s/MozBrowser.nl/Mozbrowser/

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

ByteWarrior schreef:Het eerste bezoek is de grootste stap. Denk maar eens even: "Hoeveel .be websites bezoek jij?"
Wel dan, dan weet je ook hoeveel .nl-websites er door Vlamingen bezocht worden. ;)
Ik zou ze niet sneller bezoeken via een .nl link.
En deze website/dit forum is op een punt dat het nog maar weinig te maken heeft met enkel Nederland. Ik denk dat MozBrowser zowat de standaardwebsite is geworden voor Firefox, TB etc. In België is dit echter in mindere mate doorgedrongen en daarom vind ik die .be een mooi initiatief.
Het lijkt me beter om een algemener domein te hebben en alles daarnaar te laten redirecten.
Is het dan geen Firefox bug? Of is het de bedoeling dat HTTP het bookmarken van zo'n pagina onmogelijk maakt?
Onmogelijk? Zo werkt HTTP: http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc ... #sec10.3.2

"The requested resource has been assigned a new permanent URI and any future references to this resource SHOULD use one of the returned URIs. Clients with link editing capabilities ought to automatically re-link references to the Request-URI to one or more of the new references returned by the server, where possible."
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Ik zou ze niet sneller bezoeken via een .nl link.
Ik zou het niet weten. Ik denk nog altijd dat de stap voor een Vlaming kleiner is als hij .be ziet. Niet iedereen blijft op de link in de adresbalk staren. ;-)

Het huidige systeem is misschien niet perfect, maar niets is perfect natuurlijk. Het beste zou zijn als de .nl overal zou herschreven worden door .be, zodat het voor de gebruiker niet meer opvalt dat het een Nederlandse website is. (Voor de duidelijkheid: zover hoeft het voor mij al niet te gaan, ik ben al blij met die .be-link :) ).
Clients with link editing capabilities ought to automatically re-link references to the Request-URI to one or more of the new references returned by the server, where possible."
Ja, de client moet het dus maar oplossen, Firefox in dit geval. Eigenlijk is het dus een Firefox-bug... (of zit ik er zo gigantisch naast?)
Laatst gewijzigd door ByteWarrior op 24 januari 2005, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

O lol, ik bedoelde een HTTP bug in Firefox. Mijn fout.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie