MozBrowser RSS-feeds

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

MozBrowser RSS-feeds

Bericht door Ria »

Wat ik ook voor wou stellen is een wat langere RSS-feed, vooral van het forum, maar voor de MozBrowser site is het misschien ook wel beter. De reden is, dat postings van de vroege ochtend 's avonds al niet meer in de lijst zichtbaar zijn, dus dan wordt de kans groot dat ik ze niet meer opmerk.

In plaats van 10 zouden het er 17 of 18 kunnen worden. Ze passen dan net nog in de RSS-reader zonder dat er een schuifbalk zichtbaar wordt.:)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: MozBrowser RSS-feeds

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Wat ik ook voor wou stellen is een wat langere RSS-feed, vooral van het forum, maar voor de MozBrowser site is het misschien ook wel beter. De reden is, dat postings van de vroege ochtend 's avonds al niet meer in de lijst zichtbaar zijn, dus dan wordt de kans groot dat ik ze niet meer opmerk.
De site krijgt er op een dag nog geen 10 berichten bij. Dus dat is een kwestie van in de gaten blijven houden. Gewoon de voorpagina bezoeken mag natuurlijk ook (is ook weer goed voor ons bezoekersaantal).
Ria schreef:In plaats van 10 zouden het er 17 of 18 kunnen worden.
Wat dacht je van 50 items: http://www.mozbrowser.nl/import/feed/14
Ria schreef:Ze passen dan net nog in de RSS-reader zonder dat er een schuifbalk zichtbaar wordt.
Dat ligt er net aan hoe groot je scherm is en hoeveel feeds je zichtbaar wilt houden in het bovenste gedeelte, Persoonlijk zit ik dan eerder aan een mooi rond getal van 15 a 20 te denken, waarbij mijn voorkeur naar 15 uitgaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Re: MozBrowser RSS-feeds

Bericht door Ria »

nirwana schreef:
Ria schreef:Wat ik ook voor wou stellen is een wat langere RSS-feed, vooral van het forum, maar voor de MozBrowser site is het misschien ook wel beter. De reden is, dat postings van de vroege ochtend 's avonds al niet meer in de lijst zichtbaar zijn, dus dan wordt de kans groot dat ik ze niet meer opmerk.
De site krijgt er op een dag nog geen 10 berichten bij. Dus dat is een kwestie van in de gaten blijven houden. Gewoon de voorpagina bezoeken mag natuurlijk ook (is ook weer goed voor ons bezoekersaantal).
Ria schreef:In plaats van 10 zouden het er 17 of 18 kunnen worden.
Wat dacht je van 50 items: http://www.mozbrowser.nl/import/feed/14
Ria schreef:Ze passen dan net nog in de RSS-reader zonder dat er een schuifbalk zichtbaar wordt.
Dat ligt er net aan hoe groot je scherm is en hoeveel feeds je zichtbaar wilt houden in het bovenste gedeelte, Persoonlijk zit ik dan eerder aan een mooi rond getal van 15 a 20 te denken, waarbij mijn voorkeur naar 15 uitgaat.
Goed idee, bedankt nirwana :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Oeps

Bericht door nirwana »

Oeps, dit was ik nog even vergeten te vermelden:
Het blijkt dat onze RSS-feed al meer dan 10 items tegelijkertijd ondersteund. Alleen moet je even weten hoe je dat dan aan moet spreken. Je kunt namelijk een count-waarde meegeven.
http://www.mozbrowser.nl/forum/rss.php?count=17

Overigens heb ik wel zojuist de standaard-waarde in het script vervangen door 15, dus als je niets opgeeft dan krijg je in de huidige situatie 15 onderwerpen te zien. En als je terug wilt naar het oude aantal van 10, dan geef je dus een count van 10 stuks mee...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik dacht dat jullie bandbreedte problemen hadden? Lijkt me niet handig om dan het aantal items te verhogen... Zeker niet aangezien aggregators elk uur die dingen checken...
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Ik dacht dat jullie bandbreedte problemen hadden? Lijkt me niet handig om dan het aantal items te verhogen... Zeker niet aangezien aggregators elk uur die dingen checken...
Tja, het is een afweging die je moet maken. Wil je het de bezoekers makkelijk maken of wil je boven alles bandbreedte besparen ? Als we echt bandbreedte willen besparen dan kunnen we het beste de site direct sluiten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

?

Ik ken zoveel sites die bijvoorbeeld 5 items publiceren en waarvan ik toch steeds alles kan volgen. Het heeft ook te maken met de feed reader software e.d., hoe goed die is en hoe die werkt.

Bandbreedte besparen zou trouwens sowieso al kunnen door mod_gzip aan te zetten, maar dat zou al gedaan kunnen zijn.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie