mozilla vreet alle CPU capaciteit

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

mozilla vreet alle CPU capaciteit

Bericht door mesmilde »

Hallo

Het overkomt mij regelmatig dat Mozilla (1.7.3.) zoveel CPU capaciteit opslokt dat de hele Pc op apagape ligt.
PC = pentium III, 900 MHZ. 2 x 20 Gig schrijf, Windows ME

SVp niet roepen Linux kopen, andere Windows versie , andere PC kopen etc, want daar heb ik niets aan.

Kent iemand dit probleem en is het met instelingen te veranderen?

Ik hoor graag van jullie

Michiel E. Smilde
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: mozilla vreet alle CPU capaciteit

Bericht door moZes »

mesmilde schreef:Het overkomt mij regelmatig dat Mozilla (1.7.3.) zoveel CPU capaciteit opslokt dat de hele Pc op apagape ligt.
PC = pentium III, 900 MHZ. 2 x 20 Gig schrijf, Windows ME
In het begin van Mozilla (0.6?) was dit een groot probleem, maar ik heb het de laatste tijd niet meer gezien, ook niet op de wat oudere PC's vergelijkbaar met die van jou.
Je kunt kijken of Mozilla een aantal zaken op de achtergrond doet zoals het checken van mail, updates van bookmarks, updates van Mozilla, o.i.d. allemaal in de voorkeuren terug te vinden.
Het kan ook liggen aan je netwerkverbindingen; als je veel verschillende verbindingen hebt als inbel, kabel, VPN en de standaard verbinding is wat labiel dan gaat het systeem ratelen.
Misschien zijn Firefox in combi met Thunderbird dan iets voor jou?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Hallo Mozes

Ik heb een kabelinternet verbinding en gebruik die alleen.

Inderdaad deed'ie (ik) wel veel dingen tegelijk. Mail checken, twee brouwsers open met diverse tabs ook open.
Hij doet het ook als de zaak niet goed afgeloten is :wink: en ik opniew opstart, alsof hij allemaal losse eindjes aan het oprapen is en aan elkaar aan het leggen

Ik had er met netcape 7.0.2. base geen of veel minder last van leek het wel

groet
Michiel E. smilde
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Op een Pentium III 900 MHz zou alles soepel moeten lopen.

Ik ken dit probleem zelf ook niet (gebruik zelf AMD Athlon 1 GHz).
Het enige wat ik mis in je specs is hoeveel RAM je hebt. Als dat atm veel lager is dan 256 MB, denk ik dat een RAM upgrade zowieso de performance van je systeem flink zal verbeteren.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik werk momenteel op een Pentium III 550 met 64MB RAM zonder al te veel problemen. Het duurt wel even eer Firefox opstart, maar eens ik vertrokken ben, vlot het wel.

Ik herinner mij ook nog een bug uit de oudere Mozillaversies waarbij dit op sommige pc's voorkwam, maar die bug zou al opgelost moeten zijn.

Enkele bijkomende vragen:
Wanneer begint Mozilla al je CPU-kracht te gebruiken? (Na een half uur, uur, halve dag, ...). Heb je dan veel vensters/tabbladen openstaan op dat moment?

Als je Mozilla afsluit en terug opstart, is het probleem dan opgelost?
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

Bericht door mesmilde »

Hallo

Ik was even deze draad vergeten, maar hier alsnog mijn antwoord.

Meestal treedt het probleem op als ik (te) veel tegelijk wil doen. Dus een aantal maal aanklikken "openen in nieuw venster (stuk of 10) en in die vensters dan weer een stuk of 10-12 tabs openen.
Verder staat altijd de maillezer open.
Ik heb een proggie (taskinfo) en daarmee kan ik zien (?) wat er onder de 'motorkap' gebeurt. Zo zie ik dan dat Mozilla dan 90 tot 95 % van de CPU capaciteit gebruikt.
De zaak loop dan traag traag traag en tenslotte vast. echt helemaal
Dus stekker eruit en opnieuw starten, gebruikerlijke windowsactiviteiten als alles weer bij elkaar zoeken etc.
Ik weer Mozilla opstarten en vervolgens lijkt mozilla wel alle losse eindjes aan elkaar te gaan knopen. Na een tijdje kan ik dan normaal Mozilla afsluiten. Start ik dan weer op is de zaak weer normaal.
Sluit ik Mozilla niet af en wacht ik, kan ik dat doen tot SintJuttemis ( 2 uur vond ik lang genoeg)

Kortom wie zegt er eens wat nuttigs

groet
Michiel E. Smilde
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

mesmilde schreef:Dus een aantal maal aanklikken "openen in nieuw venster (stuk of 10) en in die vensters dan weer een stuk of 10-12 tabs openen.
Wat gebeurt er als je 120 maal IE opent?
mesmilde
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 augustus 2004, 12:08
Locatie: IJsselstein Ut
    unknown unknown

Bericht door mesmilde »

Eeeeeeeeeeeeeeeeh, weet ik eigenlijk niet. Ik vind het een vervelend programma en niet zo flexibel.
Misschien is Mozilla Suite wel te flexibel. :?

Overigens
Als Mozilla Suite 'vastzit' zoals hier boven beschreven, kan ik niet browsen en mailen, omdat ze gebruik maken van hetzelfde 'moederdeel'

Gebeurt dat ook als ik een losse Firefox en Thunderbird installeer??.

groet
Michiel E. smilde
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

mesmilde schreef:Misschien is Mozilla Suite wel te flexibel. :?
Er bestaat een extensie voor Firefox waarmee je het aantal tabs en vensters kunt beperken. ;-)
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

mesmilde schreef:Gebeurt dat ook als ik een losse Firefox en Thunderbird installeer??.
Dat is in dit geval een betere oplossing inderdaad. Loopt Firtefox vast, dan kan Thunderbird gewoon doorlopen. Echter heeft die natuurlijk ook wat geheugen nodig :roll:
Plaats reactie