2 tips

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

2 tips

Bericht door FFuser »

Er zijn 2 zaken die mij storen aan de site.

1) De site bevat nogal wat slordige HTML en CSS fouten, laat de site eens valideren
2) het bannertje van use a better browser werkt niet meer.

Groeten
FireFoxUser
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 2 tips

Bericht door nirwana »

FFuser schreef:1) De site bevat nogal wat slordige HTML en CSS fouten, laat de site eens valideren
De site zou wel goed moeten valideren, maar de content ervan kan problemen opleveren. Wat merk je daarvan als je de site zelf bezoekt ? Zijn er storende punten die we kunnen verbeteren ?
FFuser schreef:2) het bannertje van use a better browser werkt niet meer.
Thanks for mentioning. Ik zal hem binnenkort verwijderen of vervangen door een andere campagne. Ik haat campagnes die opeens ophouden te bestaan...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Re: 2 tips

Bericht door FFuser »

nirwana schreef:
FFuser schreef:1) De site bevat nogal wat slordige HTML en CSS fouten, laat de site eens valideren
De site zou wel goed moeten valideren, maar de content ervan kan problemen opleveren. Wat merk je daarvan als je de site zelf bezoekt ? Zijn er storende punten die we kunnen verbeteren ?
Op zich zijn er geen output punten denk ik behalve : required attribute "ALT" not specified (voor Lynx en niet bestaande images is dit wel goed, ook voor block images mensen kan dit veel info geven)
Ook zijn er veel stomme zaken (zoals / op het einde van een tag terwijl dit blijkbaar niet mag bij HTML, alleen bij XHTML mag dit) ook zijn er tas die gesloten worden die niet openstaan enzo van die zaken.
Zelfs zijn er geen output fouten, toch kan je je beter aan de standaarden houden niet? Zeker op een site zoals deze(die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben) kan dit zeker geen kwaad.

Groeten
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In elk geval heb ik zojuist de HTMLCorrector-module van Drupal toegevoegd. Deze corrigeert de HTML-content in het geval we niet helemaal correct iets toevoegen: http://drupal.org/project/htmlcorrector
Ik ben benieuwd of dat al een positief effect zal hebben...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:In elk geval heb ik zojuist de HTMLCorrector-module van Drupal toegevoegd. Deze corrigeert de HTML-content in het geval we niet helemaal correct iets toevoegen: http://drupal.org/project/htmlcorrector
Ik ben benieuwd of dat al een positief effect zal hebben...
Heeft dit ook effect op het toevoegen van <br>'s als je een harde return invoert in nieuwsberichten?
Ik heb namelijk wel eens dat het in de voorbeeldfunctie lijkt om het nieuwsbericht goed is, maar als jullie mijn nieuwsbericht dan geplaatst is blijken de BR's toch weggevallen te zijn en zie je bv de links onderaan allemaal achter elkaar. Soms voeg ik de BR's wel eens handmatig toe, maar als het lijkt te werken niet altijd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Deze pagina levert meer dan 30 errors op als je m laat checken bij w3c en in de javascript console is er iets aan de hand met de nedstat teller.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Ik wil me gerust bezig houden met de validatie van de site, maar dit geeft problemen
De site wordt neem ik aan door een PHP script aangemaakt met gegevens uit de database.

1) als er in een bericht een fout staat kan ik dat niet veranderen
2) Als er in de code een fout staat (bv echo "<div>$bericht</div></div>") kan ik dit ook niet aanpassen
ik heb zelf wel kennis over PHP dus als ik de PHPcode zou krijgen wil ik deze gerust nakijken en verbeteren, maar ik neem aan dat jullie niet graag in je code laten kijken

ik geef daarom 5 tips mee
1) zet rond al uw attribuutvalues dubbele haakjes (bv href="href")
dit geeft vooral problemen met links
2) maak ofwel je pagina xhtml ofwel html (dus geen <br /> ofzo of juist alles met / op het einde (als ze geen eindtag hebben uiteraard))
3) maak alt attributen
4) zie dat er geen overbodige tags gesloten worden
5) laat de code deftig inspringen, dit is onleesbaar

Dit zijn de meest voorkomende fouten in de HTMLcode
controleer ook de CSS eens en pas deze uiteraard dan ook aan.

Groeten Nathan Samson
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Plaats reactie