mozilla profiel automatisch genereren

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
meeuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 november 2004, 20:42
    unknown unknown

mozilla profiel automatisch genereren

Bericht door meeuw »

bij het bedrijf waar ik werk gaan we op 430 (linux) PC's mozilla installeren, de RPMs werken prima en mozilla draait als een zonnetje, ik zit echter nog met de profielen in mijn maag.
In het profiel moeten namelijk een paar instellingen goed gezet worden.
Als ik het goed begrijp heeft mozilla uit beveiligings oogpunt een salted directory voor de configuratie, die beveiliging wil ik graag respecteren maar dan moet ik wel een initieel profiel kunnen genereren.
Wie weet hoe dat moet zonder dat mozilla een verbinding nodig heeft met een X server?

Code: Selecteer alles

[root@localhost root]# mozilla -CreateProfile default

Gtk-WARNING **: cannot open display:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ter info: ik ben geen kenner op die vlak.

Als ik het goed begrijp, wil je dat bij de eerste start van Mozilla een standaardprofiel geladen wordt. In dat profiel zitten al enkele vooropgeslagen instellingen. Voor iedere gebruiker moet het profiel wel anders zijn (maar het basisprofiel is voor iedereen hetzelfde).

Ik denk dat de switch die je gebruikt niet is voor wat jij het wilt gebruiken. Het maakt wel een nieuw profiel aan, maar ik denk niet dat de instellingen mee overgenomen worden...

Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar er bestaat een guide met de klinkende titel: "Automated deployment of Firefox with extensions, themes, and pre-configuration". Het is natuurlijk wel voor Firefox alleen, maar de werkwijze die besproken wordt, kan ook gedeeltelijk voor Mozilla gebruikt worden.
meeuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 november 2004, 20:42
    unknown unknown

Bericht door meeuw »

Bedankt voor je reactie!

Het gaat mij er om dat er -iets- staat zodat ik daarna lekker met een script in de prefs.js kan 'hacken'.
Het URL wat je geeft gaat er (ook) vanuit dat er al een Mozilla\Firefox\Profiles\default.XXX\ is ...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

meeuw schreef:Het gaat mij er om dat er -iets- staat zodat ik daarna lekker met een script in de prefs.js kan 'hacken'.
Het URL wat je geeft gaat er (ook) vanuit dat er al een Mozilla\Firefox\Profiles\default.XXX\ is ...
Ooww :-)
Dan is wat je zegt wel juist denk ik.

Ik veronderstel wel dat iedere profielnaam anders moet zijn (zodat ze niet allemaal "default" gebruiken). Als je losstaande computers hebt (zonder netwerk, maar mét internet) dan kan je het op de manier die je noemt. Een scriptje kan er dan voor zorgen dat 'default' vervangen wordt door de naam waarmee de gebruiker inlogt op het computer.

Als de pc's aan een netwerk hangen (met een gedeelde schijf, waar enkel de gebruiker toegang heeft), dan kan je best roaming profiles gebruiken. Bij deze methode worden de profielen automatisch op de netwerkschijf opgeslagen. Waar de gebruiker ook zit, hij heeft altijd zijn persoonlijke instellingen (thema's e.a.) mee...

Welk besturingssysteem staat er trouwens op de pc's?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Eerste bericht schreef:430 (linux) PC's
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Het zijn 430 verschillende PC's, allemaal met dezelfde username, dus default is wel okee.

Het OS is Red Hat Linux 7.3, een network filesystem voor mozilla is een beetje overkill, de machines hebben geen internet verbinding (het is alleen voor intranet) en zouden niet gecustomized moeten worden door de gebruikers...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Het OS is Red Hat Linux 7.3, een network filesystem voor mozilla is een beetje overkill, de machines hebben geen internet verbinding (het is alleen voor intranet) en zouden niet gecustomized moeten worden door de gebruikers...
Dan lijkt de methode die jij eerst al noemt, het makkelijkste. Een defaultprofiel laten aanmaken en dan met een scriptje de prefs aanpassen.

Ik vraag me af of Mozilla niet de mogelijkheid biedt om het defaultprofiel te wijzigen, zodat je na iedere installatie eigenlijk niets meer moet aanpassen...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik heb wat gevonden!
Hier: http://www.mozilla.org/catalog/end-user ... prefs.html
staat beschreven dat je zelf .js bestanden kunt maken in de default profile directory, deze worden dan ingelezen en gebruikt door mozilla.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Ik heb wat gevonden!
Hier: http://www.mozilla.org/catalog/end-user ... prefs.html
staat beschreven dat je zelf .js bestanden kunt maken in de default profile directory, deze worden dan ingelezen en gebruikt door mozilla.
Dat bedoelde ik dus! :-)
Goed gevonden. Dat bespaart je alleszins al een heleboel scriptwerk achteraf.

Hier vind je trouwens een verzameling met wat je allemaal kan wijzigen aan de profielen. Handig als je bijvoorbeeld de instellingen wilt vastzetten zodat ze deze niet meer kunnen wijzigen... ;-)
Plaats reactie