problemen met mail en foxlingo

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Tineke
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 maart 2005, 17:48
Locatie: Bentelo
    unknown unknown

problemen met mail en foxlingo

Bericht door Tineke »

Hallo,

Ik heb gisteren Seamonkey geinstalleerd en nu behoorlijk wat problemen.

Het probleem met de mail is dat die onderin een grote balk laat zien, mails niet opent en als ik éénmaal de mail heb afgesloten die niet meer op wil starten.

Foxlingo werkte eerst wel maar nu niet meer. Maar ik krijg deze niet meer uit Seamonkey. Ook niet als ik Seamonkey opnieuw installeer.

Hebben jullie misschien een oplossing voor mij, hoe ik Seamonkey helemaal van mijn computer krijg? Dan kan ik deze daarna weer installeren. Anders denk ik dat ik mijn hele computer opnieuw moet installeren.:(


Groetjes, Tineke
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Zo'n vaart loopt het niet hoor. :)
Volg eerst de aanwijzingen op deze wikipagina maar eens op, waarschijnlijk is het dan al weer in orde (je moet dan wel je extensies/thema's opnieuw installeren).
Zo niet, laat even weten, dan zoeken we verder.
Afbeelding
Tineke
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 maart 2005, 17:48
Locatie: Bentelo
    unknown unknown

helaas

Bericht door Tineke »

Ik heb gedaan wat in Wikipedia stond. Alleen wou Seamonkey toen helemaal niet meer starten. Omdat mijn computer de laatste tijd toch al traag was ben ik deze nu opnieuw aan het installeren. Ik heb wel voor dit tijd een volledige backup gemaakt.

Kan iemand mij vertellen welke bestanden ik voor Seamonkey terug kan zetten, om weer de beschikking over mijn e-mail(accounts) en bookmarks te hebben? Alvast bedankt.

Groetjes, Tineke
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Die bestanden vind je in je profielmap en daarin vind je een aantal mappen/bestanden. O.a.:
de map Mail (je e-mails)
het bestand abook.mab (adresboek)
het bestand bookmarks.html (bladwijzers)

Na de nieuwe installatie kun je die gewoon in je nieuwe profielmap plaatsen en zou alles in orde moeten zijn.

Succes.
Afbeelding
Tineke
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 maart 2005, 17:48
Locatie: Bentelo
    unknown unknown

Seamonkey doet het weer.

Bericht door Tineke »

Ik heb mijn computer opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer. Bedankt voor jullie antwoorden.

Alleen werkt volgens mijn foxlingo(extentie voor vertalen) niet goed samen met Seamonkey. Het internet gedeelte werkt wel, maar de e-mail blokkeert. Ik heb foxlingo dan ook niet meer geïnstallerd. Hebben meer mensen deze ervaring?

Groetjes, Tineke
Plaats reactie