SubSilver-thema + nieuwe software-versie

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

We hopen 't toch op te lossen :-) wat betreft dat je er nu een extra melding bij hebt gekregen, dat betreft deze 'pref' die je via about:config weer terug naar z'n standaardwaarde had gezet: security.warn_submit_insecure

Die kan, mijns inziens beter op false staan, omdat je anders die melding krijgt bij elke knop waar je op klikt, dus ook b.v. op een knop 'Zoek Nu' in een zoekmachine, en dat is niet echt zinnig... (vraag me niet waarom die waarde standaard zo staat, ik heb het niet bedacht).

Ik denk niet dat oorspronkelijke probleem zit in prefs die beginnen met security.warn

Mogelijk zit 't hierin:

security.password_lifetime, die hoort op 30 te staan, dat is standaard, of anders hierin: signon.expireMasterPassword, die kan het beste op false staan, ook dat is de standaardwaarde.

Hoop dat het hiermee lukt, en anders zoeken we verder.
1856
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:25
Locatie: Westerland
    unknown unknown

Bericht door 1856 »

Nee, dit schijnt ook niet de oplossing te zijn want goed ingevuld en wat ik nog niet heb verteld ik dat ik als laatste download AVAST heb gedaan en dat werkt ook al zéér naar m'n zin net als firefox en Thunderbird trouwens en dat sinds ca. 1 mnd en gisteren heb ik Tb in de map START gesleept en dat startte vandaag goed en snel op. Ik had dus veranderd maar uit ze eigen weer op false!!!!!, wonderlijk genoeg. Maar wie weet hebben jullie nog iets in voorraad en nogmaals m'n dank blijft onveranderd groot. MVG P.S. weet je misschien welke tekens in 'n H.H.W. zijn toegestaan?
NICKnotNAMEbutJAN
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

"wonderlijk genoeg", inderdaad...

Ik denk dat er misschien ergens een fout in je profiel zit, en dan is het makkelijkste om gewoon een nieuw profiel aan te maken.

Nieuw profiel aanmaken.

Als dat gebeurd is dan kun je daarna je bookmarks (bladwijzers) van je oude profiel naar je nieuwe kopieren, dan heb je die weer terug.

Waar vind je je oude, en je nieuwe profiel?

Je bookmarks zitten in het bestand bookmarks.html.

Door jou opgeslagen wachtwoorden (dat betreft niet je hoofd wachtwoord) kun je ook van je oude naar je nieuwe profiel overzetten, die wachtwoorden zitten in de bestanden key3.db en signons.txt. Bestanden zet je over wanneer Firefox afgesloten is. Zie plaatje hieronder:

Afbeelding

Daarna installeer je je extensies 1 voor 1 (dat is belangrijk), en na elke extensie die je installeert, sluit je Firefox even af, en start je 'm daarna opnieuw op.

Vervolgens ga je naar een site waar telkens om je hoofd wachtwoord (mater password) wordt gevraagd. Het kan zijn dat er ook nu 1-malig om wordt gevraagd, maar daarna niet meer. Ga dus 2 keer naar zo'n site: de tweede keer zou er nu niet meer om gevraag moeten worden.

Pas daarna installeer je extensie nummer 2, sluit je Firefox af, start daarna Firefox opnieuw op, bezoekt weer zo'n site waar om je hoofd wachtwoord werd gevraagd, dit zou nu niet meer het geval moeten zijn (dat hopen we toch zeer :-))

En op exact de zelfde manier installeer je ook extensie nummer, 3, en nummer 4, enz.

Als het probleem in een extensie heeft gezeten, dan kom je het probleem op een bepaald moment weer tegen en weet je welke extensie je moet verwijderen.

Kom je het probleem niet meer tegen, ook niet wanneer je al je extensies uiteindelijk geinstalleerd hebt, dan lag het dus niet aan een extensie, maar zat de fout ergens anders in je oude profiel, wat of hoe blijft dan verder wazig, maar het probleem is opgelost = ;-)
mojese70 schreef:P.S. weet je misschien welke tekens in 'n H.H.W. zijn toegestaan?
Ik zou het niet weten, helaas, maar dat hoofdwachtwoord heb je eigenlijk alleen nodig wanneer er ook anderen toegang hebben tot je pc, en dan ook nog alleen wanneer jij niet wilt dat ze bij je wachtwoorden voor web sites en zo kunnen komen. Je zou er dus ook, met het nieuw aangemaakte profiel, voor kunnen kiezen om géén hoofd wachtwoord meer te gebruiken.
1856
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:25
Locatie: Westerland
    unknown unknown

Bericht door 1856 »

Beste Manuel, heb 'n nieuw profiel aangemaakt want je suggereerde al dat 't iets zou zijn dat voorkomt uit "de diepere krochten" van de software/hardware en zo iets maakte ik ook al mee zo'n 20 jaar geleden toen nog op 'n SHARP MZ 700 van 64 kB !! jawel. Dus we zullen zoals te doen gebruikelijk de computer maar de schuld geven, nietwaar? Achteraf had ik er misschien beter aangedaan om eerst de bewuste map met daarin de koppelingen ( en dat waren/zijn er nogal wat ) leeg te maken maar helaas niet aangedacht maar wel heb ik de extensies één voor één er afgedaan en daar bleek 't dus niet in te zitten en na nieuw profiel direct nieuwe geladen zonder te testen en dat kon! Wel heb ik niet m'n wachtwoorden terug kunnen krijgen want afgezien van Mijn Documenten krijg ik niet zo'n overzicht als je aangaf in voorbeeld want alléén maar Mappen en bij klikken uitrol links éérst default en daarin profiles en dat is juist andersom ( werk met XP Prof. SP 2 ) en óók in de Mappen kon ik geen key 3. db en signons.txt vinden, wel diverse REG-bestandjes maar daarentegen via Uitvoeren: % APPDATA% en Verkennen vond ik ze wel maar wat dan te doen? Kopiëren/plakken lukte in ieder geval niet. En ook niet via C:\DOC.Settings\<Windows-login/user name>\Applica.Data\Moz.\ff\Profiles\<Prof.name>\%APPDATA%\Moz\ff\Prof.\,Prof.name>\ want ik krijg geen: login/user. En via "koekelen" vond ik wel 't nodige maar niet specifiek hier op toegesneden wel bijv.: in Wind.BSS.com de suggestie om op te letten met de spaties en na -p eens quiet er aan toe te voegen, edoch dat is wel apart kan ik je verzekeren!!
Wat ik bevreemdend vind is dat ik al doende in de "diepere krochten" na openen van 'n mapje 't navolgende kreeg: Windows Script Host met Script: C:\Prog.Files\Mozff\defaults\Pref\ff.js
Regel: 42 Teken: 1 Fout: Object wordt verwacht Code: 800A138F Bron:Runtime-fout Microsoft J Script en e.e.a. komt dus uit: JScript Script File 17 kB en zgn. gewijzigd op ( jawel ) vrijdag 13 mei 2005 ! Ik denk overigens niet dat dat wat te doen heeft met 't gegeven dat ik nog steeds geen goede verbinding kan krijgen met NOS-Nieuws en vooral NOS-Sport want of géén beeld en wél dan na ca. 6 sec. alwéér " in buffer opslaan " en dat is wel knap irriterend kan ik je verzekeren. Net als trouwens 't venstertje van 'nieuwe updates' van Mozilla want slechts enige seconde en weg nog voor je er op kunt klikken!! Maar ja, wat betreft de wachtwoorden geloof ik 't wel en ik had trouwens getypt HHW i.p.v. HWW maar dat komt vermoedelijk omdat ik nogal veel gewerkt heb in Alkmaar e.o. en dan snap jij 't wel! Ingesleten gewoonte zullen we maar aannemen.
Wat nu wéér grappig is dat ik nu hélémáál niet meer hoef in te loggen en dat in vergelijk met vooraf want nu klik ik op één van de bladwijzers in m'n Firefox en Mozilla koppelingen map en hup ingelogd en wel en als ik naar Mozbrowzer ga en op de linker zijde probeer om in te loggen onder Forum krijg in 'n venstertje met: Sorry, gebruikersnaam of wachtwoord niet herkend. Maar ik ben tóch ingelogd!!!
Afijn, alles draait nu als 'n tierelier en daarom geloof ik 't wel met die wachtwoorden, maar wél zou ik graag zien of je mij kunt vertellen wat dat is met dat Windows Script Host gedoe? En of jij misschien nog 'n tip hebt voor wat betreft NOS Sport wat betreft wel geluid en géén beeld en NOS-Nieuws wél beeld en geluid maar na ca. 6 sec. alweer bufferen.
En nu op 't laatst kom ik met datgene wat als 't éérste had moeten doen en dat is mijn hartelijke dank uit te spreken voor al de moeite die je alrede voor mij gedaan heb, zal 't niet licht vergeten!!!!!!!! :D MVG
NICKnotNAMEbutJAN
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Je schrijft een lang verhaal, ik moet nu eerst maar eens goed gaan lezen :)

"Achteraf had ik er misschien beter aangedaan om eerst de bewuste map met daarin de koppelingen". Je bedoelt waarschijnlijk je bookmarks? (Nederlands: bladwijzers). Die hoef je niet leeg te maken, hoor, daarin zit 't probleem nooit.

"Wel heb ik niet m'n wachtwoorden terug kunnen krijgen want afgezien van Mijn Documenten krijg ik niet zo'n overzicht als je aangaf in voorbeeld want alléén maar Mappen...". Ik geef toe dat het misschien wat verwarrend was in mijn voorbeeld (plaatje). Dat komt omdat mijn profiel zich niet niet op de plek bevindt waar dat normaal gesproken het geval is. Maar ik schreef ook, een stuk verder naar boven een link naar uitleg waar je je profiel vinden kunt (maar ik kan me voorstellen dat je mijn voorbeeldplaatje in je hoofd had, dat was echter meer bedoeld voor wèlke bestanden je moest kopieren).

In je oude profiel (zie link) vind je nog steeds je wachtwoorden (bestanden key 3. db en signons.txt) terug, en ook je bookmarks/bladwijzers (bookmarks.html). Die 3 bestanden kun je van je oude, naar je nieuwe profiel kopieren terwijl Firefox afgesloten is, start je daarna Firefox weer op, dan heb je bladwijzers en je wachtwoorden weer terug. Lijkt 1 en ander je misschien een beetje ingewikkeld, lees dit dan rustig nog eens door.

"%APPDATA% en Verkennen vond ik ze wel maar wat dan te doen? Kopiëren/plakken lukte in ieder geval niet". Misschien ging het kopieren niet omdat Firefox nog niet afgesloten was? Het zou in principe gewoon moeten lukken.

"Wat ik bevreemdend vind is dat ik al doende in de "diepere krochten" na openen van 'n mapje 't navolgende kreeg: Windows Script Host met Script: C:\Prog.Files\Mozff\defaults\Pref\ff.js". Dat is een fout van Windows, niet van het bestand (Windows verwacht een ander type script dan dat er in dat bestand staat).

"en ik had trouwens getypt HHW i.p.v. HWW maar dat komt vermoedelijk omdat ik nogal veel gewerkt heb in Alkmaar e.o. en dan snap jij 't wel!". Ik snap 'm :D

"en als ik naar Mozbrowzer ga en op de linker zijde probeer om in te loggen onder Forum krijg in 'n venstertje met: Sorry, gebruikersnaam of wachtwoord niet herkend. Maar ik ben tóch ingelogd!!!". Dat is dan wel weer heel vreemd... Maar ja, waar het om gaat is dat je niet meer lastig gevallen wordt met het het Hoofd Wachtwoord!

"En of jij misschien nog 'n tip hebt voor wat betreft NOS Sport wat betreft wel geluid en géén beeld en NOS-Nieuws wél beeld en geluid maar na ca. 6 sec. alweer bufferen". Ik ben daar helemaal niet in thuis, op mijn pc zit geen geluid, maar kijk eens naar het progamma dat zo'n filpje afspeelt, en zoek de instellingen van dat progamma, en vervolgens moet je de juiste snelheid van jouw Internet verbinding selecteren (wanneer er alleen maar snelheden hoger, en lager dan jouw verbinding staan, kies dan 1-tje te laag).

"maar wél zou ik graag zien of je mij kunt vertellen wat dat is met dat Windows Script Host gedoe?". Windows Scripting Host is iets wat Windows standaard aan heeft staan, maar wat veel beter uit kan staan

"En nu op 't laatst kom ik met datgene wat als 't éérste had moeten doen en dat is mijn hartelijke dank uit te spreken voor al de moeite die je alrede voor mij gedaan heb, zal 't niet licht vergeten!!!!!!!! :D MVG".

mojese70, het is werkelijk bijzonder graag gedaan! :D En ik hoop dat het verder nog lukt met de oude wachtwoorden terugkrijgen, en je bladwijzers weer allemaal hebben lijkt me ook wel erg lekker :) Groeten, Manuel
1856
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:25
Locatie: Westerland
    unknown unknown

Bericht door 1856 »

Beste Manuel, bedankt voor je snelle reactie en wat betreft Windows Script Hosting is dat niet meer zo'n erge "bug" als in 't verleden want minder virussen zijn actief op dat gebied en daarbij werd er aangeraden om eerder 'n goede virus-scanner te nemen dan dit te verwijderen omdat er ook web-pagina's zijn die dan niet goed of helemaal niet meer worden weergegeven althans volgens diverse bronnen op internet via "koekelen" gevonden en daarbij op dit moment niet meer zo actueel blijkbaar want overal vond ik oplossingen om 't te verwijderen maar niet voor SP 2 !!
Dus laat ik dat maar zo, wel heb ik 't voor elkaar gekregen om m'n wachtwooorden terug te krijgen via kopiëren/plakken en dat gaf middels %APPDATA% en met Verkennen zelf in de werkbalk 't pad aan waarlangs je moest gaan en aldus kreeg ik de juiste Mappen open en die liet ik gewoon staan en aldus kon ik makkelijk van uit de ene in 't andere venster en nadat ik daarmee klaar was had ik na firefox openen nog niks!! Aldus maar weer even gaan kijken en via Eigenschappen vond ik dat ze ( = keys,resp.signons ) stonden op Openen met: Adobe cq. Kladblok!!!!!! Ja, wat moet je dan nog? Zeg altijd maar zo: " t zal vast wel ergens verborgen zitten in de duistere krochten ". Maar idd je moet natuurlijk wel na al dat 'gekoekel' en lezen in forum ff uitschakelen en dat had ik blijkbaar tóch vergeten! Overigens had ik met "Bookmarks" geen problemen, van 't begin af aan al niet. Wel blijft 't grappig dat ik nog steeds niet hoef in te loggen, ook niet nadat ik ben uitgelogd en als ik wat dan ook van Mozilla, lees ff of Tb aanklik ben ik in!!! Gek genoeg ook bij Fok en nog meer sites!!! En ieder nadeel zo ook zijn voordeel want zo krijg je om toch maar weer eens 'n gratis opfriscursus-computeren, niet dan? Afijn, 't draait allemaal wéér naar behoren en daar ging 't tóch maar om en dit mede dank zij jouw inspanningen, daarvoor DANK !! MVG.
NICKnotNAMEbutJAN
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Hoi 1856, je kunt beter een goede virusscanner gebruiker die je dagelijks update èn Windows Scripting Host uitzetten, er mogen dan tegenwoordig minder virussen daarvan gebruik maken, maar ze waren nog steeds rond, hoor.

"omdat er ook web-pagina's zijn die dan niet goed of helemaal niet meer worden weergegeven". Geloof me dat een web site die WSH gebruikt, dat jij die site niet eens wilt zien, dus niet zult missen.

"Aldus maar weer even gaan kijken en via Eigenschappen vond ik dat ze ( = keys,resp.signons ) stonden op Openen met: Adobe cq. Kladblok!!!!!! Ja, wat moet je dan nog?". Dan moet je niks, want je hoeft normaal gesproken ook niks met die bestanden; aan wat voor programma ze ook gekoppeld zijn, Firefox weet evengoed hoe ze te gebruiken, dus dat zit wel goed = :-))

"Maar idd je moet natuurlijk wel na al dat 'gekoekel' en lezen in forum ff uitschakelen en dat had ik blijkbaar tóch vergeten" Een foutje maken is menselijk, hoor :-)

"Overigens had ik met "Bookmarks" geen problemen, van 't begin af aan al niet". En dat is dan weer vreemd..., maar niet ernstig: belangrijk is dat je je bookmarks hebt!

"Wel blijft 't grappig dat ik nog steeds niet hoef in te loggen". Er is waarschijnlijk wel een verklaring voor, maar zo op afstand wordt dat een beetje moeilijk.

"En ieder nadeel zo ook zijn voordeel want zo krijg je om toch maar weer eens 'n gratis opfriscursus-computeren". Zo is het: gratis èn bovendien geheel voor niets = ;-)

"Afijn, 't draait allemaal wéér naar behoren en daar ging 't tóch maar om en dit mede dank zij jouw inspanningen, daarvoor DANK !! MVG". Het was heel graag gedaan!! Groeten, Manuel
Plaats reactie