan om de website op de server van Mozilla-NL te plaatsen, so here we are...

Vooralsnog is alleen het forum overgezet, maar dat is ook het belangrijkste onderdeel van de website. Dat betekent dat de berichten in de forums en de gebruikers zijn overgezet. Tussen het maken van de backup en de verhuizing missen we 1 bericht met de mededeling van een vraagsteller dat het antwoord heeft geholpen en het onderwerp kan worden gesloten, dus dat valt erg mee. Daarop heb ik het betreffende onderwerp afgesloten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie