Telkens opnieuw aanmelden Mozbrowser

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Telkens opnieuw aanmelden Mozbrowser

Bericht door Pettic »

Sinds Mozbrowser op de nieuwe server staat moet ik telkens opnieuw inloggen met Firefox. Het vinkje om ingelogd te blijven zet ik altijd aan en Firefox heeft de aanmelding onthouden. Echter de website vraagt toch telkens om Registreren/Aanmelden.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: Telkens opnieuw aanmelden Mozbrowser

Bericht door Mad Maks »

Bedankt voor het melden!

Ik heb het ook gemerkt, ga onderzoeken wat het probleem veroorzaakt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Telkens opnieuw aanmelden Mozbrowser

Bericht door nirwana »

Los van dit forumbericht was dit mij ook opgevallen, dus ben ik daar maar eens in gedoken.

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... -settings/ wees mij naar de Cookie-instellingen van onze forum-software: phpBB3.

Daar stond nog MozBrowser.nl ingesteld als cookie-domein, maar inmiddels draait de software op Mozilla-NL.org, dus heb ik dat ingesteld.
Ook was er een optie omtrent beveiliging waar bij stond dat je dat moest inschakelen als je het forum via SSL draait. Sinds we op deze nieuwe server zitten is dat inderdaad het geval.

Ook heb ik de naam van de cookie aangepast en voor de zekerheid alle bestaande sessies uitgelogd. Daardoor moet iedereen opnieuw inloggen (maar dat moest toch al, omdat het via de cookie niet meer werkte), maar dan krijgt ook iedereen deze nieuwe cookie volgens de nieuwe instellingen.

Dus ik hoop dat dit zo wel weer goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie