Seamonkey Composer, hoe werkt het?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Sjakko
Berichten: 207
Lid geworden op: 13 december 2005, 19:47
    unknown unknown

Seamonkey Composer, hoe werkt het?

Bericht door Sjakko »

Ik ben voor een kennis een pc aan het installeren. Op haar oude pc (Windows ME) stond Netscape Navigator wat ze gebruikte om een website te maken. De opvolger is Mozilla Seamonkey met zijn Composer functie. Nu wil ik daarmee gewoon een website genereren, maar voorlopig krijgt ik alleen een html bestandje gegenereerd. De plaatjes die daarin aanwezig zijn verwijzen dan naar plaatjes op mijn harde schijf, bijvoorbeeld "C:\Documents and Settings\Beheerder\Bureaublad\plaatje.jpg". Als ik dat vervolgens upload met een externe ftp client, dan werkt dat natuurlijk niet. De eigen Publish functie maakt namelijk pas bruikbare links aan. Hoe kan ik gewoon net zoals in Frontpage een html bestand én een map met plaatjes en andere bestanden voor op de website genereren zonder gebruik te hoeven maken van de ingebouwde publish functie? Of is dat onmogelijk? Zoals het nu is, moet ik de links handmatig aanpassen en de ingevoegde plaatjes handmatig uit mijn documenten pikken en uploaden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sjakko,

Nvu is een sterk verbeterde versie van de Composer. Daarnaast is Kompozer++ een licht verbeterde versie van Nvu. Zie www.nvu.com voor meer informatie.

Overigens is de ingebouwde FTP-programma in Nvu niet zo goed. Daarvoor kun je beter een apart FTP-programma gebruiken.

Als je geen lokale links wilt krijgen, zorg er dan voor dat je voordat je de website met Nvu (of Kompozer) bouwt, je alvast op disk een mappenstructuur voor de website opzet. Dan ziet Nvu zelf wel hoe dat bij elkaar hoort. Als je echter links en rechts afbeeldingen vandaan plukt, dan kan Nvu er ook niets meer van maken en krijg je van die leuke lokale verwijzingen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sjakko
Berichten: 207
Lid geworden op: 13 december 2005, 19:47
    unknown unknown

Bericht door Sjakko »

Okee, dank je wel. Dat lijkt me dan de manier.
Plaats reactie