Niet-werkende link

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Niet-werkende link

Bericht door ByteWarrior »

Daarnet heb ik de links op de homepage even gecontroleerd. Er zitten enkele niet-werkende links tussen en dat staat een beetje ... eh ja ... onprofessioneel. (En dat willen we niet natuurlijk ;-) ).

Een lijstje:

Mozilla-sites
MOzilla : http://openspirit.de/noowiki/MOzilla (bestaat niet meer)
MozTips : http://www.moztips.com/wiki/index.php?page=MozTipsWiki
(bevindt zich nu op http://www.moztips.com/wiki/index.pcgi? ... ntationMap)

Weblogs
Simon's Mozblog: http://www.blogger.com/blogspot/notfoun ... &sub=sipaq (bestaat niet meer)
peerfear.org (bestaat wel, maar er staat een target=_blank in de URL)
Gazblog (wederom een target_blank in de URL)

Firebird > (mag nu wel Firefox worden btw ;-) )
De roadmap: staat een slash in de URL achteraan (moet weg)

Thunderbird
Forums (laatste link): moet http://forums.mozillazine.org/index.php?c=8 zijn (er staat iets teveel achter de acht).


Bij de downloads (links) klopt de link naar de Thunderbird nightly's niet.
Dit moet http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... d/nightly/ zijn.


Voor de rest niets gevonden. Als je even tijd hebt, kan je deze misschien aanpassen... :-)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dit is trouwens wat de linkchecker van W3C ervan denkt:
http://validator.w3.org/checklink?url=h ... rowser.nl/

Je moet wel even geduld uitoefenen. Het duurt eventjes ...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hmm, ik denk dat we een iets betere (lees: professionelere) vorm van links op onze site moeten gaan inzetten, want dit lijkt idd nergens op. Bedankt voor het nagaan van deze links.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Hmm, ik denk dat we een iets betere (lees: professionelere) vorm van links op onze site moeten gaan inzetten, want dit lijkt idd nergens op. Bedankt voor het nagaan van deze links.
Geen probleem.

De meeste websites hebben een aparte pagina voor links. Zo zijn ze makkelijker te onderhouden en kan je er eventueel een beschrijving bijzetten. Dan weet de toevallig voorbijkomende surfer meteen waar hij aan toe is...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat ik nu eerst alles weer gefixt heb. Nogmaals dank voor het opzoeken van de werkende links.

Maar ik denk ook dat dit ons volgende project gaat worden:
http://mozbrowser.nl/?q=weblink

Nou ja, een van onze volgende project, want ondertussen moet onze nieuwe Wiki ook nog wat beter gevuld worden en ben ik ook bezig met de vertaling van FirebirdHelp (bij mijn weten is dat project nog niet hernoemd) in het Nederlands.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Maar ik denk ook dat dit ons volgende project gaat worden:
http://mozbrowser.nl/?q=weblink
Dat ziet er al heel goed uit :-)
Nou ja, één van onze volgende projecten, want ondertussen moet onze nieuwe Wiki ook nog wat beter gevuld worden en ben ik ook bezig met de vertaling van FirebirdHelp (bij mijn weten is dat project nog niet hernoemd) in het Nederlands.
Lijkt erop dat er nog veel werk aan de winkel is... ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Lijkt erop dat er nog veel werk aan de winkel is...
Zolang Mozilla in Nederland en Belgique nog niet de meest-gebruikte browser is, is er werk aan de winkel en is alle hulp van harte welkom.
Dan is er schijnbaar nog iets dat mensen weerhoudt om Mozilla te gaan gebruiken. Een vertaling van de help-bestanden is daar een van. Een goede Nederlandse Firefox-vertaling voor Windows is een mogelijke 2e.

En met de Wiki willen we goede Nederlandse informatie aanbieden:
http://www.mozbrowser.nl/wiki

Meer ideeen om Mozilla te promoten in de lage landen en bij onze Zuiderburen zijn van harte welkom. Hoe kunnen we bijvoorbeeld in Belgie goed aan de weg timmeren ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Zolang Mozilla in Nederland en Belgique nog niet de meest-gebruikte browser is, is er werk aan de winkel en is alle hulp van harte welkom.
Ik ben momenteel al bezet als documentatieschrijver :-). Ik ben aan het werk aan documentatie en vertalingen voor Jabber.
Nu speelt dit liedje weer door m'n hoofd: "Als ik ooit eens 5 minuten tijd heb..." :-D
Dan is er schijnbaar nog iets dat mensen weerhoudt om Mozilla te gaan gebruiken. Een vertaling van de help-bestanden is daar een van. Een goede Nederlandse Firefox-vertaling voor Windows is een mogelijke 2e.

En met de Wiki willen we goede Nederlandse informatie aanbieden:
http://www.mozbrowser.nl/wiki
Dat is waar, veel Nederlandstalige gebruikers kijken er tegen op om een Engelstalige handleiding door te nemen. Je mag ook niet vergeten dat een groot deel van surfend Nederland en Vlaanderen geen vlot Engels kan spreken (of lezen). Een Nederlandstalige handleiding is dus vrij noodzakelijk...

En een wiki is natuurlijk wel een prachtig idee om documentatie te ontwikkelen, maar de meeste mensen worden wel 'afgeschrikt' door wiki's. Daarom is het een goed idee de documentatie later te bundelen op een overzichtelijke website...
Meer ideeen om Mozilla te promoten in de lage landen en bij onze Zuiderburen zijn van harte welkom. Hoe kunnen we bijvoorbeeld in Belgie goed aan de weg timmeren ?
Ik heb op nieuwsgroepen al een paar maal naar MozBrowser.nl verwezen.

Voor de rest kan je niet zoveel doen. We spreken dezelfde taal en het zou de zaken moeilijker maken als er een Vlaamse Mozillagemeenschap zou ontstaan. Voorlopig kunnen we dus alleen zoveel mogelijk reclame maken...

Het enige wat ik je kan aanraden is om niet teveel 'Hollandse' woorden erin te stoppen. Dat komt nogal raar over als je als Vlaming zo'n documentatie moet lezen. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook: teveel Vlaamse woorden zijn ook niet goed...
(ik zal de wiki regelmatig eens doornemen ;-))
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Dat is waar, veel Nederlandstalige gebruikers kijken er tegen op om een Engelstalige handleiding door te nemen. Je mag ook niet vergeten dat een groot deel van surfend Nederland en Vlaanderen geen vlot Engels kan spreken (of lezen). Een Nederlandstalige handleiding is dus vrij noodzakelijk...
Vergeet niet dat de MozManual op dit moment ook wordt vertaald in het Nederlands.
ByteWarrior schreef:En een wiki is natuurlijk wel een prachtig idee om documentatie te ontwikkelen, maar de meeste mensen worden wel 'afgeschrikt' door wiki's. Daarom is het een goed idee de documentatie later te bundelen op een overzichtelijke website...
Ik heb net iets te vaak hopeloos opgezette Wiki's gezien. Waar ik als bezoeker niet echt vrolijk van wordt. Maar in feite is een Wiki gewoon een informatieve website. Maar dan eentje die je eenvoudig kunt bijwerken.
Het is onze bedoeling om de Wiki veel informatie te laten verschaffen en om er geen 2e forum van te maken.
ByteWarrior schreef:Ik heb op nieuwsgroepen al een paar maal naar MozBrowser.nl verwezen.
Waarvoor dank. En op diverse fora worden we ook steeds meer aangehaald.
ByteWarrior schreef:Het enige wat ik je kan aanraden is om niet teveel 'Hollandse' woorden erin te stoppen. Dat komt nogal raar over als je als Vlaming zo'n documentatie moet lezen. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook: teveel Vlaamse woorden zijn ook niet goed...
(ik zal de wiki regelmatig eens doornemen ;-))
Ehrm, wat is dan een typisch Nederlands woord dat we dan zouden moeten vermijden ? Ik zou het zo direct niet weten, want ik ben met het Nederlands opgegroeid. Als je een lijstje kunt geven met woorden die we beter niet kunnen gebruiken, dan zou ik dat op prijs stellen. Of een bepaalde richting waar de verschillen in zitten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Ehrm, wat is dan een typisch Nederlands woord dat we dan zouden moeten vermijden ? Ik zou het zo direct niet weten, want ik ben met het Nederlands opgegroeid. Als je een lijstje kunt geven met woorden die we beter niet kunnen gebruiken, dan zou ik dat op prijs stellen. Of een bepaalde richting waar de verschillen in zitten.
Een goede 'lijst' bestaat er niet (voor zover ik weet), maar in het Vlaams komen soms 'vervlaamste' woorden uit het Frans voor. Hetzelfde gebeurt ook in het standaard Nederlands. Meestal zie je het zelf niet omdat je het woord zoveel gebruikt.
Je ziet het vaak in Tien-voor-taal. Hier vind je wel een klein lijstje (dan zie je een paar voorbeelden). Er bestaat ook een kleine woordenlijst.

Ik zal zo nu en dan wel eens langs de wiki surfen en eens een blikje werpen op het taalgebruik ;-).

PS. Hier is het Nederlands eigenlijk heel goed. Op verschillende andere plaatsen moet je als 'Vlaming' moeite doen om iets van tekst te begrijpen...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:PS. Hier is het Nederlands eigenlijk heel goed. Op verschillende andere plaatsen moet je als 'Vlaming' moeite doen om iets van tekst te begrijpen...
We gebruiken onze moerstaal zo goed mogelijk en gaan er dan voor het gemak van uit dat onze zuiderburen dat ook kunnen volgen. Mocht dat niet het geval zijn dan horen we het graag.

Het taalgebruik op diverse sites verschilt inderdaad nogal. Wordt er spreektaal gebruikt ? Of een soort verkapte chat-taal ? Dat kan natuurlijk best uitmaken. Maar als er hier een bericht op de site verschijnt dan proberen we dat zo duidelijk mogelijk te brengen. En we zijn met z'n 3en, dus als iemand anders denkt dat het wat duidelijker gesteld kan worden, dan loggen we even in en verduidelijken de tekst alsnog.

Ook de reacties op de berichten of in het forum kunnen weer aanleiding zijn om wijzigingen door te voeren. Zo blijft de site voortdurend in beweging (och arme database :lol:).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie