Slackware 14 vrijgegeven

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door Koen_92 »

adri schreef: Ik heb even Libreoffice uitgepakt (die had ik toch nog in Downloads staan) en nepomuk neemt dan in totaal zo'n 5% van het CPU-gebruik in beslag.
Hmm, vreemd dan, maar goed kan er mee leven zolang het maar 1 thread blijft. Ook werkt het niet goed samen met sommige dingen zoals een Latex/Tex document: iedere keer als je daar een pdf van maakt, moet die weer opnieuw geïndexeerd worden. Waarom levert Slackware trouwens nog steeds standaard teTeX mee in plaats van Tex Live? Of komt dat omdat Tex live te groot is? (lijkt mij aannemelijk net als met LibreOffice)
adri schreef: Ik erger me dood aan al die kernelupgrades bij o.a. Ubuntu. Als het werkt, blijf er dan gewoon af. Het is echt niet alleen de NVIDIA-driver die je met een kernel-upgrade om zeep kunt helpen. In al de jaren dat ik SW gebruik heb ik maar één keer een kernelupgrade vanuit de SW securitypatches meegemaakt en dat was -geheel terecht natuurlijk- vanwege veiligheidsissues.
Hmm, hoe dat zit weet ik ook niet, maar bij Ubuntu gaat het ook (bijna) altijd om veiligheidsissues. De laatste drie updates voor 10.04 zijn iig allen veiligheidsupdates:
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1572-1/
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1555-1/
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1535-1/
adri schreef: ik zal je mijn mening over Gnome (welke versie dan ook) en Unity besparen. ;)
Hihi, ja Unity ben ik ook niet zo kapot van (dan doet Gnome 3 het een stuk beter/logischer). Het lijkt mij overigens voor iemand met 0 computerervaring wel prettig werken, maar daar hoor ik in ieder geval niet bij ;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door adri »

Koen_92 schreef:Hmm, vreemd dan, maar goed kan er mee leven zolang het maar 1 thread blijft. Ook werkt het niet goed samen met sommige dingen zoals een Latex/Tex document: iedere keer als je daar een pdf van maakt, moet die weer opnieuw geïndexeerd worden. Waarom levert Slackware trouwens nog steeds standaard teTeX mee in plaats van Tex Live? Of komt dat omdat Tex live te groot is? (lijkt mij aannemelijk net als met LibreOffice)
Ik gebruik TeTex niet dus ik kan dat bevestigen noch ontkennen. Waarom Tex Live niet geleverd wordt schijnt inderdaad met de grootte ervan te maken te hebben. Maar geen nood, SlackBuilds.org helpt je zo uit de brand. :)
Als je veel last hebt van Nepomuk, dan zou ik het gewoon uitzetten. Of eens kritisch kijken binnen welke directories allemaal gezocht moet worden. Ik heb het zojuist even getest en als ik bijv. de TB-directory mee laat doorzoeken (wat standaard uit staat) dan neemt het processorgebruik hier ook behoorlijk toe. Dus dat heb ik maar uitgevinkt, de zoekfunctie van TB is nl. ook prima.
Koen_92 schreef: . Hmm, hoe dat zit weet ik ook niet, maar bij Ubuntu gaat het ook (bijna) altijd om veiligheidsissues. De laatste drie updates voor 10.04 zijn iig allen veiligheidsupdates:
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1572-1/
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1555-1/
http://www.ubuntu.com/usn/usn-1535-1/
Al die kernels zijn nooit door SW geleverd...
Het is natuurlijk ook wel een nadeel als je iedere kernel-upgrade er doorheen wilt jassen: de kans op veilgheidslekken neemt dan ook toe.
Even speculeren: Het zou kunnen dat kernelmodificaties ook tot een grotere kans op lekken leidt.
Maar dat is dus maar speculatie. :)
Koen_92 schreef: Hihi, ja Unity ben ik ook niet zo kapot van (dan doet Gnome 3 het een stuk beter/logischer). Het lijkt mij overigens voor iemand met 0 computerervaring wel prettig werken, maar daar hoor ik in ieder geval niet bij ;)
Het lijkt me wel wat voor op een tablet, maar voor een desktop of laptop, nou nee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door Koen_92 »

adri schreef: Ik gebruik TeTex niet dus ik kan dat bevestigen noch ontkennen. Waarom Tex Live niet geleverd wordt schijnt inderdaad met de grootte ervan te maken te hebben. Maar geen nood, SlackBuilds.org helpt je zo uit de brand. :)
Ah, dat is wel netjes. Maar toch zonde: als je Tex serieus wilt gaan gebruiken, ga je toch Texlive installen, als je het niet gebruikt gebruikt je TeTex ook niet. Dus TeTex kunnen mi beter van de dvd weglaten dan (maar ik ben geen Patrick ;))
adri schreef: Als je veel last hebt van Nepomuk, dan zou ik het gewoon uitzetten. Of eens kritisch kijken binnen welke directories allemaal gezocht moet worden. Ik heb het zojuist even getest en als ik bijv. de TB-directory mee laat doorzoeken (wat standaard uit staat) dan neemt het processorgebruik hier ook behoorlijk toe. Dus dat heb ik maar uitgevinkt, de zoekfunctie van TB is nl. ook prima.
Kan inderdaad, maar zoeken vanuit Krunner in al je pdfjes is natuurlijk ook wat waard. Thunderbird uitzetten is inderdaad geen slecht idee (volgens mij werkt dat toch niet omdat ik nog TB 2 gebruik).
adri schreef: Het is natuurlijk ook wel een nadeel als je iedere kernel-upgrade er doorheen wilt jassen: de kans op veilgheidslekken neemt dan ook toe.
Even speculeren: Het zou kunnen dat kernelmodificaties ook tot een grotere kans op lekken leidt.
Hmm ja, zou inderdaad kunnen. Maar ik weet het verder ook niet. Waarschijnlijk moet je er als Ubuntu-gebruiker gewoon mee leren leven dat je veel updates moet installeren ;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door adri »

Koen_92 schreef:Hmm ja, zou inderdaad kunnen. Maar ik weet het verder ook niet. Waarschijnlijk moet je er als Ubuntu-gebruiker gewoon mee leren leven dat je veel updates moet installeren ;)
Of een andere distro (ik noem geen namen!) nemen. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door adri »

Koen_92 schreef:
adri schreef: Ik gebruik TeTex niet dus ik kan dat bevestigen noch ontkennen. Waarom Tex Live niet geleverd wordt schijnt inderdaad met de grootte ervan te maken te hebben. Maar geen nood, SlackBuilds.org helpt je zo uit de brand. :)
Ah, dat is wel netjes. Maar toch zonde: als je Tex serieus wilt gaan gebruiken, ga je toch Texlive installen, als je het niet gebruikt gebruikt je TeTex ook niet. Dus TeTex kunnen mi beter van de dvd weglaten dan (maar ik ben geen Patrick ;))
Tetex heb je dus wel nodig...
http://www.linuxquestions.org/questions ... 175431742/
Met antwoord van The Man himself 8)
Hoewel ik het zelf net daarvoor al uitgevogeld had. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Ubuntu Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door Koen_92 »

Ok, dat is duidelijk.

Toch wel netjes dat Patrick zelf ook gewoon actief is op LQ ;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Slackware 14 vrijgegeven

Bericht door adri »

Ja, die komt daar regelmatig langs. Dat is toch wel leuk.
En de meeste andere leden van het Slackware-team trouwens ook.
Dat is nog eens service. :)
Afbeelding
Plaats reactie