s/MozBrowser.nl/Mozbrowser/

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

s/MozBrowser.nl/Mozbrowser/

Bericht door Anne »

Als suggestie voor wijziging van de waarde van het TITLE element. Eventueel zou je daar ook be neer kunnen zetten maar aangezien het toch allemaal redirect naar .nl lijkt het me beter om het gewoon niet te noemen daar. (Eventueel wel noemen wat het eigenlijk is.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Hetzelfde viel mij daarnet ook op. Ik maakte een nieuwe bookmark van Mozbrowser (naar het .be domein) en de naam van de bookmark werd nog steeds automatisch MozBrowser.nl.

En als we dan toch bezig zijn... ;)

Het viel me ook op dat Mozilla-NL gebruikt maakt van de titel "Mozilla Nederland". Hoewel Nederland goed vertegenwoordigd is in Mozilla-NL, vind ik toch dat de nadruk meer moet liggen op 'Nederlandstalig' (taal) in plaats van op 'Nederland' (land).

Ik dacht ook dat de NL in Mozilla-NL in de eerste plaats verwees naar de taal en minder naar het land...

Een goed alternatief vinden is wel moeilijker, moet ik toegeven.
- Mozilla NL-vertaling
- Mozilla der Lage Landen
- gewoon 'Mozilla NL'
- ...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Das waar. We zouden "Mozilla Benelux" of iets dergelijks ooit kunnen opzetten. Tot nu toe verwijzen deze domeinen altijd naar een gebied of land, niet naar de taal.

(Een bookmark maken naar het .be domein is trouwens nutteloos. Kost alleen maar meer hits voor de server van MozBrowser.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Das waar. We zouden "Mozilla Benelux" of iets dergelijks ooit kunnen opzetten. Tot nu toe verwijzen deze domeinen altijd naar een gebied of land, niet naar de taal.
Mozilla Benelux lijkt me iets te groot. Benelux omvat immers ook Luxemburg, en ik denk niet dat ze daar geïnteresseerd zijn in een Nederlandstalige Firefox.

De "NL" in de naam stoort me trouwens helemaal niet. Ik ga er van uit dat deze verwijst naar de vertaling, niet naar een land. Ook de .org-domeinnaam duidt geen land aan. Maar als je de naam voluit gaat schrijven als Mozilla Nederland, komt dat natuurlijk wel anders over...

Ik zou gewoon de nadruk willen verleggen van Nederland naar Nederlands(talig). Dan is het voor mij al goed.
(Een bookmark maken naar het .be domein is trouwens nutteloos. Kost alleen maar meer hits voor de server van MozBrowser.)
Hoe bedoel je?
Het maakt toch niet uit of ik naar .be- of de .nl-versie link? Als ik het goed verstaan heb is het gewoon een forward...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

En een forward genereert een hit. (Hoe weet de browser anders waar hij heen moet.) Echter, mochten ze het een 301 permanent redirect gemaakt hebben dan heeft Firefox het gecached en zou het theoretisch je bookmark moeten updaten.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Anne schreef:En een forward genereert een hit. (Hoe weet de browser anders waar hij heen moet.) Echter, mochten ze het een 301 permanent redirect gemaakt hebben dan heeft Firefox het gecached en zou het theoretisch je bookmark moeten updaten.
Ik heb de redirect gemaakt door middel van .htaccess en geloof dat dat de 301 permanent redirect is die je bedoelt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb de redirect gemaakt door middel van .htaccess en geloof dat dat de 301 permanent redirect is die je bedoelt.
En dat betekent dat het is zoals het hoort? En dat ik de .be verder kan blijven gebruiken? Het zou ander zonde zijn...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

ByteWarrior schreef:
Ik heb de redirect gemaakt door middel van .htaccess en geloof dat dat de 301 permanent redirect is die je bedoelt.
En dat betekent dat het is zoals het hoort? En dat ik de .be verder kan blijven gebruiken? Het zou ander zonde zijn...
Ik zie niet in waarom dit niet gewoon zou kunnen...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Geen idee. Mocht de .be versie ooit een eigen site moeten worden dan is het geen goede keuze. Dan wil je 302 hebben.

Anders is het prima.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Anne schreef:Geen idee. Mocht de .be versie ooit een eigen site moeten worden dan is het geen goede keuze. Dan wil je 302 hebben.
Daar zijn geen plannen voor... voor zover ik weet :roll:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Geen idee. Mocht de .be versie ooit een eigen site moeten worden dan is het geen goede keuze. Dan wil je 302 hebben.
Het is niet de bedoeling dat er een aparte site gaat komen. Het is gewoon een link naar dezelfde website (voor zover ik het versta toch).

De .be-link maakt MozBrowser een beetje minder 'Nederlands-gericht' en misschien komen er nu wel wat meer Vlamingen op deze website terecht...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

ByteWarrior schreef:De .be-link maakt MozBrowser een beetje minder 'Nederlands-gericht' en misschien komen er nu wel wat meer Vlamingen op deze website terecht...
Lijkt me raar. Want op het moment dat ze erheen gaan zien ze .nl in de adresbalk. (Wat ook de juiste keuze is, aangezien het blijkbaar om dezelfde site gaat.)

Verder, als Firefox de bookmark URI niet update naar .nl is dat een HTTP bug. (Zo kwam ik er net ook achter dat het bookmarken van 404, 410 en andere client error pagina's mogelijk is.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Lijkt me raar. Want op het moment dat ze erheen gaan zien ze .nl in de adresbalk. (Wat ook de juiste keuze is, aangezien het blijkbaar om dezelfde site gaat.)
Weet ik wel, maar de eerste stap is dan al gemaakt. Ze denken dat ze naar een .be-website surfen. Dat deze daarna een .nl-website blijkt te zijn, zal voor weinig mensen iets uitmaken denk ik, zolang er voor hen maar nuttige dingen op de website staan.

Het eerste bezoek is de grootste stap. Denk maar eens even: "Hoeveel .be websites bezoek jij?"
Wel dan, dan weet je ook hoeveel .nl-websites er door Vlamingen bezocht worden. ;)

En deze website/dit forum is op een punt dat het nog maar weinig te maken heeft met enkel Nederland. Ik denk dat MozBrowser zowat de standaardwebsite is geworden voor Firefox, TB etc. In België is dit echter in mindere mate doorgedrongen en daarom vind ik die .be een mooi initiatief.
Verder, als Firefox de bookmark URI niet update naar .nl is dat een HTTP bug. (Zo kwam ik er net ook achter dat het bookmarken van 404, 410 en andere client error pagina's mogelijk is.)
Is het dan geen Firefox bug? Of is het de bedoeling dat HTTP het bookmarken van zo'n pagina onmogelijk maakt?
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Anne schreef:
ByteWarrior schreef:De .be-link maakt MozBrowser een beetje minder 'Nederlands-gericht' en misschien komen er nu wel wat meer Vlamingen op deze website terecht...
Lijkt me raar. Want op het moment dat ze erheen gaan zien ze .nl in de adresbalk. (Wat ook de juiste keuze is, aangezien het blijkbaar om dezelfde site gaat.)
Tja, of het echt verschil gaat maken weet ik ook niet... maar het is in elk geval fijner als Belg. Een soort thuisgevoel, zeg maar. Het zal misschien meer 'terugkerende' gebruikers lokken.
ByteWarrior schreef: En deze website/dit forum is op een punt dat het nog maar weinig te maken heeft met enkel Nederland. Ik denk dat MozBrowser zowat de standaardwebsite is geworden voor Firefox, TB etc. In België is dit echter in mindere mate doorgedrongen en daarom vind ik die .be een mooi initiatief.
Inderdaad dus, sluit ik me bij aan :) .
Laatst gewijzigd door michieldumon op 24 januari 2005, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Volgens mij zijn de Belgen gewoon veel slimmer dan de Hollanders en hebben ze geen forum nodig. :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie