Mozilla/Netscape

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2004, 20:21
    unknown unknown
Contacteer:

Mozilla/Netscape

Bericht door Martin »

Hallo,


Ik heb op mijn Fedora Core 2 systeem zowel Netscape 7.2 alswel Mozilla 1.7.3 draaien.
Beide zijn min of meer het zelfde en maken ook gebruik van de zelfde instellingen.
Wat echter heel vervelend is dat waneer ik de browser afsluit en vervolgens weer opstart, dat alle bookmark zijn verdwenen. Telkens moet ik ze weer van een floppy halen en dat is maar een paar sec. werk, maar toch vervelend. Iemand gelijk soortige problemen?
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Geen problemen hier.
Heb je enig idee wat er met je bookmark file gebeurd op het moment dat je hem afsluit?
Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2004, 20:21
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Martin »

Binnen FC2 zijn er volgens mij meerdere mogelijkheden waar dit bestand wordt weggeschreven.

1. in een persoonlijke map die heet /home/naam gebruiker .mozilla ,de punt geeft aan dat het een verborgen bestand is. Hierin bevind zich het bookmarks HTML bestand.
2. /usr/local/mozilla en of netscape/default/profile. Ook hierin bevind zich een bookmarks HTML bestand.

Naar al deze drie plaatsen heb ik mijn bookmarks bestand gekopieerd. en dat zou dus eigenlijk goed moeten zijn.
Op het moment dat ik Netscape of Mozilla afsluit, blijven deze bestanden netjes staan en worden niet gewijzigd. Echter de bookmarks in de browser zijn verdwenen als ik deze opstart.

Mijn idee is dat er dus nog op een vierde plaats een bookmarks bestand aanwezig moet zijn. Maar waar weet ik niet.
Ik heb deze vraag ook op een linux forum gesteld.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

kijk eens naar de rechten van deze bestandjes
bij mij is dat 600 (-rw-------)en ikzelf ben de eigenaar
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2004, 20:21
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Martin »

Ook ik ben eigenaar en heb alle rechten. Ik heb zelfs alle rechten toebedeelt aan andere gebruikers, echter ook dat mag niet baten.
Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2004, 20:21
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Martin »

Het probleem heeft zich opgelost.
Wat de oorzaak was, blijft mij volledig duister.
Ik heb naast de default profile een nieuwe profile aangemaakt en die mijn eigen naam gegeven.
Netscape/Mozilla afgesloten en heropgestart. Vervolgens komt profile manager met keuze uit twee profilen. Kies ik voor default, dan staan netjes mijn bookmarks geselecteerd.
Nu heb ik het profiel met mijn eigen naam weer verwijdert en blijft dus alleen default over.
Netscape/Mozilla afgesloten en weer opgestart en zie daar Bookmarks! Ben ik even blij. :D
Plaats reactie