nirwana schreef:Dorus schreef:Neemt niet weg dat zelfs ik ondertussen niet meer vrolijk wordt van de opstarttijd van Firefox. Zal het binnenkort eens objectief timen (voordat 3.6.4 uitkomt

). Dan laat ik wel weten of ik verschil meet.
edit: nu 30-50 seconden.
Doe Firefox een plezier en laat hem in elk geval ook eens met een nieuw profiel opstarten als je hiermee gaat "profilen". Als Firefox dan namelijk wel snel start, dan moet je je profiel eens onder de loep nemen. Er hoeft maar 1 extensie te zijn die zich niet helemaal netjes gedraagt en daar gaat je snelheid bij het opstarten.
Juist niet, ik heb zelf ook al vaker aangegeven dat juist extensies idd. de meeste problemen opleveren, maar daar ben ik als gebruikt dus niet in geïnteresseerd, maar juist hoe de performance is met al mijn extensies -die ik niet kwijt wil-.
Als ik het echt grondig wil doen, moet ik al mijn extensies apart (en in combinatie met elkaar) meten, maar dat is UREN werk.
Ik hoop eigenlijk dat Mozilla binnenkort op AMO metingen gaat plaatsen bij extensies, om te laten zien hoe ze performen. Zelf ken ik ook geen goede methode om objectief te kunnen meten, iets wat ook niet echt makkelijk is zoals ik op de Mozilla blogs lees.
Die link die jij hierboven post zijn wel interesant, moet ik eens naar kijken. Het laatste dat ik gelezen heb over koude start test's is dat die onder windows moeilijk uit te voeren waren.