Importeren vanuit Firefox en Thunderbird

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Importeren vanuit Firefox en Thunderbird

Bericht door asterix »

Stel: ik wil van FF en TB naar de Seamonkey-suite 1.1.4.nl.

Bestaat er een mogelijkheid om de FF-instellingen (bookmarks-wachtwoorden-etc) en TB-instellingen (accounts-mail en news inclusief berichten) te importeren?

M.a.w. gewoon 1 op 1 overnemen door import?

Groeten / Asterix.
skcus-idla
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 september 2007, 18:20
    unknown unknown

Bericht door skcus-idla »

Hier zo ik ook wel eens graag een antwoord op willen hebben. :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Bladwijzers kan in ieder geval wel (mijn Seamonkey is engels en op Linux, maar het spelletje is hetzelfde ;) ): Bookmarks --> Manage bookmarks --> Tools --> Import (en dan naar je FF bookmarks.html navigeren).

Ik schat zomaar (maar weet dat niet zeker) dat je zo'n beetje alle bestanden uit je FF-profiel kunt overzetten naar je Seamonkey-profiel.
Afbeelding
skcus-idla
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 september 2007, 18:20
    unknown unknown

Bericht door skcus-idla »

Thank you.
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    unknown unknown

Bericht door asterix »

adri schreef:Bladwijzers kan in ieder geval wel (mijn Seamonkey is engels en op Linux, maar het spelletje is hetzelfde ;) ): Bookmarks --> Manage bookmarks --> Tools --> Import (en dan naar je FF bookmarks.html navigeren).

Ik schat zomaar (maar weet dat niet zeker) dat je zo'n beetje alle bestanden uit je FF-profiel kunt overzetten naar je Seamonkey-profiel.
Met die schatting zit je aardig in de richting. Ik heb de proef maaf ff gedaan. Zowel uit FF als uit TB heb ik alle bestanden uit de profielmappen gekopieerd naar de profielmap van SM.
Adresboek, mail, news, accountgegevens, bookmarks allemaal in orde. Het enige dat ik niet werkend kreeg waren de passwordfiles. Maar dat is nog te overkomen door de betreffende passwords 1x opnieuw in te geven en vervolgens te bewaren. Bedankt voor de tip

Asterix.
Plaats reactie