mozilla 1.7.3 ook updaten?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

mozilla 1.7.3 ook updaten?

Bericht door mesmilde »

Hallo
Voor Firefox moet een update 'gedraaid' worden, las ik kortgeleden. Ik zie niets ten aanzien van Mozilla 1.7.3.
Kan je die update van firefox ook in mozilla gebruiken

Ik hoor graag
Michiel E. Smilde
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Nee dat is niet nodig en kan ook niet eens. Dit is lek namelijk alleen in Firefox gevonden.

Dat komt omdat de download manager van Firefox (daar zit het lek in) heel anders is dan die van de Mozilla Suite.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: mozilla 1.7.3 ook updaten?

Bericht door ByteWarrior »

mesmilde schreef:Kan je die update van firefox ook in mozilla gebruiken?
Neen, je hoeft Mozilla Suite 1.7.3 niet te updaten. AFAIK stelde het probleem zich enkel in Firefox.

Op Mozilla.org staat trouwens altijd de laatste versie. Als je de laatste versie hebt, ben je meestal vrij safe.
Wouter1974
    unknown unknown

Bericht door Wouter1974 »

ik heb nog de 1.7 draaien, is die dan wel veilig? Ik heb namelijk geen zin om elke keer te updaten, want dat gaat bij mij meer mis dan goed, dus ik wil het liefst deze houden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Op http://www.mozilla.org/projects/securit ... zilla1.7.3 lees je wat er zoal is opgelost sinds Mozilla 1.7. Zoals de shell-vuln die URLs aan Windows doorgeeft waar het vervolgens fout kan gaan. Of de fout in libPNG die ervoor kan zorgen dat er code wordt uitgevoerd op jouw computer. Ook zaten er fouten in de vCard-afhandeling (voor digitale visitekaartjes) en erg brede BMP-afbeeldingen konden ook mogelijk voor problemen zorgen.

Je hoeft pas te updaten als je zelf vindt dat dat nodig is. Natuurlijk ben je het veiligst als je een nieuwe versie draait, maar de eerste Mozilla-exploits moet ik nog in levende lijve tegenkomen. Als je een nieuwe versie hebt geinstalleerd, dan weet je tenminste dat je weer een tijdje veilig bent.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

hehe ben eens op de link gaan kijken die je daar doorspeelt maar dat lezen heb ik na twee zinnen al opgegeven. Zegt me helemaal niks :).

Ik riskeer het er wel op met de 1.7...zal allemaal wel zo een vaart niet lopen zeker.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anonymous schreef:hehe ben eens op de link gaan kijken die je daar doorspeelt maar dat lezen heb ik na twee zinnen al opgegeven. Zegt me helemaal niks :).
Nee, dat is ook niet direct geschreven voor gebruikers. Het lijkt me interessanter voor systeembeheerders zodat ze weten wat er is gevonden en opgelost. En voor ons is het wel handig om op de hoogte te blijven van wat er zoal speelt. Maar voor een eindgebruiker graaft het behoorlijk diep in de software en wordt je geconfronteerd met dingen waarvan je misschien niet eens wist dat ze bestaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

Bericht door mesmilde »

Nou dat is dan een lekker antwoord nogal nuttig lijkt me zo, maar we weten in iedergeval dat jij wel heel knap bent en erg ingevoerd.
Michiel
:cry:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mesmilde schreef:Nou dat is dan een lekker antwoord nogal nuttig lijkt me zo, maar we weten in iedergeval dat jij wel heel knap bent en erg ingevoerd.
Als je mijn antwoord minder nuttig vindt, reageer er dan ook verder niet op. Ik probeer iemand iets uit te leggen en heb daar verder geen andere bedoelingen mee.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie