Mozilla Mail op netwerkschijf

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Mozilla Mail op netwerkschijf

Bericht door Danny2005 »

Hallo,
Ik meerdere PC's waarmee ik mijn prive mail wil beheren mail van Mozilla 1.7.
Om niet verschillende bestanden te hebben wil ik centraal dit gaan beheren op 1 van mijn pc's .
Dit heb ik gedaan maar ik kan op de PC die de mail van een andere netwerkschijf moet gaan halen alleen de onderwerpen zien maar niet de inhoud.
Verder kan ik de mail op deze betreffende PC ook niet verder bewerken (verwijderen etc).
Is dit wel mogelijk met mozilla mail. zo ja hoe moet je dit instellen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla Mail op netwerkschijf

Bericht door ByteWarrior »

Danny2005 schreef:Dit heb ik gedaan maar ik kan op de PC die de mail van een andere netwerkschijf moet gaan halen alleen de onderwerpen zien maar niet de inhoud.
Ga naar je accountinstellingen. Bij het tabje "server" zie je ergens een optie waarbij er enkel de onderwerpsregels opgehaald worden. Zorg dat dit uitstaat. Vanaf dan worden de mails volledig binnengehaald.
Verder kan ik de mail op deze betreffende PC ook niet verder bewerken (verwijderen etc).
Heb je genoeg rechten op die netwerkschijf? Waarschijnlijk gaat er daar iets mis...
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

Bdankt voor je antwoord maar ik kan alleen bij "server" automatisch berichten ophalen vinden en deze is aangevinkt. Maar daarmee is het niet opgelost????
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla Mail op netwerkschijf

Bericht door moZes »

Danny2005 schreef:Dit heb ik gedaan maar ik kan op de PC die de mail van een andere netwerkschijf moet gaan halen alleen de onderwerpen zien maar niet de inhoud.
Kun je vertellen hoe je dit gedaan hebt?
Het moet namelijk wel kunnen. Graag wat meer info.
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

Hallo,

Ik heb het als volgt gedaan:

Op mijn "hoofd" PC heb ik op de E: schijf een sub dir gemaakt voor Mozilla waar ik mijn mail heb staan.
Deze heb ik als volgt gelinkt:
In mijn account >>> Serverinstellingen >>> Kan je onderaan de plaats aangeven waar je lokale map staat. In dit geval E:\ mozilla\.... etc
Op mijn laptop heb hier dezelfde lokatie gekozen, alleen is het hier dus een netwerkschijf.
Deze schijf staat op delen en netwerkgebruikers mogen bestanden bewerken.

Doe ik het zo goed of moet het anders of moet ik nog iets activeren???

grt Danny
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Danny2005 schreef:Deze heb ik als volgt gelinkt:
In mijn account >>> Serverinstellingen >>> Kan je onderaan de plaats aangeven waar je lokale map staat. In dit geval E:\ mozilla\.... etc
Op mijn laptop heb hier dezelfde lokatie gekozen, alleen is het hier dus een netwerkschijf.
Zou goed moeten zijn, maar je zou eens dit uit kunnen proberen:
Zoek de naam op van het profiel op de hoofdPC, zoiets als E:\mozilla\naam
Maak op je laptop in Mozilla een nieuw profiel aan met exact dezelfde naam. Verwijs daarbij naar de netwerkschijf, bijv. K:\mozilla\.
Start vervolgens dit profiel op. Niet schrikken, want waarschijnlijk wordt het thema en de taal instelling niet overgenomen. Verder wordt alles overgenomen van dat profiel op de hoofdPC, dus ook bookmarks, wachtwoorden, etc. Misschien is dat iets teveel, maar je kunt het proberen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Moeilijk kan ook natuurlijk, maar waarom gebruik je niet gewoon een IMAP server? Dan heb je niet zo'n problemen met al die instellingen...

PS. In mijn vorige reactie gaf ik de informatie voor TB, ik denk dat MozillaMail iets anders in elkaar zit, dus het kan onder een andere tabje verstopt zitten...
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

Het is gelukt
:lol:
Volgens de methode vam moZes.
Ik heb op mijn laptop een schijf aangemaakt met koppeling naar mijn "hoofd"PC daar waar mijn mail staat.
De instelling lokale map verwijzen naar de schijf en het werkt perfect.
Onbegrijpelijk overigens dat mijn eerste methode niet lukt want verwijzing is hetzelfde?????

Maar goed het resultaat is goed en daar gaat het om.
Bedankt voor de ondersteuning.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Danny2005 schreef:Onbegrijpelijk overigens dat mijn eerste methode niet lukt want verwijzing is hetzelfde?????
Mooi zo :!:
Wat ik mij nog bedacht is dat je naast het wijzigen van de lokatie van de lokale map bij serverinstellingen, ook de lokatie van de Local Folders kunt wijzigen, bij serverinstellingen->Local Folders. Misschien hoorde dat er ook nog bij.

Let wel dat je op je laptop en op je PC nu hetzelfde profiel gebruikt, dus inclusief bladwijzers, wachtwoordbeheer, etc., etc.
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

Wat ik mij nog bedacht is dat je naast het wijzigen van de lokatie van de lokale map bij serverinstellingen, ook de lokatie van de Local Folders kunt wijzigen, bij serverinstellingen->Local Folders. Misschien hoorde dat er ook nog bij.
Dit is toch hetzelfde? Ik zie alleen maar een mogelijkheid bij serverinstellingen om de instellingen van mijn lokale map in te stellen. Hierbij heb ik trouwens wel verwezen naar mijn pop account.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Danny2005 schreef:Dit is toch hetzelfde? Ik zie alleen maar een mogelijkheid bij serverinstellingen om de instellingen van mijn lokale map in te stellen..
Nee.
Als je in verkenner in de map kijkt waar het profiel staat, zie je daar onder xxxxxxxx.slt\mail de map <jouw server> én de map Local Folders.
Kijk in Mozilla Mail vervolgens bij de accountinstellingen, daar staan de (verschillende) accountnamen én "Local Folders". Daarachter staat de Lokale map met het netwerkpad. Dat pad verwijst naar de map xxxxxxxx.slt\mail\Local Folders en niet naar xxxxxxxx.slt\mail\<jouw server> als bij de serverinstelling van je account.

Beetje verwarrend, dat wel :roll:
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

Ik had al gekoppeld naar <mijn server> Ik heb namelijk twee emaill accounts en daarnaast local folders.
Mijn standaard mail account verwijst op mijn standaard PC naar bijv : servernaam : E:\ mozilla\xxxxxxx.slt\mail\pop.hccnet.nl en mijn tweede account verwijst naar
E:\ mozilla\xxxxxxx.slt\mail\pop.hccnet.nl-1
Dit zelfde heb ik nu gedaan op mijn laptop, alleen heb ik E:\ mozilla\xxxxxxx.slt\mail\pop.hccnet.nl gekoppeld naar de M: schijf en de anderd naar N: schijf.

Of zie ik het verkeerd????
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Danny2005 schreef:Of zie ik het verkeerd????
Je mailinstellingen zijn goed. Waar het mij om ging was de lokatie van de map Local Folders. Op de hoofd PC staat deze automatisch goed, maar op je laptop niet volgens de manier zoals je het eerst gedaan had.
Bijna 1000 woorden, dus plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik het zo bekijk, denk ik dat het eigenlijk niet van belang was voor de juiste instellingen.
Waarom het bij jou niet lukt weet ik niet. Ik gebruik de truc ook wel eens om de inhoud van een andere mailbox te bekijken. Dan wijzig ik het pad van Local Folders (volgens plaatje 2), sluit Mozilla af en start weer opnieuw op. Daarna kan ik netjes de inhoud bekijken en bewerken.
Gebruikersavatar
Danny2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 augustus 2004, 10:23
    unknown unknown

Bericht door Danny2005 »

moZes, nu begrijp ik het. Ik heb deze ook veranderd maar zo als je al aangaf ik zie geen veranderingen.

Bedankt voor je ondersteuning. Het werkt en daar gaat het om!
Plaats reactie