Persberichten

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:Frontpage kan ook weer in de prullenbak. :lol:
Gelukkig! :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Helaas komen niet alle persberichten op Mozbrowser.nl. Dat kan natuurlijk ook niet. Wordt veel te veel. Daarom verzamel ik vanaf nu zelf alle persberichten wel. Je kunt ze lezen op:
http://home.wxs.nl/~vulture/
Ze worden dagelijks om +/- 17.00 uur geupdate.
Hebben jullie tips suggesties of heb ik nieuws gemist mail me dan even?
Als je hier ook nog een RSS-feed van kunt aanbieden, dan kunnen we dat meenemen in ons overzicht van Mozilla-nieuws-feeds. Ook kun je het dan aanbieden op sites als Syndicatie.nl of Syndic8.com, Feedster.net, etc. Kortom, er gaat zo een potentiële wereld voor jouw website open.

Nu zie ik je denken ? RSS ? Ikke ? Hoe dan ?
Ik neem niet aan dat jouw webspace van WXS/Planet veel mogelijkheden biedt voor geavanceerde content-management-systemen zoals MozBrowser ze gebruikt. Maar geen nood. Ook hier komt Mozilla weer van pas. Ditmaal met de RSSEditor-extensie. Daarmee moet je redelijk eenvoudig een RSS-feed kunnen bijhouden voor je website. Daarin plaats je dan de titels van de artikelen en de links naar een omschrijving (of een directe link naar het bericht).

Wat je ook al zou kunnen aanbieden is puur een RSS-feed met links naar interessante Nederlandse/buitenlandse Mozilla-nieuwsberichten. Dan zoek jij dus voor andere mensen de nieuwtjes op en biedt deze eenvoudig aan. Op SpreadFirefox zijn volgens mij ook mensen bezig om Mozilla-nieuwtjes 'all over the world' bij te houden en via RSS aan te bieden.

Maar dat ligt er helemaal aan wat jouw doel is: wil je een leuke Mozilla-nieuwssite maken en wil je graag wat bezoekers naar die site trekken ? Of wil je vooral dat mensen op de hoogte blijven van wat jij interessant nieuws vindt. Oftewel: wil je er zelf iets aan toevoegen of wil je puur een nieuwsoverzicht geven ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Als je hier ook nog een RSS-feed van kunt aanbieden
Pffffff Het omzetten van Frontpage naar NVU koste meer tijd dan ik verwachtte. Moet soms nog even zoeken. Maar NVU is zeker een aanrader. Heb niet al te veel geslapen vanacht. Denk ik eindelijk klaar te zijn kom je met het idee om ook een RSS-feed aan te bieden. Goed idee. :idea: Ga ik ook maar eens proberen. Kijken of dat lukt. Tips en opbouwende kritek zijn natuurlijk altijd welkom?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Heb niet al te veel geslapen vanacht. Denk ik eindelijk klaar te zijn kom je met het idee om ook een RSS-feed aan te bieden. Goed idee.
Nou ja, dat leek mij dan een logische volgende stap als je toch al die nieuwsberichten verzameld.
Zo kun je de links ook in Atom-formaat aanbieden. Net wat je beter bevalt. Maar de RssEditor-extensie ondersteunt nog geen Atom (komt vast nog wel eens).

PS: ik wil overigens niet verantwoordelijk zijn voor jouw nachtrust (of het gebrek daaraan). Je hoeft mijn hints en tips natuurlijk niet op te volgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Zo kun je de links ook in Atom-formaat aanbieden.
Ben er al enthousiast mee aan de slag gegaan. Feed maken lukt wel maar een handleidinkje hoe je hem op je website plaatst zou niet slecht zijn.
ik wil overigens niet verantwoordelijk zijn voor jouw nachtrust (of het gebrek daaraan)
Is niet jouw schuld hoor. Er speelden allerlei ideeen door mijn hoeft over de website en het was erg koud. Mocht ook de elektriken deken van mijn meisje niet delen. En om 05.30 ging de wekker weer. Brrr. :?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie